2005-01-08, 22:39
Medlem
Jag fick av lkaren bde cipramil, stesolid och smnmedel. JAg slutade med cipramil efter 2 veckor d jag inte mdde bttre + att jag inte fick orgasm. Det funkar bara inte fr mig. Det som absolut hjlper bst r stesolid, eftersom jag r en s orolig sjl och har ngest infr att jag ska behva flytta och att det snart r slut mellan mig o min pojkvn. jag har daglig ngest och fr grtattacker, vilket blir bttre med stesolid. nu har jag ftt 100 nya tabletter utskrivna, men r det s bra att ta detta s mycket? Ngon som har erfarenhet. Jag sover bttre p ntterna tack var stesolid och blir inte lika knckt, s de hjlper verkligen. MEn jag dricker sprit ibland ocks trots att jag tar tabletterna, d menar jag inte mycket sprit utan ngra glas vin eller en gin-tonic. r det farligt?
Jag behver dessa tabletterna nu fram till dess att jag flyttar den 5 feb och s kanske ngon vecka i brjan d jag ska installera mig i den nya bostaden. Sen ska jag sklart minska och till slut sluta helt. Verkar det frnuftigt eller?
Citera
2005-01-08, 22:47
Medlem
kurdiss avatar
Du verkar behva dom, och du anvnder dom till vad de r till fr s varfr inte.
Du vet skert redan att dom r beroendeframkallande. Det finns andra SSRI n cipralex/cipramil. Du kanske borde testa ngon annan. Eller remeron kanske...
Citera
2005-01-08, 23:15
Medlem
andreas ns avatar
Nr jag verdoserade p stesolid + alkohol sa lkaren att det var i stort sett ofarligt. Bara att alkohol och stesolid frstrker varandras effekt.

Men stesolid r starkt beroendeframkallande, ta s sm doser som mjligt s slipper du ka s mycket s snabbt.
Citera
2005-01-09, 13:16
Medlem
Carpe Diems avatar
Tv veckor r fr kort tid att avgra om det funkar. Det kan ta lngre tid.
Citera
2005-01-09, 22:24
Medlem
Odjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallball
Jag fick av lkaren bde cipramil, stesolid och smnmedel. JAg slutade med cipramil efter 2 veckor d jag inte mdde bttre + att jag inte fick orgasm. Det funkar bara inte fr mig. Det som absolut hjlper bst r stesolid, eftersom jag r en s orolig sjl och har ngest infr att jag ska behva flytta och att det snart r slut mellan mig o min pojkvn. jag har daglig ngest och fr grtattacker, vilket blir bttre med stesolid. nu har jag ftt 100 nya tabletter utskrivna, men r det s bra att ta detta s mycket? Ngon som har erfarenhet. Jag sover bttre p ntterna tack var stesolid och blir inte lika knckt, s de hjlper verkligen. MEn jag dricker sprit ibland ocks trots att jag tar tabletterna, d menar jag inte mycket sprit utan ngra glas vin eller en gin-tonic. r det farligt?
Jag behver dessa tabletterna nu fram till dess att jag flyttar den 5 feb och s kanske ngon vecka i brjan d jag ska installera mig i den nya bostaden. Sen ska jag sklart minska och till slut sluta helt. Verkar det frnuftigt eller?

En bekant fick receptet ett glas vin och ngra Stesolid fr att bota sin flygrdsla av sin lkare, s det r nog ingen fara.

Observera dock att du kan bli aggressiv av att blanda alkohol och benzodiazepiner (t.ex Stesolid), men med mtta skall det inte vara ngon fara.

Du ska brja bli uppmrksam p ditt bruk om din tolerans kar, d kan det vara bra att frska snka den lite igen.

Att du slutade med Cipramil var bara sunt, d de skrevs ut till alla som knner sig lite nedstmda. De skall anvndas vid depression eller mot panikngest (bland annat) men de flesta patienter blir feldiagnostiserade och klarar sig bra p en ordentlig stdmedicin som bara behver tas vid behov.

Att medicinera bort ett uppbrott frn t.ex en relation r inte nyttigt, srskillt inte p Cipramil-viset,d psyket konstigt nog mr bra av att hantera det p sitt vis.
Citera
2005-01-10, 00:39
Medlem
Citat:
Observera dock att du kan bli aggressiv av att blanda alkohol och benzodiazepiner (t.ex Stesolid), men med mtta skall det inte vara ngon fara.

I sanning, i sanning Har bara blandat en enda gng. D hade jag kanske fem valium 10 mg, o drack riktigt ordentligt, o p nt stt fick jag tag p femton flunitrazepam gratis, har ingen aning hur mnga jag tog men FY fan vad paj jag blev, minnesluckor s in i helvete, o blev aggresiv som aldrig frr, kvllen slutade att jag blev sparkad i huvudet, o blev s klart helt utflippad (brukar frvrigt vara lugn, halvpacifist), krossade tv lflaskor o kutade runt halva stan fr att leta upp dom, gick sedan ner p den sedvanliga krogen, med flaskorna i handen, krossade ngra glas drinne, knckte en biljardk p mitten, o fick nnstans tag p en tomtedrkt, (blev inte ens utkastad )tog p mig den, o gick vidare, trffade en kompis som stod o halvbrkade med ungefr fem personer, triggade igng alldeles fr mycket, men som tur var, var han lugn o sansad, s det lste sig men kvllen slutade utan ngra vrre skador. humret gick frn extremt glad, till otrooligt frbannad. Det mesta har jag ftt berttat fr mig, s minnesluckorna blir extrema. Det dr var frvrigt frsta och enda gngen jag blandar strre mngder alkohol, med strre mngder benzo.
(Varnande exempel)

Stesolid har jag ocks utskrivet, fr epilepsi, o det fungerar bra. Men det tar jag vldigt sllan. Annars r jag rekommenderad att ta tre iktorivil 0,5 mg om dan, fr EP.
Men i lagom mngd ska det nog inte vara ngra problem.
Cipramilen o det andra smnmedlet vet jag dock ingenting om, frresten vilket smnmedel var det? Borde inte stesolid rcka o sova p?

Hoppas allting lser sig.
Ha det bra
//T Heep
Citera
2005-01-10, 05:19
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Twitch, bara s du vet, kvllen slutade inte med sparken i huvudet det var s den brjade. Du gick frn normalt vck till brsrk p mindre n 10 minuter.
Citera
2005-01-10, 19:44
Medlem
Jo jag vet....my bad....
Citera
2005-01-12, 01:05
Medlem
Ta inga stesolid i ondan. Det r ganska ltt att bli beroende av dom.
Var frsiktig s r det ingen fara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in