2011-12-09, 12:50
Bannlyst
Aldrig gillat torres, otroligt överskattad. Mycket glad av nyheten.
Citera
2011-12-09, 14:41
Bannlyst
Det är inget märkvärdigt i sig. Dana White kan inte sitta och dadda fighters som är aktiva i sociala medier. Nu när UFC har gått in i finrummet och inlett samarbetet med FOX så ställs stora krav på samtliga som är involverade i organisationen. Minsta felsteg kan leda till masshysteri och ramaskri, något som UFC till varje pris vill undvika.

Är man så dum som Miguel Torres och droppar en sån kommentar under det pågående våldtäktsmålet som lyst upp hela USA, då får man skylla sig själv.
Fighters som har Twitter får börja tänka ett steg extra innan de yttrar sig om vissa saker.
Citera
2011-12-09, 18:22
Medlem
Politiskt korrekta jävla fittor. De sysslar med burslagsmål och blir upprörda över ett våldtäktsskämt? LOL
Citera
2011-12-09, 18:46
Medlem
Kalasmannens avatar
Men dopade fighters får fortsätta(Sonnen host host) Jag kommer aldrig att vänja mig vid amerikaners konstiga dubbelmoral. Det är helt ok att vara religiös och gå in för att skada medmänniskor, men att skämta lite är helt tabu. Sex, nakenhet och fula ord är förfärligt medans våld på bästa sändningstid är helt ok...
Citera
2011-12-09, 19:22
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puangsawan
Politiskt korrekta jävla fittor. De sysslar med burslagsmål och blir upprörda över ett våldtäktsskämt? LOL

Nog för att jag tycker det var hårt gjort, så denna jämförelse du tar ovan är ju så haltande att det är skrämmande.
Citera
2011-12-09, 19:25
Medlem
Ludermassignegers avatar
Hade det varit en fighter jag brytt mig om hade jag varit upprörd, men om ett par av grabbarna i knatteligan ryker skiter jag fullständigt i.
Citera
2011-12-10, 10:00
Medlem
Han har gått ut med ett statement nu. Vore ganska löjligt att sparka ut han för gått då Miquel Torres har fru och barn.
Citera
2011-12-10, 10:37
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasmannen
Men dopade fighters får fortsätta(Sonnen host host) Jag kommer aldrig att vänja mig vid amerikaners konstiga dubbelmoral. Det är helt ok att vara religiös och gå in för att skada medmänniskor, men att skämta lite är helt tabu. Sex, nakenhet och fula ord är förfärligt medans våld på bästa sändningstid är helt ok...
Amerikaners och amerikaners... Människor i allmänhet har nog ganska mycket dubbelmoral, även om just amerikaner är särskilt känsliga för tabu. Det man kan stryka direkt är väl att Whites beslut om Rashad, Forrest och Torres har något med moralisk rättvisa att göra. Det har det inte. Han stryker helt enkelt Torres för att Torres har gått dåligt på sistone och inte är en draw. Passar på att statuera ett exempel när han kan. Själv skiter jag fullständigt i vem det är som drabbas. Jag äcklas av den politiska korrektheten oavsett.
Citera
2011-12-10, 14:05
Medlem
brynarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ga_mannen
Ganska osmakligt skämt kanske..

Dock tycker jag att Dana White ska skita i vad Torres gör på sin fritid. Torres ska väl bara dömmas av sin chef efter vad han gör på jobbet. Vad han skriver till sina läsare på twitter är väl endast hans ensak, hur korkat det än är.

Om man tänker ett steg längre som jag tror Mr White har gjort så inser man att MMA är i ett ganska så viktigt läge nu. Ska vi fortsätta vara en liten och udda sport eller ska vi nu ta steget till att bli fullt accepterat.

UFC är på FOX och jag tror inte steget är så långt till att det blir ännu mer MMA i de finare kanalerna.

I ett sådant läge där UFC och MMA i allmänhet är på vippen att få en större allmän acceptans har man inte råd att ge kritikerna ett sådant tillfälle att kritisera sporten och dess deltagare. Det är nu det är som viktigast att alla ser till att vara goda ambassadörer för sporten.

Jag vill gärna se MMA på sportnytt m.m. och då kan vi inte ha idrottare som har så dålig smak att de skämtar om dylikt.

Det spelar ingen som helst roll att det sker på fritiden eftersom media och allmänheten kommer att se honom som en ambassadör för MMA. Det är ju bara att titta hur folk resonerar om t.ex. poliser, har en gjort eller sagt nått fel ja då är alla helt plötsligt elaka. Exakt så kan du ge dig fan på att folk resonerar om MMA. Fast ännu värre.

Så min vän, det är inte så underligt att Mr White bryr sig i vad hans fighters sysslar med på fritiden då det i allra högsta grad påverkar UFC som organisation.
Citera
2011-12-10, 14:23
Medlem
Ludermassignegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brynarn
Om man tänker ett steg längre som jag tror Mr White har gjort så inser man att MMA är i ett ganska så viktigt läge nu. Ska vi fortsätta vara en liten och udda sport eller ska vi nu ta steget till att bli fullt accepterat.

UFC är på FOX och jag tror inte steget är så långt till att det blir ännu mer MMA i de finare kanalerna.

I ett sådant läge där UFC och MMA i allmänhet är på vippen att få en större allmän acceptans har man inte råd att ge kritikerna ett sådant tillfälle att kritisera sporten och dess deltagare. Det är nu det är som viktigast att alla ser till att vara goda ambassadörer för sporten.

Jag vill gärna se MMA på sportnytt m.m. och då kan vi inte ha idrottare som har så dålig smak att de skämtar om dylikt.

Det spelar ingen som helst roll att det sker på fritiden eftersom media och allmänheten kommer att se honom som en ambassadör för MMA. Det är ju bara att titta hur folk resonerar om t.ex. poliser, har en gjort eller sagt nått fel ja då är alla helt plötsligt elaka. Exakt så kan du ge dig fan på att folk resonerar om MMA. Fast ännu värre.

Så min vän, det är inte så underligt att Mr White bryr sig i vad hans fighters sysslar med på fritiden då det i allra högsta grad påverkar UFC som organisation.

Skitsnack och det vet du ocksa, det här var ett svepskäl att bli av med en medioker fighter som drar noll intresse till sporten.
Citera
2011-12-10, 15:08
Medlem
jag tackar för att det blev pissråttan torres och ingen viktig är det ok att skämta om våldtäkt nej!
Citera
2011-12-10, 15:27
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfdfdsdefssd
jag tackar för att det blev pissråttan torres och ingen viktig är det ok att skämta om våldtäkt nej!
Eh jo, det är klart det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in