Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-31, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Som du säger så ska resan löna sig tänk på följande

Tullen har vågar i dag så du åker på överlast om du lastar för mycket, jag har blivit vägd ett par gånger.

Tar du in för mycket så har du rätt att behålla laglig mängd, resten tar dom på plats sen kan du åka på punktskatt och ev andra följder. 100 plattor ger dig cirka 5000 i punktskatt.

Och precis som du säger att dom kan låsa in dig, vet dom som satt inlåsta torsdag eftermiddag till söndag eftermiddag för dom hade lite alkohol i bilen. Och det där med rekomendation tja.... Den dialogen har många försökt
Visst är vikten av vital art, datum på ölen också har jag hört, allt som tullaren kan klämma dig på. Är det kort datum hinner du inte dricka upp ölen och då anser tullen/tullaren att du måste sälja den. Att öl är drickbar ett år efter bäst före datum fattar de inte.
Nej ett stort lugn och besvara frågorna lugnt och ge dem samma svar hela tiden, jag blev stannad för typ 5-7 år sedan och fick samma fråga 3 gånger så jag fick snäsa ifrån och fråga om han hade kort minne. Ballansen mellan att vara mjäkig och för tuff mot dem är hårfin. En kompis hade en flickvän i Hamburg och på frågan vad han gjorde i Tyskland svarade han att han träffade en kvinna i Hamburg men att hon började bli för dyr för honom, tullaren skrek att det är olagligt att gå till horor. Horor hade min vän sagt, vem har pratat om horor, hon är min flickvän det som är dyrt är alla resor.
Citera
2024-11-02, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Visst är vikten av vital art, datum på ölen också har jag hört, allt som tullaren kan klämma dig på. Är det kort datum hinner du inte dricka upp ölen och då anser tullen/tullaren att du måste sälja den. Att öl är drickbar ett år efter bäst före datum fattar de inte.
Nej ett stort lugn och besvara frågorna lugnt och ge dem samma svar hela tiden, jag blev stannad för typ 5-7 år sedan och fick samma fråga 3 gånger så jag fick snäsa ifrån och fråga om han hade kort minne. Ballansen mellan att vara mjäkig och för tuff mot dem är hårfin. En kompis hade en flickvän i Hamburg och på frågan vad han gjorde i Tyskland svarade han att han träffade en kvinna i Hamburg men att hon började bli för dyr för honom, tullaren skrek att det är olagligt att gå till horor. Horor hade min vän sagt, vem har pratat om horor, hon är min flickvän det som är dyrt är alla resor.

Precis det är hårfint att vara trevlig eller tuff mot dom och dom ställer samma frågor alltid om och om igen, kort minne har tullarna, till mig hävdade dom att det vitalt omöjligt en man i 30 års åldern drack 6 -8 öl en normal dag, vid fest som midsommar etc mer, dock erbjöd dom hjälp med kontakt för mina alkoholproblem.
Mycket bra svarar av din din med kvinnan i Tyskland
Citera
2024-11-02, 11:47
Medlem
Citat:
Jo naturligtvis kollar de ju allt de kan! Det är ju alkohol det handlar om, lite öl är ju värre än 1 kg kokain! Här gäller det att bötfälla och ta en i övrigt hederlig skattebetalare! Naturligt så måste du vara smart och ha pratat ihop dig med kompisen kompisarna som åker med.
I dag är dom tuffa även om man är flera i bilen, den "såkallade myrtrafiken" är det dom vill döda i dag, dvs dom vet att smugglaren tar med arbetslösa socfall i bilen för att kunna ta större mängd.
Citera
2024-11-09, 01:22
Medlem
Citat:
Tråden har totalt dött ut! Jag har inte varit i Tyskland och köpt alkohol på år och dag, jag hörde av en bekant att alla som kommer i bil blir stoppade numera pga " nysvenskarnas" eskapader i Danmark stämmer detta?

Åkte Tyskland-Sverige på industrisemestern, passerade Öresundsbron på sen eftermiddag, det var bara att åka igenom, fanns ingen på plats.
Citera
Idag, 03:26
Medlem
Tjena! Någon som har koll på vad som gäller angående pant? Är det något man slipper om man handlar på Boardershopen i Puttgarden?
Citera
Idag, 06:47
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullandeIgelkott
Tjena! Någon som har koll på vad som gäller angående pant? Är det något man slipper om man handlar på Boardershopen i Puttgarden?

Fyll i exportdeklarationen...

Körde nyligen och danskarna var tuffa i tullen, massa blonda söta flickor som ville se allt jag hade i bilen. I Sverige hade tullen helg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in