Citat:
Visst är vikten av vital art, datum på ölen också har jag hört, allt som tullaren kan klämma dig på. Är det kort datum hinner du inte dricka upp ölen och då anser tullen/tullaren att du måste sälja den. Att öl är drickbar ett år efter bäst före datum fattar de inte.Som du säger så ska resan löna sig tänk på följande
Tullen har vågar i dag så du åker på överlast om du lastar för mycket, jag har blivit vägd ett par gånger.
Tar du in för mycket så har du rätt att behålla laglig mängd, resten tar dom på plats sen kan du åka på punktskatt och ev andra följder. 100 plattor ger dig cirka 5000 i punktskatt.
Och precis som du säger att dom kan låsa in dig, vet dom som satt inlåsta torsdag eftermiddag till söndag eftermiddag för dom hade lite alkohol i bilen. Och det där med rekomendation tja.... Den dialogen har många försökt
Tullen har vågar i dag så du åker på överlast om du lastar för mycket, jag har blivit vägd ett par gånger.
Tar du in för mycket så har du rätt att behålla laglig mängd, resten tar dom på plats sen kan du åka på punktskatt och ev andra följder. 100 plattor ger dig cirka 5000 i punktskatt.
Och precis som du säger att dom kan låsa in dig, vet dom som satt inlåsta torsdag eftermiddag till söndag eftermiddag för dom hade lite alkohol i bilen. Och det där med rekomendation tja.... Den dialogen har många försökt
Nej ett stort lugn och besvara frågorna lugnt och ge dem samma svar hela tiden, jag blev stannad för typ 5-7 år sedan och fick samma fråga 3 gånger så jag fick snäsa ifrån och fråga om han hade kort minne. Ballansen mellan att vara mjäkig och för tuff mot dem är hårfin. En kompis hade en flickvän i Hamburg och på frågan vad han gjorde i Tyskland svarade han att han träffade en kvinna i Hamburg men att hon började bli för dyr för honom, tullaren skrek att det är olagligt att gå till horor. Horor hade min vän sagt, vem har pratat om horor, hon är min flickvän det som är dyrt är alla resor.