Citat:
Ursprungligen postat av
Ortenmorsan
Nej du har rätt....vi kommer nog aldrig att få veta. Men jag håller med om att det är ett märkligt försvinnande. Det fanns ju både förståelse och pengar i familjen till äventyr, verkar inte som att det har funnits några "mörka sidor" I hemmet att fly ifrån heller.
Att man inte hittat en enda tillhörighet är också ett stort frågetecken, han checkade väl aldrig in vid "stationen" för att anmäla sig för klättring? Om han nu struntat i incheckning så borde iaf någon tillhörighet ha hittats tycker man.
Jag hoppas att hans far fick ro i sinnet nu när han lämnade jordelivet 🌹
Tyvärr är det på det sättet.
Det är nu över 37 år sedan Christer Poka försvann in i dimman för alltid. Bergsklättringen som var orsaken till hans besök i Frankrike har inte lett fram till uppgifter om honom. Ingen såg honom, inga av hans ägodelar har någonsin hittats i detta område eller i något annat område för den del.
Jag vet en person som pratade med hans far kort tid innan han avled. Ja det verkar som om han kommit till ro över sonens försvinnande. Han, precis som åtminstone en av hans systrar, har varit tvungna att acceptera hans förförsvinnande. Ingen har kunnat göra något även om de ofta har tänkt på hur en när och kär familjevän försvann så totalt.
Min personliga uppfattning är att detta mycket väl kan handla om ett frivilligt försvinnande. Poka skulle än i dag mycket väl fortfarande kunna vara i livet någonstans i världen.