2011-11-15, 22:07
Medlem
Jag undrar om någon har erfarenhet av detta. Jag har provat och tycker det fungerar bra frånsätt vid uppstart.

Man kan ju välja valfritt prosjekt/mapp/klass genom att högerklicka och väla team. Men som nu tex har jag bar 2 alternativ "Share project" och "apply path". Jag vill att alla alternativ skall finnas. "synchronize with repository" , "commit" osv.

Varför fungerar det för mig endast ibland. Jag importerar prosjektet som "Existing maven project".
Citera
2011-11-16, 07:08
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isato
Jag undrar om någon har erfarenhet av detta. Jag har provat och tycker det fungerar bra frånsätt vid uppstart.

Man kan ju välja valfritt prosjekt/mapp/klass genom att högerklicka och väla team. Men som nu tex har jag bar 2 alternativ "Share project" och "apply path". Jag vill att alla alternativ skall finnas. "synchronize with repository" , "commit" osv.

Varför fungerar det för mig endast ibland. Jag importerar prosjektet som "Existing maven project".
Importerar? Menar du checkar ut från repot då eller vad?
Citera
2011-11-16, 22:35
Medlem
import/maven/existing maven project

krävs ju att man har m2eclipse pluginet.

Men om jag importerar med subeclipse verkar det fungera
Citera
2011-11-17, 23:45
Medlem
Du får nog förklara bättre vad det är du vill och vad som inte funkar.
Om du bara har "share projekt" och "apply patch" under Team så är inte det förmodligen ett lokalt projekt och inte synckat med en repository.

Ska du checka ut ett projekt från en repo så klickar du file-new-project sen väljer du svn och skriver in repon och eventuella login/pass osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in