Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 15:13
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Vem fan dömmer någon efter namnet? Jo troligen någon som heter Sven eller Ingvard.
Det är 2018 nu, ingen bryr sig om vad någon heter utan folk tittar snarare på hur man beter sig.
Jag har 4 syskon varav 3 har unika namn som ingen i hela staden heter. Det är även dom mest intelligenta ledartyperna av personligheter och vi har aldrig stött på någon som har nedvärderat dom pga namnen.

Det är bara NMR anhängare och SDare som tror att detta har någon betydelse, i mina ögon visar det ganska klart att dessa individer lever kvar på 60-talet och är själva den största "WT-modellen". Det är helt enkelt bara ovettiga människor som kommer dömma din son efter namnet, och vad har det för betydelse? Dom står ändå längst ner i heirakin
Fel. Svenskar är ett, eller i alla fall tills nyligen, extremt homogent folk där klassmarkörer blir oerhört viktigt för att skilja folk från folk. Var inte längesedan jag var på en fest hos en släkting i Södra Ängby; tror ingen där hade en månadslön under 100 papp. Personnamn kom på tal och folk skrattade gott åt "Kevin". Vidrigt tyckte jag, som hellre ger uttryck för klassförakt (både uppåt och nedåt) inför en nära vän eller anonymt på internet.
Citera
2018-08-21, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Det kommer ju uttalas "Se-win" el "Se-vvin".
"C" följt av "e" uttalas "s", men det förstod hon säkert?

"Kevin"/"Kewin" är ju bara iranier och WT som heter, sätt för faen ned foten.

Du tänker på syrianer/assyrier. Knappast iranier.
Citera
2018-08-21, 16:33
Medlem
HajenPeppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är dina åsikter det är fel på och din arbetsgivare som har ett problem.

Kanske. Men spelar det någon roll ? Jag skiter fullständigt i om någon gör en ansiktstatuering, men skulle aldrig anställa den personen. Det är inte direkt svårt att hitta folk med låg utbildning att anställa, då kan man sålla bort Cewin och Tindrah-Lee. Försök fatta att väl man gör får konsekvenser oavsett vad du tycker.
Citera
2018-08-21, 16:59
Medlem
trigganiggas avatar
Varningsklockorna skräller högljutt. Fy vad respektlöst av henne. Det är uppenbart att hon inte respekterar dig. Hon hade aldrig trotsat dig såhär om hon känt att hon är behöver din uppbackning. Hon är inte rädd att förlora dig för att hon tror att hon kan klara sig utan dig. Kvinnor som "känner" att de kan klara sig utan en man "känner" ofta att mannen stjälper mer än hjälper och lämnar oftast förhållandet. Hon väntar troligen på att du skall registreras som fader innan du lämnar. När du väl har blivit angedd som fader är det klippt. Det är inte ens säkert att ungen är din så som hon behandlar dig. Eftersom att du aldrig kommer att bli tillåten att ta ett faderskapstest skulle din bästa väg ut ur detta potentiella bedrägeri att lämna förhållandet med omedelbar verkan. Om tjejen lämnar dig och du är skriven som fader kommer du omöjligt kunna hitta en annan kvinna av kvalitet.

(Förmodligen kallar hon dig för sin "slav" när hon är med sina väninnor, ett populärt öknamn för betahanar).

Var graviditeten planerad?
Citera
2018-08-21, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Låter som ett kurdiskt namn

Det är det. Kurdiskt flicknamn. Fast det stavas Shevin.
Citera
2018-08-21, 17:40
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Har blivit hänvisad hit av mod.

Jo så här ligger det till, jag och min tjej ska få en son som är beräknad att komma nästa månad. Vi har hittills egentligen inte pratat om namn då vi båda kom överens om att döpa honom när han väl tittade ut.

En vecka tillbaka började hon referera till sonen som "Kevin" och jag trodde det bara var en fas. Sedan fick jag reda på att hon redan hade bestämt sig och hon uttryckligen sa att jag inte kan ändra på henne.

Hon vill döpa sonen till Kevin men med stavningen Cewin för att det är unikt.

Bör tilläggas att vi inte är i närheten av WT.

Vad ska jag ta mig till? Kommer bli utskrattad i familjen om jag berättar detta...

Hur WT är detta "Cewin"?
Kommer han bli utskrattad redan innan födseln?
Vad skulle ni gjort?
Ja din tjej är faktiskt beroende av din välvilja att stanna kvar i relationen. Hon är inte i ett läge att börja ta kommandot. Förmodligen har du vikt ned dig tidigare av rädsla att förlora henne.

Det ska vara balans i relationer annars spricker de.

Att ha barn är krävande. Att ha barn ihop med en egocentrisk partner är ett helvete. Gon kommer bete sig som experten och kommer hunsa dig ned i skosulorna om du inte sätter ned foten.
Låter du det ske så kommer hon tappa respekten för dig.
Citera
2018-08-21, 18:02
Medlem
Någon som minns Joasim från Bonde-söker-fru?
Citera
2018-08-21, 18:32
Medlem
Skadans avatar
Cewin? Läste det som "Sew in". Han kommer bli mobbad och kallad avloppsröret. Om du vill förändra hennes val så ska du inte bry dig om din åsikt, utan påpeka att sonen kommer lida av det.
Citera
2018-08-21, 18:32
Medlem
f30malmos avatar
Säg nej, jag vägrar.
Citera
2018-08-21, 18:34
Medlem
Ryggradsluss avatar
Hitta på eget namn och använd det. Killen får byta när han kan. Eller säga till folk att han heter nåt annat om han inte trivs med det. Föreslå Göyvin är mitt förslag.
Citera
2018-08-21, 18:37
Medlem
Gör det, han har ändå ingen framtid i Sverige! …… eller sätt ner storstöveln i golvplanket så så herr Richter skakar loss i kistan, å säg nej.
Citera
2018-08-21, 19:10
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Det är 2018 nu, ingen bryr sig om vad någon heter utan folk tittar snarare på hur man beter sig.

Vilket land lever du i?

Utseende, och attribut som namn och titlar har aldrig varit så viktigt som det är idag. Inte ens förr, där alla hade en titel och kunde skriva en snygg namnteckning.

Det kommer dessutom att bli viktigare och viktigare, vartefter svensken letar efter en spillra Anders, Ragnar och Torbjörn bland alla nittioelva varianter av Achmed, Hakmet och Muhammed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in