Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-04, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojski
Min förmåga att använda bostaven ""? nappen är trasig och det går för tillfället inte att använda den, antagligen något sit som fastnat eller något. Sen om det är så att du syftar på min penis så förstår jag inte.

Men du är fri att säga vad du anser om topic.

Förlåt, jag tyckte att det blev så kul att läsa din text när det så uppenbart fattades ett "k" att jag måste retas lite, det var inte illa menat och jag lovar och svär på hedersord att det hade absolut noll, ingenting, nada, niente och zilch att göra med din penis, inte för ett ögonblick ens, tänkte jag på den!

Jag tror jag har skrivit ett par inlägg här redan, det får räcka.
Citera
2011-12-04, 03:40
Medlem
Brudarna är ju bara kåta och vill ta kukbilder motsvarande bilder vi killar på föreställande cameltoes. Låte feministerna pulla sej till oss, det är ju bara smickrande egentligen...
Citera
2011-12-04, 11:16
Medlem
CAXAPs avatar
Jämställdhet - då alla parter har lika kön.

Senast redigerad av CAXAP 2011-12-04 kl. 11:27.
Citera
2011-12-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaGordita
Haha vad roligt! Jag har alltid irriterad mig på killar som skrevar och tar mer än en plats på spårvagnen medans man själv får sitta som en rädd liten fågelunge.

Tjejer som tar mycket plats i sätena och skrevar måste ni ju hålla med om är väldigt sällsynt. Dom enda tjejerna som tar stor plats på sätet är tjockisar?

Varför rädd som en liten fågelunge?

Jag själv frågar ALLTID om jag får sitta bredvid personen ifråga. Dels för att visa att man vill sitta, dels för att vara artig och dels kanske för att vara social.

Men du som vill sitta, står hellre upp än att sätta dig i närheten av en man som skrevar?
Är det då mannens fel?
Citera
2011-12-04, 12:10
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Haha vad roligt! Jag har alltid irriterad mig på killar som skrevar och tar mer än en plats på spårvagnen medans man själv får sitta som en rädd liten fågelunge.

Jasså? Jag tar bara upp en sittplats. Skulle mannen i fråga som sitta bredvid mig och försöka ta plats från min sits (via skrevningen) så säger jag bara i från att så jävla stora är inte dina bollar så att du måste ta halva utrymmet i från mig. Jag betalar för min sittplats så jag har rätt till hela min plats. Dina bollar blir inte klämda om du sitter normalt med knäna en höftbredd i från.

Citat:
Tjejer som tar mycket plats i sätena och skrevar måste ni ju hålla med om är väldigt sällsynt. Dom enda tjejerna som tar stor plats på sätet är tjockisar?

Inte alla tjocka tjejer ta upp med utrymme än vad ETT sätte tillåter..
Citera
2011-12-04, 12:13
Medlem
ojskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Förlåt, jag tyckte att det blev så kul att läsa din text när det så uppenbart fattades ett "k" att jag måste retas lite, det var inte illa menat och jag lovar och svär på hedersord att det hade absolut noll, ingenting, nada, niente och zilch att göra med din penis, inte för ett ögonblick ens, tänkte jag på den!

Jag tror jag har skrivit ett par inlägg här redan, det får räcka.
Haha, oej Tänte bara att det finns så himla många männisor som inte vet hur man sa förolämpa fol och att du var en av dem.
Citera
2011-12-04, 12:31
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Min förmåga att använda bostaven ""? nappen är trasig och det går för tillfället inte att använda den, antagligen något sit som fastnat eller något. Sen om det är så att du syftar på min penis så förstår jag inte.

Men du är fri att säga vad du anser om topic.

Skönt att se att det finns fler folk som kan få "k" att bli en kass knapp på tangentbordet. Hade det på mitt förra tangentbord.
Citera
2011-12-04, 12:49
Medlem
SMBHs avatar
"Vad tycker du? Tar män upp för mycket plats i tunnelbanan? Är det här ett exempel på mäns vardagliga maktutövning? Eller överreagerar aktivisterna - man får väl sitta hur man vill?"

Varför får jag aldrig smaka på den här vardagliga maktutövningens sötma? Är det något fel på mig?
Citera
2011-12-04, 12:58
Medlem
Har en syster som lägger upp handväskan i sätet brevid henne jämt.
Är detta för att slippa sitta brevid folk, visa makt, eller vara en bitch? själv tror jag på det förstnämnda.
Citera
2011-12-04, 15:44
Medlem
Hafsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Det är naturligt även för kvinnor att sitta med en höftbredd isär med knäna. Altså att sitta så att knäna är i linje med höftens yttersidor.
Det är det för alla flesta människor faktiskt, då det handlar om ergonomiskt korrekt för kroppen.

Varför klankar de bara ner på männen då?

Självklart är det inte naturligt för någon att sitta och knipa ihop benen.
Citera
2011-12-04, 15:57
Medlem
Citat:
bumpar detta inlägg.

ont: Vart vill fol omma? vad får vinnorna ut av att fota våra pungar? Hindrar de matutövandet? Vad uppnår de i samhället genom att spendera timmar i loaltrafien och fota fols srev?

Det pågår ju uppenbarligen en vild disussion ring det här så någon av alla dessa flashbacare måste ju tyca att detta är ett bra initiativ?

Jag förstår inte ett ord av vad du försöker skriva? Jag menar att det vore väl inte mer än rätt att lägga upp en blogg med smygtagna bilder på kvinnors bröst? Som en motreaktion - kvinnors "rätt" att visa brösten måste ju ändå kunna klassas som en maktutövning gentemot männen?

Män ska helst inte titta för då är vi mansgrisar/svin och kränker kvinnan, men ändå visar de upp brösten? Vart finns logiken? Feminism i ett nötskal, i PK-Sverige.
Citera
2011-12-04, 16:26
Medlem
Det roliga är att feministjävlarna skulle göra uppror om en man gjorde samma sak mot dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in