2011-12-05, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hjerterdam
Du behöver alltså förklaring till varje bild

http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=3&theater Personen till vänster ser du sitter så brett med benen att han tar upp mer än sin del av sätet. Annars är du blind. Den till höger sitter så långt ut på sätet att det om det skulle suttit en människa i normal ställning mittemot honom, inte skulle få plats med sina ben. Det skulle bli en kollision vid hans högra knä. Är jag tydlig nog?

http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=3&theater
Här sitter människan till höger om (sett från vårat håll) mannen snett med sitt ben eftersom mannens breder ut sig. Alla skulle inte få plats på den raden om alla satt som honom, eller hur?

(Han ser ut att sitta i mitten av hela sätet och tar upp det med sin jacka eller något) Här sträcker han ut sitt ben på ett väldigt ohyffsat sätt så han tar upp golvytan som ska delas på antal platser, dvs fyra

En av de värsta, som har ett ben ute i gången, och det andra vinklat mot den som sitter jämte, så att denne inte kan sitta rakt med sina ben. Kan förtydliga med en paint-bild där jag ritar hur jag menar om du inte ser ditt blindstyre.

Även här får människan till höger om gm sitta med benen snett

Ser ut att ta upp plats i gången och har vänsterbenet vridet in mot den som sitter bredvid

Antingen har du för mycket fritid eller så säger vi välkommen till tråden till en av grundarna av gruppen, välkommen feministfitta!
Faktum kvarstår att ingen tar upp 2 säten men med detta sätt att tänka tycker jag istället du ska klaga på alla tjockisar, är mer rimligt.
Citera
2011-12-05, 20:37
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
"kvinnor är små billiga horor som bara duger till att sära på benen och städa."
tolkas det som att jag menar alla nu eller bara dig? självklart så menade du alla män, men du är för feg för att stå för vad du säger.

på riktigt, jag anser att kvinnor som bär smink bidrar till en skev kvinnosyn och sexualiserar kvinnan som ett objekt.

innan jag lyfter ett finger för kvinnokampen så kan ni väl visa att ni vill bli accepterade som människor och inte ett gäng barbies med plasttuttar och mask?

"Fitta" -bättre att va' en, än att ha en!
Javisst så kan man tolka det. Om man vill förstås. Självklart vet både du och jag att inte alla män är perversa likaväl som att inte alla kvinnor är billiga horor. Däremot skulle jag nog vilja påstå att det finns fler perversa än billiga horor?
Jag föresråkar inte barbieidealet eller kvinnor som spelar ointelligenta för att det anses vara gulligt av vissa.
Citera
2011-12-05, 20:38
Medlem
SciOques avatar
@ StockholmSouth mfl

Nu var jag kanske lite överdrivet konfrontatorisk i mina tidigare inlägg. Vad jag menade var att om vi faktiskt utgår från ditt och andras resonemang är inte "feministgruppens" beteende fel. Det är vad jag vill få fram.

Faktum är att beteendet i så fall är motiverat eftersom det för varje snusklisa säkert finns hundra snuskpelle som fotar oskyldiga kvinnor i olika vardagssituationer i sexuellt eller förödmjukande syfte.

Citat:
Ursprungligen postat av Passion-pit
ni är perversa

Det kan man helt klart ifrågasätta. Pervers är det som är sexuellt AVVIKANDE, onormalt. Om du hävdar att det finns en övergripande manlig sexualitet innebär det paradoxalt nog också att denna är mer eller mindre normativ. Alltså inte pervers.

Möjligtvis anser du dig stå över vetenskapens logik men då är din åsikt dessvärre inte mer intressant än någon annan tokstolles på FB. Och då kan du hålla denna högst irrelevanta åsikt till dig själv eftersom den inte ens berör trådens frågeställning.
Senast redigerad av SciOque 2011-12-05 kl. 20:47. Anledning: Lade till ett inlägg, samt lite text och förtydliganden
Citera
2011-12-05, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Antingen har du för mycket fritid eller så säger vi välkommen till tråden till en av grundarna av gruppen, välkommen feministfitta!
Faktum kvarstår att ingen tar upp 2 säten men med detta sätt att tänka tycker jag istället du ska klaga på alla tjockisar, är mer rimligt.

Jag är inte så väldigt insatt i politiken (längre, när jag var det var jag låångt ifrån någon FI-anhängare), men är feminist om man definierar det som en vilja att ha ett jämlikt samhälle. Är långt ifrån grundare för gruppen och har aldrig varit så värst insatt i någon jämlikhetsfråga förut. Hittade gruppen igår och den gav mig ett gott skratt, samtidigt som lite ilskna känslor jag burit ett tag angående detta fenomen bubblade upp inom mig.
Så nu har vi rett ut det, men tack för välkomnandet ändå

Btw, tjockisar kan inte under en resa på tio minuter flytta sig och ta upp mindre plats. Det är en längre process. Att flytta sina ben tar en millisekund däremot och just därför är det så osmakligt att inte göra det för sina medpassagerare.
Citera
2011-12-05, 21:01
Bannlyst
Citat:
Jag är inte så väldigt insatt i politiken (längre, när jag var det var jag låångt ifrån någon FI-anhängare), men är feminist om man definierar det som en vilja att ha ett jämlikt samhälle. Är långt ifrån grundare för gruppen och har aldrig varit så värst insatt i någon jämlikhetsfråga förut. Hittade gruppen igår och den gav mig ett gott skratt, samtidigt som lite ilskna känslor jag burit ett tag angående detta fenomen bubblade upp inom mig.

Btw, tjockisar kan inte under en resa på tio minuter flytta sig och ta upp mindre plats. Det är en längre process. Att flytta sina ben tar en millisekund däremot och just därför är det så osmakligt att inte göra det för sina medpassagerare.

Nej feminism har inget med jämlikhet att göra och det var så lite så du är välkommen.

Duger inte som argument, tar man upp plats tar man upp plats, har man ett problem med detta får man vara konsekvent fan vet du liksom dom kanske sitter där med en jätte pung i hemsk vånda, sluta vara så fördomsfull och paranoid.
Citera
2011-12-05, 21:01
Medlem
Citat:

BUMP!

hur kan ni låta denna underbara tråd dö ut? ja vill diskutera mera! alltså när jag sitter isär med benen, exakt vad säger det då om mig?
Citera
2011-12-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Nej feminism har inget med jämlikhet att göra och det var så lite så du är välkommen.

Duger inte som argument, tar man upp plats tar man upp plats, har man ett problem med detta får man vara konsekvent fan vet du liksom dom kanske sitter där med en jätte pung i hemsk vånda, sluta vara så fördomsfull och paranoid.

Ot, men vad är feminism enligt dig då?
Citera
2011-12-05, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ot, men vad är feminism enligt dig då?

En radikal manshatar ideologi för psykopater med paranoida vanföreställningar.
Citera
2011-12-05, 21:31
Medlem
JackBlacks avatar
Vem bryr sig? Ignorera skiten och gå vidare...
Citera
2011-12-05, 22:32
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Du har trott rätt tidigare. Vi män skrevar för att vi har varsin rejäl FB-dase mellan benen. Den tar plats! Inte går det att sitta som en fröken då inte.
Det var ju... betryggande att veta...
Citera
2011-12-05, 22:38
Bannlyst
Idag när jag tog bussen hem från sporthallen efter ha blivit totalt jävla dominerad utav en liten människa i brottning så är det första jag ser faktiskt 2 kvinnor som sitter precis som grabbarna på dom där bilderna gör!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!! jag skulle ha fotat om jag orkat tagit upp telefonen men örat värkte lite väl mkt tror det är blomkål påväg
Citera
2011-12-05, 22:46
Medlem
Bandoliers avatar
Dessa feminister verkar inte ha så mycket innanför pannbenet...

Nu när de själva har "kränkt" och "förnedrat" ett antal anonyma män genom att smygfotografera dem så blir det väl svårare att fortsätta uppröras över att tjejer hängs ut? At ta till sig "fiendens" metoder brukar snarare vara att normalisera metoden.

Dessutom - vem bryr sig? Jag kan skicka en bild på mig i skrevande jeans så slipper dom engagera sig så mycket...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in