• 1
  • 2
2002-11-02, 16:51
Medlem
Jag har verkligen inte generellt anti-israeliska åsikter, tycker "förintelsen" är vår tids största tragedi. Utan jag gillar inte att man alltid refererar till Palestinier som försöker försvara det dom anser som sitt land med dom redskap dom har som terrorister (hade dom haft en stor vapenarsenal hade dom nog använt sig av den istället för självmordsbombningar) och att man ser Israeler som "försvarare". Tycker att det är att göra debatten väldigt enkel att generalisera dom 2 grupperna.

Skönt att höra att du tycker alla människor har samma värde, då har vi iallafall samma utgångspunkt.

Ang. Sydamerika så är det nog också svårt att generalisera, t.ex under den tid på 50-talet när Guatemala var en kommuniststat (innan USA såg till att ändra på det) så pratar folk i landet än i dag om den perioden i landet som den bästa i sin historia.
Citera
2002-11-02, 17:05
Medlem
Jag skrev i ett tidigare inlägg att PLO styr fattiga palestiniers hat mot Israel. Jag generaliserar inte alla palestinier.

Israel är inte ett helt oskyldigt land. Men sedan 60-talet, och sedan landet fick stöd av USA, har Israel främst fört en försvarspolitik.
Citera
2002-11-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scepter
... Men sedan 60-talet, och sedan landet fick stöd av USA, har Israel främst fört en försvarspolitik.

OK! Jag håller inte med dig, men respekterar din åsikt!
Citera
2002-11-03, 03:16
Medlem
Dietymans avatar
öhm.... Palestina var ett protektorat under Storbrittanien och där bodde judar, landet delades upp i två ett judiskt land och ett palestinskt land... Direkt när Isreal utropades blev de attackerade..... De ockuperade då områden.......................................

Dessutom var det så att de som fördrevs, fördrevs från "sitt" land vilket judar hade köpt.....
Citera
2002-11-03, 05:32
Medlem
...

Citat:
ok! Är måttligt intresserad av att diskutera med obegåvade människor som inte klarar av att debattera med folk utan att kalla folk för olika saker.

Lycka till med livet i din "högerromantiska" värld

Satans vad blödig man får va da... hmm..

Förövrigt visar du väldans god debattanda genom att avsluta med att kalla mig obegåvad och då ovärdig en diskution med någon av din fantastiska visdom..

Dela med dig av dina oerhörda hemligheter som vänder all logik och verklighet och gör vänsterideologierna till nått vettigt,
så skall jag med nöja be om ursäkt.

Jag lever perfekt i min högerromantiska värld, vi är underrepresenterade nu.. men det spelar ingen roll.. Behövs bara en person för att ha rätt,
men tydligen enorma mängder idioter för att ha fel..

Citat:
tycker "förintelsen" är vår tids största tragedi.

Du menar att 20miljoner(vilket enligt mig är överdrivet många)
är värre än 60miljoner, som dog under sovjets dystra ww2 tid.. ?
Citera
2002-11-03, 05:36
Medlem
Det mest läskiga är att folk inte lär sig av historian.
Se bara på forna jugoslavien, å deras koncentrationsläger.
Se bara på dagens USA, å deras koncentrationsläger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in