Citat:
Ursprungligen postat av ga_mannen
Ganska osmakligt skämt kanske..
Dock tycker jag att Dana White ska skita i vad Torres gör på sin fritid. Torres ska väl bara dömmas av sin chef efter vad han gör på jobbet. Vad han skriver till sina läsare på twitter är väl endast hans ensak, hur korkat det än är.
Om man tänker ett steg längre som jag tror Mr White har gjort så inser man att MMA är i ett ganska så viktigt läge nu. Ska vi fortsätta vara en liten och udda sport eller ska vi nu ta steget till att bli fullt accepterat.
UFC är på FOX och jag tror inte steget är så långt till att det blir ännu mer MMA i de finare kanalerna.
I ett sådant läge där UFC och MMA i allmänhet är på vippen att få en större allmän acceptans har man inte råd att ge kritikerna ett sådant tillfälle att kritisera sporten och dess deltagare. Det är nu det är som viktigast att alla ser till att vara goda ambassadörer för sporten.
Jag vill gärna se MMA på sportnytt m.m. och då kan vi inte ha idrottare som har så dålig smak att de skämtar om dylikt.
Det spelar ingen som helst roll att det sker på fritiden eftersom media och allmänheten kommer att se honom som en ambassadör för MMA. Det är ju bara att titta hur folk resonerar om t.ex. poliser, har en gjort eller sagt nått fel ja då är alla helt plötsligt elaka. Exakt så kan du ge dig fan på att folk resonerar om MMA. Fast ännu värre.
Så min vän, det är inte så underligt att Mr White bryr sig i vad hans fighters sysslar med på fritiden då det i allra högsta grad påverkar UFC som organisation.