Flashback bygger pepparkakshus!
2005-01-06, 22:48
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assman
för dom som är intresserade av storyn bakom halflife 1 och 2 så finns en sida som försöker reda ut förhållandena. läsvärd.

http://fragfiles.org/~hlstory//

livlig fantasi gossen har som hittat på det på den sidan
höna av fjäder liksom
Citera
2005-01-06, 22:57
Medlem
Unbalanceds avatar
Doom 3 långtråkigt och enformigt, inte ett dåligt spel - men det skulle ha kunnat vart så mycket roligare .

Half-Life 2 däremot var ett roligt spel, miljöomväxling, rolig AI, osv.
Men HL2 hade ett för alldeles klent vapenarsenal och mp5'an var urusel, fårstår inte hur dom fått till den ...

I vilket fall som hellst så är HL2 mycket mer underhållande än D3 + att det kommer så mycket olika moddar till det - vilket förlänger livslängden något avsevärt !
Citera
2005-01-06, 23:53
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
D3 var snyggt, underhållande och kul under dom första nivåerna. Självklart var jag tvungen att klara liret. Har man väl börjat så..

Sista bossen var en stooooooor besvikelse, lite svårt och annorlunda kunde ID väl ha gjort det?

HL2 var lite bättre. Bättre miljöer och mer varierande.
Citera
2005-01-07, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Det känns som att nästa del kan ge en hel del svar. Det är dock inte säkert att utvecklarna överhuvudtaget har en story, de kanske bara flummar, men det är i alla fall all story jag behöver. .

Har för mig att Marc Laidlaw (han som gjort storyn till HL-serien) skrivit flera hundra sidor med bakgrundsmaterial till hl-universumet.
Citera
2005-01-07, 03:37
Moderator
Evil Eds avatar
Jag kollade Gamespots review och vi var ganska överens.

Men han ställde några frågor som var ganska kul:

1. Varför har man ingen nattkikare, man är ju en marinsoldat.

2. Vad heter du och varför är det just du som klarar dig?

3. Det är så långt i framtiden men man har ingen lampa på sitt vapen, man kan inte heller fästa lampan så den lyser konstant.
Citera
2005-01-07, 03:53
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Jag kollade Gamespots review och vi var ganska överens.

Men han ställde några frågor som var ganska kul:

1. Varför har man ingen nattkikare, man är ju en marinsoldat.

2. Vad heter du och varför är det just du som klarar dig?

3. Det är så långt i framtiden men man har ingen lampa på sitt vapen, man kan inte heller fästa lampan så den lyser konstant.

jag körde visserligen med en "duct tape" mod så att jag kunde ha punkt tre..

Men det är verkligen anmärkningsvärt att man inte kan ha ficklampan i vänsterhanden och pistolen i högerhanden default liksom..

HL2 lyckas iaf skrämma en lite konstruktivt.. som när man är under bron å det låter som om nån stor sak går uppe på den..

medans doom3 bara nyttjar gubben i lådan effekten hela tiden. tillslut gäspar man istället för att hoppa i stolen
Citera
2005-01-07, 12:01
Medlem
dooom är en legend det e inte hl
Citera
2005-01-07, 15:51
Medlem
Kanqins avatar
Evil Ed, ehhh.... HF2
Citera
2005-01-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin:D
dooom är en legend det e inte hl
Hahahaha! Nej, inte alls. Half-Life satte ju bara en helt ny standard vad gällde story, scriptade sekvenser, AI (med soldater som jobbade tillsammans i grupp) och samarbete med NPC:s. Det är ju inte för inte som Half-Life har blivit utsett till världens bästa spel några gånger.
Citera
2005-01-07, 16:06
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanqin
Evil Ed, ehhh.... HF2

Har du inte spelat det? Otroligt bra, utgivet av SAOL

Så det kan bli, HL 2 och inget annat.
Citera
2005-01-07, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Hahahaha! Nej, inte alls. Half-Life satte ju bara en helt ny standard vad gällde story, scriptade sekvenser, AI (med soldater som jobbade tillsammans i grupp) och samarbete med NPC:s. Det är ju inte för inte som Half-Life har blivit utsett till världens bästa spel några gånger.

hade du inte doom spelen som barn eller?hl kom väl typ 98,det var ett riktigt lyckat spel då men 2an är ett bara ett shootem up spel i mängden
Citera
2005-01-07, 17:24
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin:D
hade du inte doom spelen som barn eller?hl kom väl typ 98,det var ett riktigt lyckat spel då men 2an är ett bara ett shootem up spel i mängden

Sant men det är väll Doom3 om något med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in