• 5
  • 6
2013-10-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropolis
Jag har ingen aning. Jag hade dock varken blivit förvånad eller brytt mig om de bara "fräschade upp" snuset i nån fuktbastu eller what ever. Oftast toppklass på godiset de levererar <3

Dom förstör antagligen dosorna, Hade dom vetat att affären inte sålde det gamla snuset också så hade affären kunnat slänga det också. Möjligt det är något invecklat skatteskit inblandat också, så det blir rätt med byten osv.

Har affären snuset i kyl skall det hålla bra mycket längre än datumet.

Är det en mindre affär så är det ju inte säkert dom köper av SM, då är det inte alls säkert det är lätt att få det utbytt.
Citera
2014-01-06, 22:52
Medlem
Jag var på ett hörn här i norrland. Tänkte köpa mig en Ettan lös (Väldigt sällan det händer)
Men som sagt jag går in och betalar ettan som kommer från kylen i den lilla butiken, På min ensamma och tråkiga promenad hem så öppnar jag dosan och ska ta mig en prilla.. Då jag känner att snusen var som sand, torr och nästan lite hård.. den är 4 veckor gammal.. haha, men orkade inte gå tillbaks och fixa klaga så.. men du är absolut inte ensam om detta
Citera
2014-01-10, 21:38
Medlem
Cornholio.s avatar
Jag kollar alltid datumet innan jag betalar och jag rekommenderar att du gör det också!
Citera
2014-01-21, 16:47
Medlem
Originalets avatar
Det händer oftast att dosorna jag köper är någon månad, till några månader gamla. Ändå är det dessa som går åt som smör i butiken. Jag kollar aldrig datumet längre...
Citera
2014-01-23, 20:54
Medlem
Repeatzs avatar
Jag köpte en ny snussort häromdagen, general white extra strong slim, hon sa att den bara fanns i den affären och vid norska gränsen eller något så jag var tvungen att testa, hade med mig två kompisar och den ena köpte också en. När vi kom ut i bilen kände jag att de var väldigt torra och hårda, kollade bäst före datumet och det visade sig att de hade passerat bäst före datumet med en dag, haha. Gick in igen och sa det, då fick jag 2 extra, min ena kompis fick också 2 extra, och min tredje kompis som inte ens snusar fick också en!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in