Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-28, 05:15
  #4993
Avstängd
Riksnyheterna Avpixlat, Friatider och NyheterIdag har en låg medelålder på läsarna som inga andra riksmedier har.

Vi kan ta tex SVTs tittare som har en medelålder på över 60 år, Vi kan konstatera att DN som tidigare var en rikstidnings som satte agendan via DN-debatt. Idag är DN Södermalms kamratposten och överlever enbart på att statliga myndigheter i tusental stödprenumerar och stödannonserar i dolt presstöd på dem. Medelåldern på TV4as tittare är säkerligen inte mycket bättre an för SVT. "gammelmedia" borde döpas om till "pensionärsmedia" för det är vad det är idag. - Detta är en utveckling som PK-medierna INTE vill tala om öppet. Mest sjuka maktfaktorn är journaliskårens älskling och jättebebis, - den lilla vänsterextrema sekteristiska journalistsekten EXPO som HELT saknar privata prenumeranter. Expo lever uteslutande på biblioteksprenumerationer, utkommenderade skolklasser och statliga myndigheters prenumerationer. Ev Lösnummer av Expos tidning kan bara köpas i pressbyråkiosker på Södermalm. - Ingen annan läser Expo.

Vad jag vill komma till är att marknaden är helt i Botten för stockholms PK-media. INGEN läser dem snart. Alla fattar det och vet det utom de annonsörer som betalar för världens absolut dyraste annonser när de köper plats i stockholms innerstadsmedia. Idag överlever PK-media på en lögn där de kan ösa ur sina frustratier på tex Putin, Donald Trump och Åkesson och leta "nazister". - Endast pensionärer och snart kommande pensionärer läser ens detta idag. - Men Alternativmedia är ungdomliga, nytänkare och har framtiden framför sig.
Citera
2017-08-28, 08:52
  #4994
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Isåfall är de ju de dummaste jävlar som skådats på århundraden. Vem tusan tror man kan få lönsamhet i en ny tidning idag? Jag tänker då inte betala för en avpixlat tidning när deras nätsida varit gratis i så många år.
Håller med. Papperstidning kan det inte vara. TV-kanal på Yotube? Men det känns ju heller inte så revolutionerande, även om det förstås är rätt krävande att driva en sådan, utan att folk tappar intresset.
Citera
2017-08-28, 09:09
  #4995
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Formuleringen "mediehändelse" får en tyvärr att tänka i riktningarna att avpixlat ändrar design eller något sådant och vill ha lite extra uppmärksamhet.

Skulle man haft explosivt material på någon politiker hade nog ordvalet blivit ett annat. Hoppas jag har fel.
Bloggen Avpixlat har aldrig haft något explosivt material någonsin. Man har aldrig varit först på bollen utan man rewritar andras nyheter. Precis som vilken blogg som helst.
Citera
2017-08-28, 09:12
  #4996
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ny ekonomisk modell.
Nyheterna är gratis.
Men det kommer att kosta 1 krona per kommentar att kommentera.

De är där pengarn ligger....
Sant. Fatta hur många arga frustrerade SD-Thailand-människor som skulle sitta ute i stugorna om man tog bort kommentarsfältet!
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Kent Ekeroth blir ny chefredaktör.
Då skulle till och med jag kunna tänka mig att skicka en slant till Avpixlat.
Citera
2017-08-28, 16:01
  #4997
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliAchmed
Avpixlat avslöjar årets mediehändelse: -Avpixlat är årets hycklare.
Det hade fått mig att höja på ögonbrynet. Annars, meh.

Avpixlat har köpts upp av Aftonbladet och går nu full libtard med Anders Lindberg som chefredaktör Avpixlats nya giv fri invandring och öppna gränser så bygger vi ett mångkulturellt samhälle.
Citera
2017-08-30, 08:33
  #4998
Medlem
Karmans avatar
Avpixlat drar igång morgon-TV på webben kallat "Morgonpixlat"?
Citera
2017-08-30, 09:07
  #4999
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Bloggen Avpixlat har aldrig haft något explosivt material någonsin. Man har aldrig varit först på bollen utan man rewritar andras nyheter. Precis som vilken blogg som helst.

Avpixlat är en blogg och har aldrig påstått något annat. Explosivt material? Tja vad med sanningen om ensamkommande "barn" tex? Avpixlat är en blogg med en låg medelålder. - Du kan jämföra med SVT som har en medelålder på över 60 och majoriteten är sömnlösa bortglömda fattigpensionärer med dödsångest.

Bloggen Avpixlat är 100 steg före bakåtsträvarna på SVT i alla fall med en budget på tre miljarder. Avpixlat LYSSNAR på folket. Det gör ingen på SVT.
Citera
2017-09-01, 20:17
  #5000
Medlem
DigiFlaxs avatar
Rebranding blev det visst. Tror det är ett klokt beslut. Eller så floppar det totalt...
__________________
Senast redigerad av DigiFlax 2017-09-01 kl. 20:23.
Citera
2017-09-01, 21:03
  #5001
Medlem
Sen en annan sak som jag retat mig med Avpixlat är dessa milslånga artiklar. Det är inget fel i att skriva längre artiklar men då måste man dela upp det. Stycken, kapitel, underämnen, finna en röd tråd som håller ihop osv osv. Som det var med Avpixlat så bara dras det på utan vettiga upplägg. Dagerlind som orerar, en Björn Norström etc som bara maler på. Ta lärdom av existerande PK medier hur man gör saker och ting intressant. Ibland kort, ibland ett reportage (och det bör vara redigerat, vilket uppenbarligen saknades på Avpixlat). Självinsikt är inte dumt att ha.
Citera
2017-09-03, 18:44
  #5002
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Ursäkta OT men frågan "poppade upp" i mitt huvud då jag såg TS.

Var det denna tidnings grundare, eller någon annan av "alternativmedias", som visade sig vara dömd för övergrepp på barn? Personen lämnade sin tjänst på tidningen efter att detta uppmärksammats.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback