Citat:
Ursprungligen postat av lisaflisa
knner ni er inte tomma? ngongng? gr p cipralex och edronax.
Nr jag brjade med cipralex knde jag mig avtrubbad och trtt. Och nr jag fick edronax s frsvann min aptit och jag blev "vrre" p alla vis. Fast frsta el andra veckan mdde jag jtte bra..? Kan knna mig helt knslols och tom
ibland eller fr mycket t det ena eller andra hllet.Tycker ni att medicinen har frbttrat er livskvalite? (om man kan frga ngot snt) sjlv tycker jag at jag r vrre n nr jag brjade (men sen vet jag inte hur jag mr utan det heller).
Jod, man kan likna ssri-preparatens trubbiga effekt likt en hgtalare som bde basen och diskanten r bortkopplad p, finns bara ett trkigt mellanregister kvar.
Jag blev apatisk, knslols, nnu mer depressiv med ordentliga sucidala inslag. Tillslut fick jag nog av alla jvla kvacksalvare, s jag trappade ner p alla mina antidepressiva, och jag knner enbart en frbttring i takt med att dosen snks. Jag brjar knna igen migsjlv, visst mr jag smmre nu n innna ibland, men det r det vrt d jag ocks mr mycket bttre n jag gjorde frr.
Jag tror mnga blir feldiagnostiserade och ter ssri-preparat i ondan, dock inte sagt att det inte hjlper dom som verkligen behver preparaten, men vissa av oss mr verkligen inte bttre av dom, det r helt klart.