2011-12-02, 10:11
Medlem
Andy85s avatar
Alla 3 gånger jag har varit i Amerika så har jag alltid köpt vatten på flaska, Jag vill ju för fan inte dricka ett jävla badhus när man är törstig
Citera
2012-03-03, 16:39
Medlem
Det härligaste är endå när man sitter o äter i en lyxrestaurang i usa och ska skölja maten med ett glas vatten eller cocacola. Då vill man inte äta mer. Hur i helvete kan dem ta $5 för en cocacola som smakar klor
Citera
2012-03-03, 20:58
Medlem
Continental Ops avatar
det är på väg åt helvete i amerika, tänk er sen när de tappar kontrollen över ekonomin for real

kolla på gasland
http://www.imdb.com/title/tt1558250/
Citera
2012-08-24, 04:10
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninja_rush
Det härligaste är endå när man sitter o äter i en lyxrestaurang i usa och ska skölja maten med ett glas vatten eller cocacola. Då vill man inte äta mer. Hur i helvete kan dem ta $5 för en cocacola som smakar klor

Tja, iom att det är klor i kranvattnet, och läsken ofta är från läskmaskiner som bara blandar kranvatten med syrup och kolsyrar så blir det så...
Citera
2012-08-24, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaesper
Fan vad sjukt hela grejen är egentligen, med tanke på att vi måste ha vatten för att överleva. Det är ju för fan vitala grejor vi pratar om.

Svenskt kranvatten är faktiskt jävligt gott ändå, om man bortser från Karlskrona.
Å fy helvete, Karlskrona har nog världens sämsta kranvatten. Men så är det världens sämsta stad med, pack allihop.
Citera
2012-08-24, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninja_rush

Alla städer är inte lika drabbade.. Värsta jag varit med om är nog San Francisco... där var det verkligen mycket klor i vattnet. Gjorde misstadet att beställa en cola till middagen, det gick fan inte att äta efter första klunken. Skall man beställa dricka så beställ på burk eller flaska!

Men andra städer har dock helt okej vatten... Inte för att jag dricker kranvattnet som det är, men beställer man en dricka på restaurangerna så går det iaf att dricka.
Citera
2012-08-25, 21:51
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag har bara besökt New York och där smakar kranvattnet bra.
Citera
2012-08-25, 22:05
Medlem
knowknows avatar
du ska inte dricka kranvatten där
Citera
2012-08-29, 13:09
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Alla städer är inte lika drabbade.. Värsta jag varit med om är nog San Francisco... där var det verkligen mycket klor i vattnet. Gjorde misstadet att beställa en cola till middagen, det gick fan inte att äta efter första klunken. Skall man beställa dricka så beställ på burk eller flaska!

Men andra städer har dock helt okej vatten... Inte för att jag dricker kranvattnet som det är, men beställer man en dricka på restaurangerna så går det iaf att dricka.

Dessutom är Colan gjord på sötningsmedel tillverkad av majs istället för socker, så t.o.m. Coca.Colan är sämre i USA än Europa, vilket gör att finsmakarna köper Cola importerad från mexico där de använder socker.
Citera
2012-08-29, 23:40
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knowknow
du ska inte dricka kranvatten där

Jaså?

New York City's tap water has been called among the nation's freshest. It's so good that a young entrepreneur is bottling it and selling it for $1.50.

http://articles.latimes.com/2009/feb.../na-tapwater25
Citera
2012-08-30, 01:54
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Dessutom är Colan gjord på sötningsmedel tillverkad av majs istället för socker, så t.o.m. Coca.Colan är sämre i USA än Europa, vilket gör att finsmakarna köper Cola importerad från mexico där de använder socker.

Dom använder det där förbaskade "High-fructose corn syrup" istället för socker i tamefan det mesta (främst pga att det är billigare än socker).
Citera
2012-08-30, 03:21
Medlem
Värsta misstaget är när man glömmer att säga "no ice" då man beställer dryck på restaurang. Iskuberna är tillverkade av kranvatten så det blir mer eller mindre odrickbart pga kloret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in