Jag såg idag på tv 2 tror jag det var, kommer inte ihåg programmet (vetenskapens värld kanske?) om något vet vad jag menar så är det bara att slinka in en kommentar. Det var så att jag uppmärksammade några problem och programmet var mycket intressant, även för mig som inte bryr mig om miljön alls.
Programmet tog upp bla koldioxid, jag vet inte om det stämmer med global uppvärmning, är inte insatt i det, men tycker man ska ta det med en nypa salt.. Ett knep de tog upp i programmet är ju att bygga konstgjorda "träd" som suger upp koldioxiden. Då tänkte jag att man kan ju försöka kopiera fotosyntesen istället och sedan göra bränsle av socker (om det inte redan finns) det skulle ju vara rätt smart.
Sen tog de upp biobränsle, men det är ju inte så klimatsmart för dels kommer oljan/växterna ta slut och dels så förhindrar det inte några utsläpp av koldioxid (koldioxid som alla är så rädda för).
En blandning av sol, vind och vatten energi vore någonting.
Men det största problemet är ju mångfalden, alla "miljöproblem" skulle faktiskt lösas om inte så jävla många föddes varje dag, när maten tar slut så dör arten ut så har det alltid varit, så oroa er inte för miljön den är bara fin, oroa er istället för maten och mångfalden.
Vad tycker ni? Kände för att skriva lite..