Gjorde en dubbel sats pepparkakshusdeg igår men det kommer aldrig räcka för det monsterprojekt jag har börjat skissa på (aldrig gjort något hus förr). Fantastiskt att det finns fler som vill göra pepparkakshus
Citat:
Ursprungligen postat av anton04
Jag ändrar mig på punkt 1 & 3:
1# Allt ska vara ätbart, men undantag tillåts för belysning för den som vill ha det. Ett värmeljus, eller lite sladdar och lampor och lysdioder är alltså okej. Dock endast för innerbelysning. Ingen utvändig ljusshow alltså.
2# Måste föreställa byggnad (Helt valfri storlek. Kan vara en byggand som finns i verkligheten, eller en påhittad.)
3# Användarnamnet måste inte finnas på byggnaden. Det räcker med en lapp vid fotograferingen.
4# Det måste vara delvis gjort av pepparkaka. Man får inte bygga enbart av godis, eller andra kakor.
Vettiga regler tycker jag. Några punkter jag tycker borde diskuteras, vet inte hur ni känner för det men:
* Jag tycker man ska ha gjort designen på huset själv.
* Som TS sa så ska det inte tvunget innehålla hampa, men borde man inte kunna få bonuspoäng om det faktiskt var en THC-innehållande deg man gjort huset på? Detta kräver såklart bildbevis då degen skapas. Kommer inte göra det själv, men hade nog tyckt det var jävligt grymt om någon gjorde det
* Nu funderade jag ju på att ha sån där bomull i skorstenarna för att det ska bli festlig rök. Då blir ju inte allt ätbart.
Antons 3#: Namn och år på en papperslapp bredvid huset.
Jag kör på mitt sätt i vilket fall, jag kommer lägga upp en bild här och sen hoppas jag på att mitt hus följer reglerna.