2011-11-22, 18:05
Medlem
bzeros avatar
Har kodat ihop en liten applikation som jag vill exportera som en körbar .jar-fil, programmet funkar fint i Eclipse men när jag ska exportera det som en körbar .jar går den inte att starta genom att dubbelklicka på den - man måste köra den via java -jar test.jar. Hur kan jag ordna detta? .jar-filer är associerade med javaw.exe i Windows.
Citera
2011-11-22, 18:38
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzero
Har kodat ihop en liten applikation som jag vill exportera som en körbar .jar-fil, programmet funkar fint i Eclipse men när jag ska exportera det som en körbar .jar går den inte att starta genom att dubbelklicka på den - man måste köra den via java -jar test.jar. Hur kan jag ordna detta? .jar-filer är associerade med javaw.exe i Windows.
Har du kollat manifest-filen i jaren så att den är korrekt?
Citera
2011-11-22, 20:59
Medlem
bzeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Har du kollat manifest-filen i jaren så att den är korrekt?
Vet tyvärr inte vad som är korrekt, men så här ser min manifest.mf-fil ut:

Kod:
Manifest-Version: 1.0
Rsrc-Class-Path: ./
Class-Path: .
Rsrc-Main-Class: getTemp.GetTemp
Main-Class: org.eclipse.jdt.internal.jarinjarloader.JarRsrcLoader

Har bara ett paket och två klasser, paketet heter getTemp, och huvudklassen heter GetTemp.
Citera
2011-11-22, 21:44
Medlem
prigass avatar
Citat:
Och den uppenbara frågan.. Har den ett gui? Eller är det ett konsol program?
Citera
2011-11-22, 21:55
Medlem
bzeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prigas
Och den uppenbara frågan.. Har den ett gui? Eller är det ett konsol program?
GUI med Swing. Skulle ha skrivit det kanske. Ska prova att kompilera om programmet med ett äldre JDK och se om jag kan köra det på andra maskiner.
Citera
2011-11-22, 22:03
Medlem
bzeros avatar
Citat:
GUI med Swing. Skulle ha skrivit det kanske. Ska prova att kompilera om programmet med ett äldre JDK och se om jag kan köra det på andra maskiner.
Nu fungerade det perfekt . Bytte från 1.7 till 1.6 i projektets egenskaper i Eclipse. Hade JRE 1.7 installerat också så vet inte varför det inte fungerade. Kanske någon 32/64 bit-konflikt.
Senast redigerad av bzero 2011-11-22 kl. 22:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in