Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-14, 15:39
  #1
Medlem
Gicka666s avatar
Hej!

Detta kommer bli en WoT men jag hoppas ni har tålamod! Jag gav Microsoft's support två månader att fixa det och dom klarade inte det. Dom har skickat ärendet till USA och dom klarade inte det.

Hur som helst, Det jag vill göra är att på mitt gamertag så vill jag byta mail, för den gammla mailen har jag inte tillgång till då min far har det kontot och jag vill helt enkelt inte att han ska ha tillgång till mitt xbox-live. Värt att notera är att denna mailen är en telia.com adress.

Jag vill flytta den till en hotmail.com adress. Jag gör det vanliga att gå in på mitt konto och skriver in lösenord osv. och här kommer problemet: När jag har skrivit in lösenordet till mailen jag vill byta till, så kommer det upp en ruta där det står "vill du verkligen byta mail från denna XXXX till denna XXXX" och så tar jag accept, Då kommer det upp ett felmeddelande "Ditt användarnamn eller lösenord är felaktigt". Men saken är att det är det inte. Jag testar att MEDVETET skriva in fel lösenord, och då säger den till direkt. Jag kommer alltså inte till rutan "vill du verkligen byta mail från denna till denna".

Vad kan jag göra?

Här är saker jag testat:
Har testat att skriva med både tangentbord samt handkontroll.
Har öppnat alla möjliga portar till xboxet.
Har testat xboxet i ett annat nätverk med helt annan internet-leverantör.
Har testat att ta gamertagen till en helt annan mail.
Har testat att återställa hotmail.com adresserna.
Har sett till att jag inte är med i family eller liknande så funktionen är låst.
Har testat att byta lösenord på mailen så det är mellan 6-8 bokstäver. På båda mailen då!
Har testat att skapa ett helt nytt konto och flytta det till den till den nya mailen. funkade utan problem.
Har testat med både tådlöst och med kabel.
Har testat flera gånger under två månader.
Kontot är inte spärrat eller någonting.

Har säkert glömt flera saker.

Har ni något tips på vad jag kan göra?

MVH
Gicka
Citera
2011-11-15, 02:19
  #2
Medlem
Tja!

Eftersom våra T3or inte klarade att fixa detta så har jag tyvärr inte så mycket hopp om att det ska gå att fixa.

Allt du beskriver "ska" fungera direkt, har aldrig varit med om att det inte gjort det.

MvH Gloax

ps. till vardags jobbar jag på xbox kundsupport.
Citera
2011-11-15, 11:56
  #3
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloax
Tja!

Eftersom våra T3or inte klarade att fixa detta så har jag tyvärr inte så mycket hopp om att det ska gå att fixa.

Allt du beskriver "ska" fungera direkt, har aldrig varit med om att det inte gjort det.

MvH Gloax

ps. till vardags jobbar jag på xbox kundsupport.


Tack för ett svar.

Men kan du svara på en sak? Jag hade nämnligen en twist med er support för tre (snart fyra) år sen. Och jag har aldrig fått en ursäkt eller något.
Jag hade köpt spelet Gears of War, jag satte mig och spelade i 10 minuter kanske tills man hör "grrhghhghgh" (skivan repades hårt). Jag ringer till Xbox. dom säger att jag kan skicka in skivan och få en ny. Jag får en PDF på ett papper, som jag endast ska skriva på och skicka iväg till london, Jag skulle även skriva in mitt kreditkorts-nummer så de kunde debitera mig för frakten.
jag skickar iväg det.
Ett par dagar senare kommer brevet tillbaka "Du glömde att skriva i dom tre siffrorna på baksidan av ditt kort". Hur som helst, jag skrev i det och skicka iväg det. Jag fick aldrig sett det brevet eller något spel. Alltså mitt kreditkorts-nummer var ute på vift. Jag orkade inte bry mig men när jag ringde er igen angående ett helt annat problem förra året så frågade jag hur jag kan gå till väga för att få mitt spel eller någon ersättning för jag var tvungen att fixa ett helt nytt kort.

Det hon svarar "Men då skulle du skickat det rekomenderat". Och sen orka jag inte med henne. Jag kom senare på, om jag hade skickat det rekomenderat så hade jag betalt frakten redan på posten eller liknande, Varför i helvete skulle ni behöva mitt kortnummer då?

Först det där.. och nu detta när ni inte ens kan göra något. Man får ingenting som kompensation eller ens en ursäkt? Hade det varit sony hade dom varit snabba med att ge något elektroniskt spel på PSN.

Jag tror du förstår mig nu att jag vill slänga mitt xbox åt all helvetes väg för supporten är ju värdelös. (inget personligt riktat)
Citera
2011-11-16, 03:37
  #4
Medlem
Jag kan tyvärr inte svara på något vi gjort för tre fyra år sedan,pga. att alla policys och tillvägagångssätt skiftar väldigt ofta.

T ex. om man ska ersätta ett spel nu för tiden så tar man kreditkortsupg. via telefon sedan får man en fraktsedel utskickat till sig och så är det bara att skicka in skivan och så får man en ny. Det hela kostar 10 euro har jag för mig.

Tyvärr så är vi dåliga på att ge kompensation. Men generellt så får man en månads guld om en så kallad eskalation(när vi skickar besvärliga fall till våra kollegor i USA) behövs.

Jag skulle inte vilja säga att supporten är värdelös, de allra flesta kunderna som ringer in är väldigt nöjda med mitt och mina kollegors arbete. Men jag håller med om att i vissa fall lämnar vi mycket övrigt att önska.

Om jag skulle vara du skulle jag antingen ringa in med ärendenumret igen och klaga, fråga om status osv. Om ärendet är stängt skulle jag öppna det igen. Jag förstår din frustration över att det tar lång tid, men tyvärr är det så.

Ps. Ring helst inte in till mig och var arg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback