2011-12-07, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Om du hade läst i tråden så hade du fått informationen med på att facebookgruppen är stängd.

Ja dom valde att slå igen butiken , kanske var det av mina väl valda ord om deras kränkande sätt eller så var det någon annans.
Citera
2011-12-07, 08:12
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Ja dom valde att slå igen butiken , kanske var det av mina väl valda ord om deras kränkande sätt eller så var det någon annans.

Oavsett vilket så var det faktiskt skönt att de stängde det. För det var otroligt patetiskt tilltag.
Rena Fjortismentaliten på dessa feminister.
Citera
2011-12-07, 08:16
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Oavsett vilket så var det faktiskt skönt att de stängde det. För det var otroligt patetiskt tilltag.
Rena Fjortismentaliten på dessa feminister.

Så du gillar inte yttrandefrihet?
Citera
2011-12-07, 09:19
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Så du gillar inte yttrandefrihet?
Du tycker inte att det är lite väl stora steg mellan att inte gilla en viss facebooksida (och att därmed glädjas när den stängs) och att inte gilla yttrandefrihet? Jag ser i alla fall inte den naturliga kopplingen.
Citera
2011-12-07, 09:28
Medlem
Bra att de tog bort den, hoppas de som stod bakom sidan blir våldtagna också. Det skulle var rätt ironiskt.
Citera
2011-12-07, 09:29
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Du tycker inte att det är lite väl stora steg mellan att inte gilla en viss facebooksida (och att därmed glädjas när den stängs) och att inte gilla yttrandefrihet? Jag ser i alla fall inte den naturliga kopplingen.

Det som hänt, om jag inte grovt missuppfattat, är ju att sidan blivit nedstängd pga rapporter/påtryckningar. Mången här som jublar över detta är samma typer av personer som klagar när deras kommentarer "censureras" på tidningars kommentarsfält eller i vilket som helst forum där man nu inte tillåts sprida sin galla.

Frågan är helt enkelt: Är det rätt av facebook att gå in och ta bort grupper som är kontroversiella? Hade folket reagerat på samma sätt om det tex var en invandringskritisk grupp som försvann?
Citera
2011-12-07, 09:36
Bannlyst
Citat:
Det som hänt, om jag inte grovt missuppfattat, är ju att sidan blivit nedstängd pga rapporter/påtryckningar. Mången här som jublar över detta är samma typer av personer som klagar när deras kommentarer "censureras" på tidningars kommentarsfält eller i vilket som helst forum där man nu inte tillåts sprida sin galla.

Frågan är helt enkelt: Är det rätt av facebook att gå in och ta bort grupper som är kontroversiella? Hade folket reagerat på samma sätt om det tex var en invandringskritisk grupp som försvann?

Patetiskt att försöka få någon som helst kopplingen mellan feministkritiker och SD anhängare, det är inte samma typer av personer och det finns inget samband överhuvudtaget, höj nivån tack.

Sen fungerar yttrandefrihet förhoppningsvis åt båda hållen, det är facebook som tagit beslutet men tydligen enligt ditt sätt att se på saken så hade dom om det nu ens är någon som rapporterat gruppen ingen rätt till att göra det, inskränkningar på deras yttrandefrihet är tydligen helt ok, att vara konsekvent är ganska viktigt.
Citera
2011-12-07, 09:57
Medlem
BPECs avatar
Jag börjar på fullaste allvar undra vart världen är påväg. Enda gången jag förmår mig att se nedvärderande på vissa kvinnor är när de åstadkommer något sånt här. Det har passerat galen-gränsen, det är nu i vanföreställnings-läget. Vill tänka: skjut dem, rakt av. Men det vore inte speciellt
PK av mig.
Citera
2011-12-07, 10:41
Medlem
robomans avatar
Citat:

Nej visst, du har förstås en poäng.
Folk är ganska "hyckliga" av sig här. Ibland känns det mest som att man använder yttrandefriheten för att kunna backa upp sina åsikter. Jag kanske inte är bättre än någon annan när jag tänker efter.

Men jag vet inte, är det något man ogillar kan man ju faktiskt bli skadeglad när det går dåligt för det även om det inte är censureringen i sig man hånar. Själv brukar jag le ondskefullt när diverse feministgrejer inte får någon uppmärksamhet trots tidningsartiklar och propaganda, helt enkelt för att för få bryr sig.
Citera
2011-12-07, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BPEC
Jag börjar på fullaste allvar undra vart världen är påväg. Enda gången jag förmår mig att se nedvärderande på vissa kvinnor är när de åstadkommer något sånt här. Det har passerat galen-gränsen, det är nu i vanföreställnings-läget. Vill tänka: skjut dem, rakt av. Men det vore inte speciellt
PK av mig.

Feminister passerade gränsen för mycket mer än 30 år sedan. Människor som lider (feminister) har helt enkelt ingen sund föreställning om rimliga gränser. Det sorgliga är bara att den övriga hjärntvättade befolkningen accepterar mer och mer varje år, dvs gränsen flyttas.
Citera
2011-12-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Jag påpekade bara att detta är vardagsmat för tjejer. Varför gnälla om ni inte själva kan sluta vara perversa? Jag tycker att det ska råda respekt mot båda könen.

Jag blir bara mer och mer irreterad på dina inlägg, så nu kan jag inte hålla käften längre.
"Varför gnälla om NI inte själva kan sluta vara perversa?"
Kan inte den "ni"-stämpeln jämföras lite med rasism? Allvarligt talat tycker jag synd om dig, på riktigt.
Att du drar alla män över en kant tyder väl på att du bara träffat perversa och hemska män, vilket är tragiskt. Respekt för båda könen innebär väl precis som det låter, att man ska visa respekt och det gör inte du. Tycker du att det är respekt att fota män som sitter lite bredbent på t-banan? Tycker du det är respekt att dra alla män över en kant och säga att alla män är perversa? Du är ju patetiskt. Tacka fan för att DOM FLESTA män inte är lika fördömmande och drar alla oss kvinnor över samma kant.
Citera
2011-12-07, 12:11
Medlem
Empresss avatar
*felpost*
Senast redigerad av Empress 2011-12-07 kl. 12:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in