2024-02-19, 19:36
Moderator
Maviels avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
2024-02-19, 22:34
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Där på Happypancace och Match.com svarar de inte. Men på Mötesplatsen så svarare de. Varför?
Är det någon som eventuellt svarar så är det antingen ett kronvrak eller någon enstaka som vill skriva i 1000 år.

Jag tycker det är konstigt, jag har samma bilder som jag inte tycker är direkt bra, på alla tre plattformarna. Det är bara på Mötesplatsen som de svarar och att de som svarar verkar inte vara direkta kronvrak utan mera normala. Varför är det så här?

Nu slutade alla att svara samtidigt. Det får mig att undra om det sitter folk på Mötesplatsen som har det som jobb att svara till nyregistrerade användare?
Citera
2024-02-20, 00:14
Medlem
IgelBollens avatar
hmm, nu har man lyckats få lite matcher. Men har fortfarande problem med att konversationerna dör ut, svårt att veta vad folk är intresserade av när profilerna är kortast i stan. Lite av en gissningslek, man får se till att man inte ställer samma frågor som alla andra. Lyckas i alla fall för det mesta att få ett svar, alltid något.

Är det någon idé att återuppta döda diskussioner, typ slänga iväg en gif, dåligt skämt eller något? Någon som har lyckats med HLR för döda chattar?
Citera
2024-02-21, 16:59
Medlem
Hej! Jag är skitdålig på att starta konversationer till killar på hinge. Antingen svarar dem inte eller så skrivs det några meningar men att dem sedan inte svarar på sista meddelandet även fast det var en fråga.
Nu har jag iaf matchat med en kille som jag tycker är snygg och vill förstås ge det en chans (har ju hört att många killar idag väntar på att tjejen ska ta initiativet )!!
Så vad har ni för tips på konversationsstartare som tjej till kille?
Citera
2024-02-21, 18:27
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizzygrant
Hej! Jag är skitdålig på att starta konversationer till killar på hinge. Antingen svarar dem inte eller så skrivs det några meningar men att dem sedan inte svarar på sista meddelandet även fast det var en fråga.
Nu har jag iaf matchat med en kille som jag tycker är snygg och vill förstås ge det en chans (har ju hört att många killar idag väntar på att tjejen ska ta initiativet )!!
Så vad har ni för tips på konversationsstartare som tjej till kille?
Kommentera något i hans profil. Fortsätt prata om det ett tag. Repetera. Har han inget i sin profil som tilltalar dig är han kanske inte värd att lägga ner tid på. Är inte svårare än så.
Citera
2024-02-21, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Kommentera något i hans profil. Fortsätt prata om det ett tag. Repetera. Har han inget i sin profil som tilltalar dig är han kanske inte värd att lägga ner tid på. Är inte svårare än så.

Nej alltså han har bara nonsens i hans profil... Eller kan man kommentera om hans jobb eller är det att gå för fort fram?
Citera
2024-02-22, 10:57
Medlem
Hur funkar algoritmen på Hinge?
Jag är ny på appen, fick efter ett tag en notifikation att en tjej kommenterat en bild. Kommer hon dyka upp i mitt flöde eventuellt, eller kommer appen hålla borta henne från mig för att få mig att köpa medlemskap?
Citera
2024-02-22, 23:10
Medlem
IgelBollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anajnam
Hur funkar algoritmen på Hinge?
Jag är ny på appen, fick efter ett tag en notifikation att en tjej kommenterat en bild. Kommer hon dyka upp i mitt flöde eventuellt, eller kommer appen hålla borta henne från mig för att få mig att köpa medlemskap?
Man får reda på vilka som gillat direkt, med andra ord man godkänner genom att gilla tillbaka.
Citera
2024-02-25, 18:53
Medlem
Varför kommer samma profiler upp på tinder?

Är lite nyfiken...

Nu kanske jag postar fel men varför kommer folk upp på tinder igen som man redan svajpat vänster på?

Enligt tinder så är det antingen så att personen har raderat sitt konto och sedan startat nytt eller så har det med internetuppkopplingen att göra.

Varför ljuger dom?

Det har absolut inte med internetuppkopplingen att göra eftersom det är 2024. Sen vet jag med säkerhet att personen som kom upp nu inte har raderat sitt konto men han dök upp ändå trots att jag svajpade bort honom för några veckor sen. Och det är inte bara han. Det är många som återkommer.

Kan det vara så att den här personen inte svajpar vare sig vänster eller höger på en själv och att det är därför de finns kvar även om jag svajpar vänster?

Någon som kan förklara varför det här sker?
Citera
2024-02-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joanna88
Är lite nyfiken...

Nu kanske jag postar fel men varför kommer folk upp på tinder igen som man redan svajpat vänster på?

Enligt tinder så är det antingen så att personen har raderat sitt konto och sedan startat nytt eller så har det med internetuppkopplingen att göra.

Varför ljuger dom?

Det har absolut inte med internetuppkopplingen att göra eftersom det är 2024. Sen vet jag med säkerhet att personen som kom upp nu inte har raderat sitt konto men han dök upp ändå trots att jag svajpade bort honom för några veckor sen. Och det är inte bara han. Det är många som återkommer.

Kan det vara så att den här personen inte svajpar vare sig vänster eller höger på en själv och att det är därför de finns kvar även om jag svajpar vänster?

Kan vara bottar. Eftersom dem som skapat appen vet att man fastnar vid att svajpa. Finns det inget att svajpa så kommer du inte fastna bakom appen.
Citera
2024-02-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joanna88
Är lite nyfiken...

Varför ljuger dom?

Så stackaren ska få en andra chans. Stackaren är du.
Citera
2024-02-25, 19:05
Bannlyst
Största sannolikhet; Shadowbannad. Kontakta ledingen på Tinder och be de rannsaka sig själva. Att hålla på som de gör och shadowbanna användare för minsta lilla felsteg är bara sjukt ovärt.

Fler måste gå ihop sig och klaga till Tinder!

https://buffer.com/library/shadowbanned/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in