Nej, tyvärr. Inga sensationella kopplingar dem emellan.
Det låter som att du och ditt svaga psyke blivit rövknullad av VC. Hoppas de yttre såren läkt men att de inre består.
Den misstänkte har hela tiden förnekat brott och enligt hans försvarare, advokat Magnus Müchler, kommer han att ge ett annat händelseförlopp för den aktuella kvällen än det åklagaren beskriver.
- Jag fick handen på vapnet och min enda tanke var att inte släppa det. Jag var livrädd att han skulle få tag i vapnet för jag var säker på att han skulle skjuta mig då. Jag höll handen runt kolven och hade inte någon hand på avtryckaren som sitter högre upp. I tumultet hörde jag hur tre snabba skott gick av. Jag kände hur hans grepp om mig mjuknade och hur han gled mot mig och ned på golvet.
Rättsläkaren menar att mannens version pekar på att något av skotten skulle träffat den angripne på vänster sida av kroppen - men samtliga skott har träffat från höger.
Det var alltså med pistol och han fick sex års fängelse för dråp..
"Tingsrätten konstaterar att 61-åringen uppsåtligen dödat sin kamrat men dömer honom med hänsyn till andra omständigheter skyldig till dråp och inte mord."
HOVRÄTTEN FÖR ÖVRE NORRLAND - 2012-07-06 - B 422-12 - Dråp - Hovrätten fastställer tingsrättens domslut
Åklagaren har yrkat att hovrätten dömer Lars Isaksson för mord och bestämmer påföljden till ett betydligt längre fängelsestraff än det tingsrätten dömt ut. I andra hand har åklagaren yrkat att hovrätten skärper fängelsestraffet.
Lars Isaksson har yrkat att hovrätten ogillar åtalet avseende dråp, bestämmer påföljden för vapenbrott till en icke frihetsberövande påföljd och befriar honom från ålagd betalningsskyldighet mot staten. Lars Isaksson har vidare yrkat att hovrätten ogillar E.M, V.M och U.M:s skadeståndstalan.
Part har bestritt motparts ändringsyrkande. Målsägandena har även i hovrätten biträtt åtalet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!