• 5
  • 6
2012-06-07, 15:11
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAlbatros
Så många? 50-60 moderatorer av 600.000 användare. Det är 0,0001% eller 0,1 promille.
Om du nu verkar ha förstått det där med procenträkning, varför snackar du i så fall en förbannad massa skit när du hasplar ur dig hur stort det här problemet är? Jag börjar bli rejält trött på alla idioter som upprört gapar om att majoriteten av trådarna under Heta Ämnen/Aktuella Händelser är I&I-trådar när de i själva verket antingen inte ens har kollat där, eller inte är kapabla att hantera mellanstadiematte.

I nuläget finns det två (2) I&I-trådar under Aktuella händelser. Totalt ligger där 24 trådar. Begränsar man sig till enbart politik så är det lika många icke-I&I-trådar som I&I-trådar.

Kollar man under resten av Heta Ämnen, det vill säga de delar moderatorer inte påverkar, ligger där fyra I&I-trådar utav 40.

Studerar man listorna lite närmare så har det minst populära ämnet på den manuellt utvalda listan 21 läsare. Om alla trådar på HÄ skulle lyftas upp till Aktuella händelser hade vi med den gränsen fått in två I%I-trådar till och inga övriga politiktrådar.

Du får alltså detta till 80%, och då är min fråga till dig om du snackar skit eller om du bara är så oerhört värdelös på matte att du tror att din uträkning är korrekt.
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2012-06-07 kl. 15:18.
Citera
2012-06-07, 17:56
Medlem
EnAlbatross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Du får alltså detta till 80%, och då är min fråga till dig om du snackar skit eller om du bara är så oerhört värdelös på matte att du tror att din uträkning är korrekt.
Det var en siffra tagen från ren känsla baserat på de det senaste halvåret sen AH kom upp. Har ingenting med vad som är där just nu, att bara räkna på dagens värden när det varit uppe så länge vore ju missvisande.
Ja, jag sa känsla, lovar att lägga in ett "typ" innan, nästa gång jag gör det.

Citat:
Studerar man listorna lite närmare så har det minst populära ämnet på den manuellt utvalda listan 21 läsare. Om alla trådar på HÄ skulle lyftas upp till Aktuella händelser hade vi med den gränsen fått in två I%I-trådar till och inga övriga politiktrådar.
Jag får det till 2 I&I och 5 andra politiktrådar, men kan bero på att jag lärde mig enkel addering vid 5-årsåldern.

Kan tilläggas att detta är både med och utan ditt trolleri med "lägst antal läsare på AH", en tråd på AH får mer läsare än samma tråd på övrigt, det är ju det som är problemet och sätter neutraliteten ur spel. Men som sagt, lägsta antal läsare på AH var samma som på Ö.

Citat:
Jag börjar bli rejält trött på alla idioter som upprört gapar om att majoriteten av trådarna under Heta Ämnen/Aktuella Händelser är I&I-trådar när de i själva verket antingen inte ens har kollat där, eller inte är kapabla att hantera mellanstadiematte.
Ta bort politik ur AH då, eller hela AH.
Att användare bryr sig om att det ska vara så hög neutralitet som möjligt från FB och dess moderatorer är en komplimang till FB som helhet. Men jag inser att vissa moderatorer inte vill ha det så, mänsklig natur att inte vilja släppa ifrån sig makt, ekonomisk som medial.

Sen bör du inte kasta sten med matten...
Citera
2012-06-07, 18:05
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Det var en siffra tagen från ren känsla baserat på de det senaste halvåret sen AH kom upp. Har ingenting med vad som är där just nu, att bara räkna på dagens värden när det varit uppe så länge vore ju missvisande.
Ja, jag sa känsla, lovar att lägga in ett "typ" innan, nästa gång jag gör det.
Ett tips är att du kollar hur det ligger till innan du slänger in ditt typ, för det kvittar för vilken gång i ordningen det kommer upprörda skrik om alla I&I-trådar på HÄ, så visar det sig alltid och undantagslöst att ni har fel och er överdrift inte går att förklara bort med att 'just idag ser det inte så ut', utan ni vet helt enkelt inte vad ni pratar om.
Citat:
Jag till 2 I&I och 5 andra politiktrådar, men kan bero på att jag lärde mig enkel addering vid 5-årsåldern.

Citat:
Kan tilläggas att detta är både med och utan ditt trolleri med "lägst antal läsare på AH", en tråd på AH får mer läsare än samma tråd på övrigt, det är ju det som är problemet och sätter neutraliteten ur spel. Men som sagt, lägsta antal läsare på AH var samma som på Ö.
Det är inget trolleri. Jag konstaterar bara att om man sätter den minst populära tråden under Aktuella Händelser som undre gräns och lyfter in allt annat som har fler läsare, så är fortfarande I&I missgynnat sett till vad det i övrigt finns för trådar och hur dessa är fördelade.
Citat:
Ta bort politik ur AH då, eller hela AH.
Att användare bryr sig om att det ska vara så hög neutralitet som möjligt från FB och dess moderatorer är en komplimang till FB som helhet. Men jag inser att vissa moderatorer inte vill ha det så, mänsklig natur att inte vilja släppa ifrån sig makt, ekonomisk som medial.
Eller så inser du att du har höftat, fått bluffen avslöjad och nu försöker gnälla om något annat. HÄ och de trådar som ligger i de tre kategorierna har aldrig haft och kommer förmodligen aldrig att ha ett uttalat mål att vara neutrala på något som helst vis. Aktuella händelser som kan antas vara av ett stort intresse för ett flertal av forumets användare lyfts upp till Aktuella händelser för att folk snabbt och lätt ska hitta dessa trådar. Det är det enda syftet.

Sen är det där med att inte släppa ifrån sig makt och mänsklig natur säkert något du och dina vänner tycker låter bra när ni fäller upp polokragen och dricker rödvin, men innerst inne vet du likväl som jag att det bara är tomma floskler. Vi som modererar har varken någon ekonomisk eller medial vinning kopplad till exponeringen utav trådar. Vill folk inte läsa så trillar ganska så snart trådarna bort oavsett hur gärna vi än nu skulle vilja att folk såg dem.
Citat:
Sen bör du inte kasta sten med matten...
Jodå, det går så bra så.
Citera
2012-06-07, 20:58
Medlem
EnAlbatross avatar
Citat:
Eller så inser du att du har höftat, fått bluffen avslöjad och nu försöker gnälla om något annat.
Eller så läser du mina inlägg igen, du klarar inte se en lysande röd tråd, svarar på saker jag inte sagt och undviker poänger som talar mot dig.

Citat:
HÄ och de trådar som ligger i de tre kategorierna har aldrig haft och kommer förmodligen aldrig att ha ett uttalat mål att vara neutrala på något som helst vis.
Som ovan, har inte sagt att det är någon regel som bryts. Komplimangen till FB ligger i att användare vill att FB ska vara neutralt för att det är därför de gillar FB, och inte gillar AH för att det fungerar som din och de andra relativt sätt väldigt få moderatorernas privata propagandabanderoll. (Låt mig gissa ditt djupa svar: "Trams!" - well, åsikter och känslor spelar roll hos människor inklusive moderatorer, även om du inte, eller tror att du inte, påverkas av det betyder inte att de andra är likadana.)[/quote]

Citat:
Aktuella händelser som kan antas vara av ett stort intresse för ett flertal av forumets användare lyfts upp till Aktuella händelser för att folk snabbt och lätt ska hitta dessa trådar. Det är det enda syftet.
Syfte och verkan är dock två olika saker.

Citat:
Sen är det där med att inte släppa ifrån sig makt och mänsklig natur säkert något du och dina vänner tycker låter bra när ni fäller upp polokragen och dricker rödvin, men innerst inne vet du likväl som jag att det bara är tomma floskler.
Tron att man kan läsa andras tankar är en vanföreställning som tyder på allvarligt mentalt hälsotillstånd och ingen man kan lita på eller ta seriöst. Eller det kanske var greppandet efter halmstrå att få någon typ av inbillat övertag när förnuft, logik och/eller fakta inte finns att tillgå...
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in