• 1
  • 2
2004-12-29, 21:55
Medlem
vertigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Som jag skrev så kan jag lätt räkna upp dubbelt så många heterosexuella seriemördare till, och en handfull homosexuella. Man bör också betänka att alla seriemördare som utför homosexuella handlingar--alltså anal våldtäkt--inte nödvändigtvis är homosexuella.

Ok, du är uppenbart mer insatt i ämnet än vad jag är. Ungefär hur stor procentuell andel av seriemördare skulle du uppskatta som homosexuella?

Vad gäller senare delen i ditt inlägg så får man även betänka att alla serimördare som varit gifta/ mördat kvinnor inte nödvändigtvis varit heterosexuella.
Citera
2004-12-29, 22:02
Medlem
icys avatar
Finns det någon som listar vilka seriemördare som är homosexeulla och vilka är som heterosexuella? Och om det är så, finns det någon hemsida?
Citera
2004-12-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vertigo
Ok, du är uppenbart mer insatt i ämnet än vad jag är. Ungefär hur stor procentuell andel av seriemördare skulle du uppskatta som homosexuella?

Vad gäller senare delen i ditt inlägg så får man även betänka att alla serimördare som varit gifta/ mördat kvinnor inte nödvändigtvis varit heterosexuella.
På samma sätt så är inte alla seriemördare som mördat män eller sodomerat sina offer homosexuella, vilket ytterligare försvårar bedömningen.
Citera
2004-12-29, 22:15
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Finns det någon som listar vilka seriemördare som är homosexeulla och vilka är som heterosexuella? Och om det är så, finns det någon hemsida?
Det är väl snarare så att det mestadels är de homosexuella det talas om. Eller snarare de som begått riktigt udda handlingar. Nyhetsvärde du vet.
Citera
2004-12-29, 22:40
Medlem
Det är väl däremot så att i stort sett alla seriemördare haft nån form av sexuell perversion: Sadism, pedofili, nekrofili, fetishism i form avskurna sexorgan bröst av sina offer etc.

Samt att seriemördare saknar förmåga till empati och är i hög grad psykopater med förhöjd självbild. Ingen seriemördare har väl nånsin kunnat ha ett normalt förhållande med en partner. Av förståeliga skäl iofs
Citera
2004-12-29, 22:52
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Det är väl däremot så att i stort sett alla seriemördare haft nån form av sexuell perversion: Sadism, pedofili, nekrofili, fetishism i form avskurna sexorgan bröst av sina offer etc.

Samt att seriemördare saknar förmåga till empati och är i hög grad psykopater med förhöjd självbild. Ingen seriemördare har väl nånsin kunnat ha ett normalt förhållande med en partner. Av förståeliga skäl iofs
Som sagt, tror inte riktigt det stämmer. Men det är de som får publicitet. Jag säger det igen: Nyhetsvärde.
Citera
2004-12-29, 23:47
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersömn
Det är väl snarare så att det mestadels är de homosexuella det talas om. Eller snarare de som begått riktigt udda handlingar. Nyhetsvärde du vet.

Nä, jag tänkte mer på Caine777:s lista, men han kanske har det som hobby och känner till en massa seriemördare och deras sexuellaläggning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in