Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-01, 19:18
  #121
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fryer
Det roligaste (?) är att nästan alla tjejer på såna sidor räknar "umgås med kompisar" som intresse...
Ja, att umgås med familj och vänner verkar vara det enda intresset tjejer har. Antagligen är de livrädda för att ses som osociala. De flesta presentationer av tjejer är så banala att det är skrattretande och de flesta ser faktiskt exakt likadana ut. De verkar inte direkt skrivna för att locka till sig en vettig eller spännande karl, utan mer så generella som möjligt. Som om det skulle väcka intresse...
Citera
2009-04-01, 19:27
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Ja, att umgås med familj och vänner verkar vara det enda intresset tjejer har. Antagligen är de livrädda för att ses som osociala. De flesta presentationer av tjejer är så banala att det är skrattretande och de flesta ser faktiskt exakt likadana ut. De verkar inte direkt skrivna för att locka till sig en vettig eller spännande karl, utan mer så generella som möjligt. Som om det skulle väcka intresse...
Nej, utan antagligen mer för att locka den dumma massan

Är det inte fördelaktigt att presentera sig som en platt och fantasilös tjej då? Verkar ju på många killar som skriver här att de föredrar en tjej som är dem underlägsna intellektuellt...
Citera
2009-04-01, 21:39
  #123
Medlem
Kristallkronans avatar
Nätdejting brukar generellt sett enbart vara till för att fördriva tiden. Tror inte ett dyft på nätdejting. Been their, done that.

Bara massa tjejer som vill ha uppmärksamhet är väl ungefär det som händer där för det mesta.
Citera
2009-04-01, 21:44
  #124
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Nackdelen med nötdejting är:

Gamla bilder på användare när dom var i sitt bästa skick.

Alla spär på med överdrivna profiler och egenskaper.

Fördelar:

Du kan ha flera kontakter igång samtidigt och eventuellt beta av dom i hygglig takt.
Citera
2009-04-01, 21:48
  #125
Medlem
Sillberts avatar
Expressen har gjort en undersökning på en dejtingsajt:

http://www.expressen.se/dejting/1.15...obb-for-killar

Föga överraskande har de kommit fram till att det är mer jobb för killarna på de sajterna. Fast det var ändå imponernade att deras manliga försökskanin utan bild fick så många svar som fyra. Undrar hur många av dem som kom från Ryssland?
Citera
2009-04-01, 22:14
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallkronan
Bara massa tjejer som vill ha uppmärksamhet är väl ungefär det som händer där för det mesta.
Och så är inte fallet på krogen?
Citera
2009-04-01, 22:16
  #127
Medlem
Kristallkronans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Och så är inte fallet på krogen?

Nä där är det bara en massa fulla tjejer som vill ha uppmärksamhet.
Citera
2009-04-02, 02:13
  #128
Medlem
madmonkeys avatar
När jag menar träffa någon på det vanliga viset så menar jag allmänt ute i verkligheten, det kan vara i plugget, jobbet, krogen, gymmet, mataffären etc. etc.

Den där expressenartikeln bekräftade ju ännu en gång att det finns genetiska beteendemässiga skillnader mellan könen (inget negativt med det) trots den allmänna hjärntvätten sedan barnsben att mannen och kvinnan är exakt likadana.
Fullständig jämställdhet mellan könen kan på generell nivå inte uppnås pga att kvinnan själv generellt sett inte vill ha det så, vad än feministerna säger. Kvinnor vill ha dominanta ("han ska ha bra självförtroende") män, de vill vara mindre än sin man ("han ska vara lång"), de vill att han ska fatta alla beslut ("han ska inte vara velig"), de vill att han ska vara över henne i karriärsstegen ("han ska ha mål och framtidsplaner").
Kvinnan och mannen är olika och det är inget fel med det, och självklart ska båda ha lika lön för samma arbete. Inga konstigheter alls.

/Nu ska det sovas.
Citera
2009-04-02, 03:29
  #129
Medlem
Alimamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcoroc
Är det inte fördelaktigt att presentera sig som en platt och fantasilös tjej då? Verkar ju på många killar som skriver här att de föredrar en tjej som är dem underlägsna intellektuellt...
Jag tror nog att de flesta finner det avtändande.
Citera
2009-04-02, 04:58
  #130
Medlem
Jag har träffat intressanta tjejer på spray date men det krävdes en hel del sökande för att hitta dem. De flesta presentationerna är platta och tråkiga.

Vilken sajt reggade du dig på, madmonkey?
Citera
2009-04-02, 05:18
  #131
Medlem
MrCheebas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig
Jag har träffat intressanta tjejer på spray date men det krävdes en hel del sökande för att hitta dem. De flesta presentationerna är platta och tråkiga.

Vilken sajt reggade du dig på, madmonkey?

Jag levde rövare på Spray dates chat för ett par år sedan för att förströ mig. Den befolkades av en sällsam samling cp-mongon och allmänt defekta varelser. Det kanske ser annorlunda ut på själva datingdelen av Spray?

Nu för tiden funderar jag på allvar på att registrera mig på någon asiatsite och locka hem någon sådan eftersom jag rent estetiskt är fixerad vid det asiatiska utseendet. Vi får väl se vart det barkar. Svenska brudar är totalt ointressanta. Två meter långa, bredarslade och big bonade sköldmöer. Nej tack.
Citera
2009-04-02, 07:16
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madmonkey
När jag menar träffa någon på det vanliga viset så menar jag allmänt ute i verkligheten, det kan vara i plugget, jobbet, krogen, gymmet, mataffären etc. etc.

Jämfört med de sätten du räknar upp så är det väl ganska ovanligt att folk raggar upp någon på gymmet, mataffären. Visst jobbet händer relativt ofta med å andra sidan finns det massor av dåliga erfarenheter att jobba tillsammans med någon har dejtar eller har dejtat. På krogen finns det massor av andra störningsmoment i form av tiden, musiken, andra personer som vill lägga sig i en konversation osv

Internet har sina nackdelar som jag skrevtidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in