Svara
2011-10-28, 21:10
Medlem
CB-herberts avatar
Kn: Man
lder: 20
Tidigare erfarenheter: Cannabis, Alkohol, Morfin, Svamp, Spice, Amfetamin, 4-ho-met
Substans: 4-ho-met
Dos: ?
Trippens varaktighet: ~4 timmar

Detta blir d min frsta tripprapport antagligen ven min sista. Jag har trippat frn och till p 4-ho under ett rs tid med vldigt goda resultat fram till denna upplevelse. Uppskattningsvis kan det nog ha blivit ett 15-tal tillfllen allt som allt.

Detta hnde d under en sen sommarkvll i nrheten av stockholm. Till att brja med hade jag anlnt till stan fr att ha en softar helg med lite polare, lite cannabis, lite fiske, lite krog osv.. Eftermiddagen brjar med att vi tar oss ngra spliffar infr resan till fiskevattnet. Bnga och fina var vi allihopa och resan pbrjas med buss vilket verstts i gng under ca timmen allts en bit ut i skogarna. Eftermiddan flyter p och en polare till ramlar in efter halvtimmen. Vi r nu 4 pers och vi kan lta kalla polarna: Kalle, Olle och Sven.

Vi filosoferar sen en tid och jag kommer med iden att kra lite 4-ho-met d jag slngde med mig en pse innehllande 400 mg. 2 polare snortar genast i sig en lina, mycket frvntat lyckas jag inte frm mig att gra detsamma d jag smrtsamt pminns om tidigare upplevelser av detta och nsa..
Istllet bestmmer jag mig efter en stund fr att blanda en del av skiten i vatten. Mycket riktigt fr jag tag i en cola flaska och hller i grovt uppskattat 100-150mg och blandar runt p 2-3 dl vatten.
Vid den hr tiden har det brjat kicka in p mina 2 polare Sven och Olle vilka bda envetet ptalar smrtan av nsupplevelsen och en allt mer vacker omgivning.

Nu var det dags fr mig och Kalle att kra, Kalle hoppar ver vilket jag inte fr en sekund frsker vertala. Jag tar mig en, tv och slutligen tre rejla klunkar av blandningen. Smaken r s hemskt kemisk att man nstan vrider sig av det hela, men tanken p samma dos i nsan fr mig snart att ta de med en klackspark.. Ngon spliff delas jag knner mig en smula nervs och uppjagad ver vad som komma skall. Sven och Olle mr vldigt bra men brjar klaga fr starka mnsterbildningar i stenar, ja egentligen i det mesta. Kalle frsker vara social med mig och jag frsker s gott jag kan, vi gr ut p en brygga och pratar fiske. Hr knner jag direkt att allt inte knns som vanligt, brjar bli ordentligt mindfuckad i huvudet och har svrt att hlla fokus p nnting alls. Kalle envisas med att f mig p bttre tankar, jag svarar med att g och stta mig i ett frsk att samla tankarna, som brjar skena ivg okontrollerat.

Nu inser jag att inget stillasittande i vrlden hjlper mig, jag slutar kmpa emot och flyter med ruset. Jag reser mig upp vaggar av och an runt campingplatsen, polarna undrar om jag tappat ngot d jag tittar ner i marken som jag tappat ngot. Vid detta laget svarade jag inte utan hade fullt upp med att rna ut och beskda mnstrena som fanns i marken. Sen r det ett hl i mitt minne helt pltsligt har Sven och Olle beslutat sig fr att vandra hemt och vill ha med mig. Hur som fljer jag med dom, och mrker mer och mer under tiden vi gr att ruset bara intensifieras och jag knner att jag inte kan klara av mer och brjar terigen att frska ska verklighetsfrankring.

Sven och Kalles rster blir allt svagare otydligare s jag gnar all min kraft t att samla psyket, s dr gr jag helt tyst och fullstndigt frstrd. Jag vet inte vem jag r hur jag ska ta mig tillbaka till vare sig civilisation eller mina polare. Jag brjar nu enligt uppgift blnda mig sjlv med mobilen och lysa frenetiskt runt mig varp Sven frser av mig d jag pajjar hans mrker seende sger han. Detta uppfattar jag oerhrt tydligt och mr nu helt och fullt piss har gett upp. Jag tittar mig omkring och allt jag ser r en okontrollerad vrld av fraktaler s kraftig att jag enbart kan uppfatta det som skrmmande. Trden bildar en nrmast sagolik vrld, och nu ser jag ett vatten till hger om mig nn stor sj av ntt slag och ljus frn samhlle. Jag br en kasse med mat den hr blir nu under bara loppet av nn minut en overvinnlig brda.

Jag knner instinktivt hur jag sugs nedt bde jag och min kasse varvid jag slpper kassen i panik och lmnar den t sitt de. Jag gr fram till mina polare och frsker bertta fr dom vad jag gjort och hur jag knner mig. Responsen r noll och jag r helt frkrossad, jag iakttar bda och ser att dom r dr vi gr vidare, dom pratades fr fullt sinsemellan av saker jag inte begrep vilket fall. Jag kunde inte n igenom och insg snart att jag var dd, jag hade dtt i skogen, och kunde se delar av mitt liv i backspegeln. Nu brjar jag uppfatta ord och hr och ser hur Sven vnder sig mot mig och fr ur sig: Du har fattat va? Jag nickar till, och liksom likt nn loop eller vg, gr mitt medvetande genom nn sorts dimension. Detta tolkar jag som en vandring mellan tid och rum, tiden r betydelsels hr fr jag klart fr mig. I min vrld r jag nu fr evigt dmd att vandra i tid och rum och betrakta detta ddsrike med mina 2 polare, jag trodde att jag kunde se dom enbart fr att dom nrvarat vid ddstillfllet, varfr det skapades en repris av mina polare..

Ett antal av dessa loopar, vgar fortstter och jag blir bara n mer sker p att jag r dd och jag finner mig i det, eftersom jag inte kan gra ntt t det. Vi nrmar oss ett ljus, och asfalt brjar klicka under mina ftter. Frsker terigen kontakta mina polare fr att samtala kring vad som hnder, responsen r noll. nnu en stund frflyter varp jag uppfattar att Sven sger att han inte knner igen sig som mnniska eller rent av delar ntt med mnskligheten alls. Jag sger till han att det spelar nd ingen roll nu, och fr inget svar.

Lite luckor efter detta men vaknar till nr en buss nrmar sig. Vi stiger p bussen och stter oss. Jag vid ett ste fr mig sjlv och polarna vid stet bakom , dom pratar flitigt, fr mig obegripligt. Jag uppfattar bussen som de ddas frdmedel. Ett evigt frdmedel, jag funderade om det tar mig till himlen? Jag kollade p andra med passagerare i bussen och tyckte genuint synd om att de nu var dda. Vackra tjejer, en nu ouppnelig sak.. i stet bredvid mig fanns nu den vackraste kvinnan jag skdat och jag gr det bsta jag kan av situationen och stirrar kontinuerligt och beskdar hennes form och drmmer mig bort.

Fortsttingsvis blir jag vldigt borta och enligt uppgift av polarna fick dom leda mig vidare till tunnelbanan och hem d jag var helt frsvunnen.. Vaknar till lite mer hemma och natten avslutas med brunt, trodde ju fortfarande att jag var dd s det var ju kanon med obegrnsat av den varan. Jag brjar mer och mer uppfatta vad Sven och Olle sger, och smtt frst att ja inte r dd, mr fortfarande dligt av upplevelsen s gr och lgger mig cirka kl3 p natten.

-------
Som ni ser har jag inte angett tid mellan de olika stadierna men det finns heller inte en halv chans i helvetet att jag s skulle kunnat gjort. Min frsta rapport och antagligen ganska keff, men jag behvde skriva av mig och arkivera denna upplevelse. Men misstolka mig inte, jag vill inte ha det ogjort. Men saken r klar inget mer 4-ho-met fr mig..
Citera
2011-10-28, 22:11
Medlem
CristDaFists avatar
Rtt bra rapport men skulle velat att den var lngre Var dina polare allmnt dryga som inte brydde sig om dig under tiden d ni vandrade till bussen eller var dom bara soppas trippade att dom inte frstod att du mdde dligt?

Har du tagit doser som 100-150mg frr p 4ho eller var det frsta gngen du tog en sn hg dos?
Citera
2011-10-28, 22:34
Medlem
nutkjells avatar
felpost
Senast redigerad av nutkjell 2011-10-28 kl. 22:38.
Citera
2011-10-28, 22:54
Medlem
Har sjlv loopat riktigt hrt p 4-ho-met, d hade jag tagit ca 120 mg. det r en jvligt sjuk upplevelse och man mste nog vara en rtt stabil mnniska med ftterna p jorden fr att inte bli galen under en sn tripp.

fr mig var det som att jag fanns i tv dimensioner, eller tidsrymder, samtidigt. en nutid och en dtid. dtiden (typ 5 minuter sedan) spelades upp infr mina gon, om och om och om igen tills jag gjorde mitt yttersta fr att "ppna" gonen och se vad som hnde i nutiden. mina gon var egentligen ppna hela tiden, men jag sg ju bara den hr "filmen" som spelades upp infr mig hela tiden... kunde kolla runt i nutiden i ngra sekunder, sen slets jag tillbaka in i looparna igen. och s hll det p i 1-2 timmar tror jag. trodde fr vrigt under hela denna tiden att jag ddat min polare genom bjuda honom p en verdos.

s jag frstr vad du har gtt igenom mannen... tnkte sjlv tillbaka i flera veckor p trippen sen och skrev ner hur jag upplevde det hela, precis som du gjort hr. det r nyttigt tror jag! hur knner du dig nu shr i efterhand? som innan trippen eller du kanske knner dig frndrad p nt vis?
Citera
2011-10-28, 23:06
Medlem
Pissmadames avatar
Det lt inte som nn vrst skn knsla det dr preparatet frmedlade.. Tacka vet jag en sporadisk pipa canabis, inget ont ur nn aspekt, utan tvrtom.. Du fr en 3:a av 5 mjliga fr berttelsen..
Citera
2011-10-29, 23:32
Medlem
CB-herberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Rtt bra rapport men skulle velat att den var lngre Var dina polare allmnt dryga som inte brydde sig om dig under tiden d ni vandrade till bussen eller var dom bara soppas trippade att dom inte frstod att du mdde dligt?

Har du tagit doser som 100-150mg frr p 4ho eller var det frsta gngen du tog en sn hg dos?
Skulle vl tro att dom var fr fuckade dom med, fr att fatta att jag sneat ur.. Nej s hr stor dos har jag aldrig tagit innan s det var helt nytt stuk p ruset i sna hr doser.
Citat:
Ursprungligen postat av Ostmannen
Har sjlv loopat riktigt hrt p 4-ho-met, d hade jag tagit ca 120 mg. det r en jvligt sjuk upplevelse och man mste nog vara en rtt stabil mnniska med ftterna p jorden fr att inte bli galen under en sn tripp.

fr mig var det som att jag fanns i tv dimensioner, eller tidsrymder, samtidigt. en nutid och en dtid. dtiden (typ 5 minuter sedan) spelades upp infr mina gon, om och om och om igen tills jag gjorde mitt yttersta fr att "ppna" gonen och se vad som hnde i nutiden. mina gon var egentligen ppna hela tiden, men jag sg ju bara den hr "filmen" som spelades upp infr mig hela tiden... kunde kolla runt i nutiden i ngra sekunder, sen slets jag tillbaka in i looparna igen. och s hll det p i 1-2 timmar tror jag. trodde fr vrigt under hela denna tiden att jag ddat min polare genom bjuda honom p en verdos.

s jag frstr vad du har gtt igenom mannen... tnkte sjlv tillbaka i flera veckor p trippen sen och skrev ner hur jag upplevde det hela, precis som du gjort hr. det r nyttigt tror jag! hur knner du dig nu shr i efterhand? som innan trippen eller du kanske knner dig frndrad p nt vis?
Doser kring 100mg har ju verkligen ett helt annat stuk n 50mg och nert, knappt jmfrbart tycker ja. Som du sger mste man ju va oerhrt stabil i sig sjlv fr att inte skena ivg totalt p detta, vilket jag inte klarade.. Knner igen mig i dina upplevelser dr med nu- och dtid, ven om du nd lyckades hlla dig ngorlunda intill verkligeheten

Jag har tidigare knt att jag i vissa sociala situationer kan f en overklighetsknsla mitt uppe i allt mycket otrevligt.. Tycker den sidogrejjen frsvunnit nu. Nu kan jag fortfarande tro ibland att jag vet hur det ser ut p andra sidan Jag var ju helt vertygad nr det varade..
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmadame
Det lt inte som nn vrst skn knsla det dr preparatet frmedlade.. Tacka vet jag en sporadisk pipa canabis, inget ont ur nn aspekt, utan tvrtom.. Du fr en 3:a av 5 mjliga fr berttelsen..
Nej det var fan inte enkelt att st pall fr s hg dos av detta. Cannabis r fint ja, blir en del snt mellan varven
Citera
2011-11-10, 23:17
Medlem
ishqs avatar
Najs

5/5
Citera
2011-11-11, 02:21
Medlem
kravs avatar
Trevlig lsning!

4/5.
Citera
2012-01-22, 19:04
Medlem
Specters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist

Antar att jag r "Sven" d.

Vi var fr frstrda fr att frst att han mdde dligt ja. Vi upplevde att vi fick respons nr vi tilltalade honom ven om den inte var jttestor men det var inget vi reflekterade mer ver. Det var min debut p 4-ho-met och det blev en vldigt stark sdan. Det brjade ju med det vi snortade men nr cb-herbert tog i den dr flaskan s ville jag ocks bli lite mer fuckad. Det jag gjorde var att ta en liten klunk ur hans flaska. Jag hade inget som helst begrepp av hur mycket den mngd han hllde i eftersom jag inte knde till substansen sedan tidigare. Av en av de andra att dma s lr det har rrt sig om kanske 120-200mg.

Jag var otroligt trasig ett tag och hade jag ftt i mig mer s r risken att jag ocks hade sneat. Hade en hel del obekvma upplevelser med gruset p marken som bildade mnster i vldigt intensiv upplaga. Var ven inne och handlade denna matkasse i en matbutik under ruset. Det var bde hftigt och skrmmande p samma gng men sjlvklart dumdristigt.
Citera
2012-05-16, 17:43
Medlem
Mste vara en sjukt skum knsla att vara "dd". Trippar gr ju inte att beskriva s bra med ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in