2021-02-03, 19:32
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tydligen har man beräknat att det går åt ett antal ton bin i Tyskland varje säsong.
Spelar mindre roll vad jag fått förklarat för mig eftersom det går åt mångdubbelt fler pga vanlig biltrafik. Många bäckar små gäller inte, och inte droppen som fick bägaren att rinna över heller. Allt handlar om att få ner utsläppssiffrorna, sen verkar det vara skit samma.
Citera
2021-02-03, 19:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Spelar mindre roll vad jag fått förklarat för mig eftersom det går åt mångdubbelt fler pga vanlig biltrafik. Många bäckar små gäller inte, och inte droppen som fick bägaren att rinna över heller. Allt handlar om att få ner utsläppssiffrorna, sen verkar det vara skit samma.
Men det får man ju inte när man räknar ihop det i slutändan. Övrig högproducerande energislag med fossilkraft är faktiskt en förutsättning för vindkraft. Tror du att vindsnurror växer upp av sig själva utan klimatavtryck?
Citera
2021-02-03, 20:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hbdunkar
Spelar det någon roll om vi följer miljömålen från Parisavtalet? Kina spelar inte enligt reglerna och ska bygga 300-500 nya kolkraftverk till 2030. Vilket kommer att äta upp västs gröna omstälning vilket i sin tur kommer att skapa en miljökatastrof genom gruvdrift och ett gigantiskt sopberg av matrial som inte är återviningsbara.
Lokala myndigheter i Kina planerar massor av kolkraftverk. Samtidigt går inte ens de som de redan har på fullvarv. Vi ser nackdelen med planekonomi, ungefär som de där tomma städerna Kina bygger. Vi får se hur många av dessa kolkraftverk som ens byggs färdigt, det är svårt att få lönsamhet i dem.
Citera
2021-02-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
När det blir 30+ i Sverige kan man se alla klimatalarmister på tv som gapar om klimatuppvärmning.
Nu är det är svinkallt i Sverige är det tyst om klimatet.

Haha, så fel du har.

Kylan är på grund av... *trumvirvel*

https://www.aftonbladet.se/a/bnLPo3
Citera
2021-02-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Haha, så fel du har.

Man kan ju bara skratta. Jag undrade ju hur man skulle bortförklara kylan i Sverige. Om det blir blir varmt är det klimatförändringarna och om det blir kallt är det också klimatförändringarna som spökar.
Citera
2021-02-04, 04:15
Medlem
liffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto48
Att reparera elbilen.

https://motor.no/bilhold-bilskader-f...eparere/190729

Ett batteri skall bestå av standardiserade enheter på 12 V som lätt kan tas loss. Det ankommer på oss som köpare att inte köpa elbilar där batteriet byggts fast i bilen.
Citera
2021-02-04, 05:42
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men det får man ju inte när man räknar ihop det i slutändan. Övrig högproducerande energislag med fossilkraft är faktiskt en förutsättning för vindkraft. Tror du att vindsnurror växer upp av sig själva utan klimatavtryck?
Tror du dom räknar med det då?
Citera
2021-02-04, 05:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Tror du dom räknar med det då?
Nej, men många klimattroende förstår inte att välståndet vi har bygger framförallt på fossilkraft med vatten- och kärnkraft som sidekicks .

Lösningen på klimatproblemet är att ta fram en energikälla som kan matcha detta. Något sådant har vi inte.
Citera
2021-02-04, 05:53
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Man kan ju bara skratta. Jag undrade ju hur man skulle bortförklara kylan i Sverige. Om det blir blir varmt är det klimatförändringarna och om det blir kallt är det också klimatförändringarna som spökar.
Att PV och SSW påverkar vädret hos oss är ju iofs sant. Artiklar om klimatförändringarna måste dom ju fortsatt publicera så inte folk glömmer nu när vi fått en normal vinter.
Dessutom är väl halva AB miljöpartister och dom går ju inte så bra just nu.
Citera
2021-02-04, 11:12
Medlem
Citat:
Att PV och SSW påverkar vädret hos oss är ju iofs sant. Artiklar om klimatförändringarna måste dom ju fortsatt publicera så inte folk glömmer nu när vi fått en normal vinter.
Dessutom är väl halva AB miljöpartister och dom går ju inte så bra just nu.
Det är säkert sant att det är polarvirveln som påverkar och att det är för att det är varmare på arktis just nu.
Vad jag reagerar på är att detta fenomen knappast är något nytt utan det har aökert varit vargavibtrar sedan 100tals år tillbaka på grund av detta fenomen.

Oavsett hur vädret är så är det alltid klimatförändringarna som förklarar det. Särskilt när det är något "extremt" Jag retar mig på det ständiga enformiga narrativet.

Avseende klimatologin verkar forskarna knappt ha någon aning om hur det kommer att spela ut sig. Det kan bli kallt eller jättevarmt i Sverige, men oavsett är vi 100% säkra på att det är dåligt och människans fel.

Kan inte väder få vara väder även om det är jättekallt eller jättevarmt?
Citera
2021-02-04, 11:57
Medlem
Hbdunkars avatar
Citat:
Haha, så fel du har.

På 70 talet trode man på en ny istid var påväg. Denhär dokumentären åldrades inte bra.

https://m.youtube.com/watch?v=zSDLRm3jhc8
Citera
2021-02-04, 12:43
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Det är säkert sant att det är polarvirveln som påverkar och att det är för att det är varmare på arktis just nu.
Vad jag reagerar på är att detta fenomen knappast är något nytt utan det har aökert varit vargavibtrar sedan 100tals år tillbaka på grund av detta fenomen.

Oavsett hur vädret är så är det alltid klimatförändringarna som förklarar det. Särskilt när det är något "extremt" Jag retar mig på det ständiga enformiga narrativet.

Avseende klimatologin verkar forskarna knappt ha någon aning om hur det kommer att spela ut sig. Det kan bli kallt eller jättevarmt i Sverige, men oavsett är vi 100% säkra på att det är dåligt och människans fel.

Kan inte väder få vara väder även om det är jättekallt eller jättevarmt?
Håller med till 100%

Skulle det bli normala temperaturer, inga extremväder, översvämningar, bränder, nada. Så skulle det ändå vara pga klimatförändringarna eftersom ett sådant scenario inte heller är normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in