2011-11-04, 00:50
Medlem
Tjena

I brjan p nsta r ska jag ensam ka till Valencia i Spanien fr att bo och plugga dr i ca 6 mnader.
Sjlvklart har jag googlat omkring och lst en del p flashback om staden, men ett par frgor har jag fortfarande inte ftt ngot svar p.

Hur ser graffiti scenen ut i Valencia?
Finns det vggar dr det r lagligt att mla?
r burkarna dyra? billiga?
r det verlag en allmnt skn instllning till graffiti eller inte?
Anvnder de sig av ljliga antigraffiti regler och vakter som i Sverige?
Ja helt enkelt hur r det som graffare i Valencia?

Uppskattar om ngon har vet ngot verhuvudtaget tack p frhand.
Citera
2011-11-04, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jiemmbe
Tjena

I brjan p nsta r ska jag ensam ka till Valencia i Spanien fr att bo och plugga dr i ca 6 mnader.
Sjlvklart har jag googlat omkring och lst en del p flashback om staden, men ett par frgor har jag fortfarande inte ftt ngot svar p.

Hur ser graffiti scenen ut i Valencia?
Finns det vggar dr det r lagligt att mla?
r burkarna dyra? billiga?
r det verlag en allmnt skn instllning till graffiti eller inte?
Anvnder de sig av ljliga antigraffiti regler och vakter som i Sverige?
Ja helt enkelt hur r det som graffare i Valencia?

Uppskattar om ngon har vet ngot verhuvudtaget tack p frhand.

Synd att du inte drog ner till Madrid!
D kunde vi krt sessions p kvllarna

Allts i Spanien r dom vldigt chilla med allt.
S om du mlar och ngon vanlig person kommer p dig s re bara att strunta i dom.
I alla fall i Madrid, har krt en del hr mitt i Madrid p natten och ingen har brytt sig!
Har icke kpt ngot hr i Madrid n, men jag tror priserna ligger ungefr som i Sverige.
Citera
2011-11-04, 01:06
Medlem
Scenen i valencia r ganska trkig. spanjorer bryr sig inte s mycket om stil. finns ett par undantag som tex blok, pant och ayer.

Det finns ett par stllen som r lagliga, men vet inte om dom e lagliga fr alla eller endast ett par som har tillstnd, kollade inte upp det s noga. Finns dremot mycket vergicna hus o liknande fames som r trevliga.

burkar kostar ungefr 28kr, montana hardcore.

folk bryr sig inte speciellt om det.

finns inget motsvarande csg men finns ett vktarbolag, Prosegur som patrullerar p tuben o i tubtunnlar osv

en vn torskade p en throw-up p en vgg o fick betala ca 300 svenska kronor i bter plus kanske 2000 i skadestnd, inte s farligt allts.

Scenen r som sagt ganska trkig, finns ett gng som hller igng, folk reppar sina crews vldigt lite o kr mest sina egna namn, mlas mycket vggar, folk lirar linjevggar p dagtid, folk bryr sig inte s mycket helt enkelt. mlaas vldigt lite tub d spanjorer inte gillar stress..
Citera
2011-11-04, 10:44
Medlem
kattfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluger
mlaas vldigt lite tub d spanjorer inte gillar stress..

Hehe, den bilden har inte jag ftt av Spanien nr man ser graffrullarna dr ifrn. Helt sinnes vad damp dom har! Har aldrig upplevt scenen sjlv s jag antar att filmerna gett mig en frvrngd bild.
Citera
2011-11-04, 17:40
Medlem
LocoKushs avatar
Ska du mla tub i Spanien s var beredd p hardcore.
Citera
2011-11-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattfarsan
Hehe, den bilden har inte jag ftt av Spanien nr man ser graffrullarna dr ifrn. Helt sinnes vad damp dom har! Har aldrig upplevt scenen sjlv s jag antar att filmerna gett mig en frvrngd bild.

Sant.. men det r frvisso p film ocks, hehe.
Men visst finns det undantag sklart, men just i valencia mlas det inte s mycket tub iaf. Om du ska gra det, satsa p backjumps.
Citera
2014-07-08, 14:51
Medlem
tja, ska ka till Valencia snart, undrar hur mnga shoppar det finns och var
Citera
2014-07-08, 20:04
Medlem
BatmanLigists avatar
Jag vet inte hur scenen ser ut i Valencia, men verlag s r det mycket graffiti i hela Spanien. Nr jag var p MTN-butiken i Barcelona fr ett r sedan s gick en burk p 3 euro vilket r 27 kronor. Om de har hjt priset nu vet jag inte.
Citera
2014-07-08, 20:27
Medlem
dyngraksnubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluger
mlaas vldigt lite tub d spanjorer inte gillar stress..

haha, r du seris? spanjorer kr helt galna actions, ls p frfan.
Citera
2014-08-08, 17:50
Medlem
politins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dyngraksnubbe
haha, r du seris? spanjorer kr helt galna actions, ls p frfan.
"ls p"!? Det r vl fr fan olika frn person till person och stad till stad... I Valencia mlades det inte mkt tub eller tg nr jag hngde dr fr ngra r sedan iaf, vet inte hur scenen ser ut idag.
verlag har dom spanjorer jag trffat varit ganska chilla och mest velat kra lugnare grejer, men sjlvklart finns det kamikazemlare som kr backjump-wc p madridtuben o liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in