2011-11-15, 23:50
Medlem
Hej Hej!

Håller på med lite Android utveckling. i min applikation har jag en webview som tar emot en sträng av HTML. Denna HTML kod innehåller, bland annat, två radio-buttons och en vanlig knapp. Via den hemsidan kan du klicka i en radioknapp och sedan klicka på knappen "submit" och du förs då vidare på sidan. I applikationen så har jag webViews på många andra ställen, som visar innehållet, nedskalat, utan några som helst problem. Det har även inte tidigare varit problem med att navigera inne på sidan i webViewen. Det problem jag får är helt enkelt att sidan visas precis som den ska men vid klick på knappen så blir den "focused"/"vald" men någon funktion blir inte av. Den blir helt enkelt bara orange (standard). Jag får inget felmeddelande eller liknande och kan gå tillbaka i applikationen och fortsätta som vanligt. Jag har sökt på problemet men kammat hem noll. Jag har självklart satt:

Kod:
web.getSettings().setJavaScriptEnabled(true);

Men detta har inte hjälpt... en del av applikationen ser ut som följer:

Kod:
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {

......

final WebView web = (WebView) findViewById(R.id.webW);

web.getSettings().setDefaultZoom(WebSettings.ZoomDensity.FAR);
        web.setVerticalScrollBarEnabled(false);
        web.getSettings().setBuiltInZoomControls(true);
        web.getSettings().setJavaScriptEnabled(true);

final String s = (connect.getWebString());
       web.loadData(s, "text/html", "UTF-8");

Kod:
connect.getWebString();
är en metod som behandlar hemsidans innehåll med
Kod:
HttpGet httpget = new HttpGet("hemsidan.aspx");
och returnerar en sträng som sedan används i
Kod:
web.loadData(....);

Tar gladeligen emot all hjälp med detta, tycker inte lösningen borde vara altför invecklad så rädd att jag har gjort något enkelt misstag eller liknande, då jag inte är i mitt "essä" såhär när klockan börjar närma sig 12 tiden..

Ciao och tack på förhand!
Citera
2011-11-15, 23:59
Medlem
Tillägg: Kollade min logCat utskrift, såg då detta felmeddelande:

Uncaught ReferenceError: WebForm_DoPostBackWithOptions is not defined at data:text/html;UTF-8

Sökte efter detta felmeddelande men hittade ingen Java lösning för detta.. Någon som stött på det tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in