Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-14, 11:16
  #1
Medlem
tjockochglads avatar
Tjena Flashbackare!

Jag har ett relativt nytt ps3-slim 160gb som funkar klockrent. Det enda problemet är att ps3:an inte hittar det jag har på mina externa flashminnen och hårddiskar som kopplas in genom USB.

Jag har dem formaterade i FAT-32 och har bland annat .avi filer, men när jag är i ps3-menyn och ska gå in på t.ex. min Cruzer 8gb så står det att jag inte har några filer på disken. "Kunde inte hitta några titlar" eller liknande står det när jag har markerat usbminnet.

Jävligt konstigt, vad ska man göra? Några systeminställningar? Uppdateringar som krävs?

tacksam för hjälp!
Citera
2011-11-14, 11:19
  #2
Medlem
Seanns avatar
Tryck på trekant sen Visa eller liknande.
Citera
2011-11-14, 11:20
  #3
Medlem
AdamForExamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockochglad
Tjena Flashbackare!

Jag har ett relativt nytt ps3-slim 160gb som funkar klockrent. Det enda problemet är att ps3:an inte hittar det jag har på mina externa flashminnen och hårddiskar som kopplas in genom USB.

Jag har dem formaterade i FAT-32 och har bland annat .avi filer, men när jag är i ps3-menyn och ska gå in på t.ex. min Cruzer 8gb så står det att jag inte har några filer på disken. "Kunde inte hitta några titlar" eller liknande står det när jag har markerat usbminnet.

Jävligt konstigt, vad ska man göra? Några systeminställningar? Uppdateringar som krävs?

tacksam för hjälp!

När du ser din Hårddisk/USB på listan trycker på ''Trekant'' sen ''Öppna'' då ska alla filerna visas.
Citera
2011-11-14, 11:21
  #4
Medlem
tjockochglads avatar
Tackar!

Fan lite noobig känner man sig allt
Citera
2011-11-14, 11:25
  #5
Medlem
Det är alternativet "Visa alla" som du ska klicka på.

För att se filerna utan att klicka triangel och "Visa alla" förväntar sig PS3 att filmer ligger i en katalog kallad VIDEO, bilder i PICTURE och musik i MUSIC.

Kolla här: http://ps3explained.com/advanced/folder-structure/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback