Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2005-01-27, 04:57
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arv00n
ja men om man inte bor i en stor stad utan en förjävligt liten så kan det vara värt

Så långt bort kan ingen bo! =)

Säkerligen får du tag i svavel billigare, inkl. resepengarna, ifall du åker till "stora staden" och köper. Nån gång måste du väl ändå dit ifall du bor i en så "liten" stad?
Citera
2005-01-27, 13:45
  #50
Medlem
Escanios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franz-jaeger
Tillstånd kan de aldrig kräva, för då gör de tjänstefel. Däremot kan de kräva myndighetsålder ifall de känner för det. Men VARFÖR i jesse namn köpa så dyrt från apotek när det FINNS butiker i varenda större stad som säljer svavel från alfort och cronholm?


ja jag vet inte vad hon snackade om... hon var nog bara en surkärring som inte ville ge mig lite kemikalier... blev förbannad när hon sa det på det sättet... jaja
Citera
2022-05-24, 13:56
  #51
Medlem
um1bozus avatar
Någon som vet om det fortfarande säljs på apoteket?
Citera
2022-05-24, 21:23
  #52
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av um1bozu
Någon som vet om det fortfarande säljs på apoteket?

Det gör det inte. Men nuförtiden, arton år efter trådstarten, finns Amazon. Enklare kan det inte bli.
Citera
2022-05-28, 18:38
  #53
Medlem
um1bozus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Det gör det inte. Men nuförtiden, arton år efter trådstarten, finns Amazon. Enklare kan det inte bli.

Tack för svaret men det hade gått snabbare med apoteket
Citera
2023-12-30, 20:55
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Det gör det inte. Men nuförtiden, arton år efter trådstarten, finns Amazon. Enklare kan det inte bli.


Är det ens tillåtet att handla kemi, importera, från utlandet?
Citera
2024-01-02, 15:43
  #55
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23dec
Är det ens tillåtet att handla kemi, importera, från utlandet?

Det har inte det minsta med saken att göra. Frågan är var man kan köpa en sak och svaret är Amazon och/eller ebay. Har jag köpt därifrån? Ja, så sent som för två månader sedan. Brydde jag mig om det legala i köpet? Inte det minsta. Är produkten jag tillverkar med kemikalierna "mer" olagliga än själva importen. Ja, så in i helvete mer olagliga.
Citera
2024-01-10, 06:34
  #56
Medlem
xMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Det har inte det minsta med saken att göra. Frågan är var man kan köpa en sak och svaret är Amazon och/eller ebay. Har jag köpt därifrån? Ja, så sent som för två månader sedan. Brydde jag mig om det legala i köpet? Inte det minsta. Är produkten jag tillverkar med kemikalierna "mer" olagliga än själva importen. Ja, så in i helvete mer olagliga.

Ja, det är bara att handla på. Inte förrän det mixas samman är det olagligt. Vi behöver vända denna handväskehunds-tränden och panga på riktigt igen
Citera
2024-03-18, 04:03
  #57
Medlem
D-cup Bomber

2
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
SÖK!

Annars

http://www.svenskakemi.nu/

Apoteket


Kemiska bomber ^^. Undrar klart vilka bomber som inte är kemiska.
Biologiska bomber av D-cup typ!
Ehrm,, nå, On topic

Trodde det var olagligt, kan man verkligen köpa det lagligt? för på "de 80s" kunde man
inte köpa det och vi försökte och fick 500 gr under bordet från en kemilärare ,

den kemiläraren körde äv ut oss på ett grustag för att demonstrera bombtyper [inofficiellt för oss som var extra intresserade] [[ och på den tiden körde folk då och då dynamitgubbar i backen på nyårsafton istället för smällare och "lånade " dynamit av behörighetsbemedlade grannar för att spränga bort stubbar]]

Fan alla hade lite al kajda i Blodet på den tiden...

Håller med om att vi borde bli lite mer cowboys igen - i hate this diaperwearing society

svavel är i v f inte förbjudet att ta med sej hem från andra länder, el via posten el fr närmsta svavelosande vulkanområde ...el kanske lite förbj, men jag menar, det finns inga svavelsniffande hundar hos tullen i a f så dom kreativa möjligheterna torde vara legio för att få hem nått kilo el så
__________________
Senast redigerad av HazeCrace 2024-03-18 kl. 04:29. Anledning: Samsungs värdelösa touchpad
Citera
2024-03-20, 00:28
  #58
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xMax
Ja, det är bara att handla på. Inte förrän det mixas samman är det olagligt. Vi behöver vända denna handväskehunds-tränden och panga på riktigt igen

Lättare sagt än gjort. Sverige är ett av de länder i Europa som är mest anti-frihet.
Citera
2024-03-23, 08:47
  #59
Medlem
xMaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Lättare sagt än gjort. Sverige är ett av de länder i Europa som är mest anti-frihet.

Så är det ju, men i Malmö försöker ju bosättarna ändra på det som det verkar 😐
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback