• 1
  • 2
2011-12-24, 16:22
Medlem
Jesusdidnttaps avatar
Borde inte UFC fighters steroidbruk tas in i beräkningen?

Känns som att doping i japansk MMA är i betydligt mindre skala än usa/brasilien där (enligt utsago från pålitliga källor) 90% av utövarna trycker.

Japansk MMA har jag inte mycket koll på med doping så rätta mig om jag har fel.
Citera
2011-12-24, 18:38
Medlem
Dragonslayer1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TENTACLEHARDCORE
Jag tror helt enkelt att den asiatiska nivån på MMA inte är tillräckligt hög. Det är ju ett vedertaget faktum att japanska fighters har högst begränsade prestationer i UFC. Kanske beror det en ren kulturskillnad, show vs amerikansk vinnarmentalitet? En mer rimlig förlaring tror jag är att MMA helt enkelt är jävligt stort i USA, det är mainstream och det finns gym överallt. Vad som också spelar roll är inflödet och kontakterna med de stora amerikanska kampsporterna collegiate wrestling och boxning. All know how och för att inte säga fighters brottning och boxning strömmar ständigt in i MMA:n. Kanske är brottning, boxning etc bättre kampsporter för MMA än Taekwondo, karate och judo?

Man ska dock inte förtrösta om den asiatiska MMA:n Det sjuder där borta, inte minst kommer vise effekterna av ONE om sådär fem år om projektet blir framgångsrikt. Håll ögonen på Sydkorea, Thailand och Filippinerna i framtiden!

Edit: Angående japanska fighters så finns det inte heller så mycket skäl för at åka över och pröva sig i UFC. De tjänar förmodligen bättre i Dream där de kan vara idioler istället för medelmåttor i UFC.

Så tror jag också att det är. Judo är ju Japans nationalsport (eller?). Tränar själv judo och har kört lite utan GI och märkt att man inte har mycket att hämta från judon även om vissa saker funkar väldigt bra därifrån. (Tex att använda svep och benblockeringar. Märkte att inte många använde det, men antar för att det ändå var relativt nybörjare jag tränade med).
Citera
2011-12-24, 18:41
Medlem
Dragonslayer1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusdidnttap

Känns som att doping i japansk MMA är i betydligt mindre skala än usa/brasilien där (enligt utsago från pålitliga källor) 90% av utövarna trycker.

Vad har du för pålitliga källor på det?

Ursäkta för dubbelpost.
Citera
2011-12-24, 21:05
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusdidnttap

Som jag uppfattat det är det betydligt mer accepterat med doping inom japansk MMA.
Citera
2011-12-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Som jag uppfattat det är det betydligt mer accepterat med doping inom japansk MMA.
Precis, i japan förekommer inte dopingkontroller alls. Exakt hur det är nu skall jag låta vara osagt, men på Pride tiden var det så.
Citera
2011-12-25, 00:47
Medlem
Jesusdidnttaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayer1312
Vad har du för pålitliga källor på det?

Ursäkta för dubbelpost.

http://www.t-nation.com/free_online_...d_martial_arts

plus att bland annat Ken Shamrock, rzysztof Soszyński och Kevin Randleman uppskattat att uppemot 90% av de tävlande i UFC använder illegal doping i någon form.

En lista på UFC fighters som åkt fast i kontroller http://www.cagepotato.com/mma-steroi...tive-timeline/ tydligen 35 stycken sedan 02 då testerna började.
Citera
2011-12-25, 03:39
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesperg
Precis, i japan förekommer inte dopingkontroller alls. Exakt hur det är nu skall jag låta vara osagt, men på Pride tiden var det så.

Barnett spöade förvisso en snubbe i Pride som åkte dit för steroider, det Pride gick däremot i USA men det kanske hade varit andra bullar om dom fightats i Japan?
Citera
2011-12-25, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Barnett spöade förvisso en snubbe i Pride som åkte dit för steroider, det Pride gick däremot i USA men det kanske hade varit andra bullar om dom fightats i Japan?
Ja, precis. I Japan förekom det alltså inga dopingkontroller medan i USA så sanktionerades deras Pride event av en delstatskommision vilket också innebär att dopingkontroller kan utföras.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in