• 23
  • 32
  • 33
  • 34
  • 43
  • 83
  • 133
2020-02-23, 14:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Britterna är URSINNIGA på att Meghan försöker använda det kungliga varumärket!

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ry-spring.html

Snudd på 36000 kommentarer!!!

Jag förstår dem. Först ska Meghan och Harry inte vara kungliga längre, sedan ska de ändå tjäna sitt levebröd på att kränga typiska kräng-varor som t-shirts och pennor, med hjälp av ordet "kunglig". Någon måtta får det väl ändå lov att vara..?

Läste förresten någonstans, att H hade försökt övertala någon Disney-mogul som han känner, att låta M läsa in röster i Disneyfilmer... Verkar som de börjar bli desperata..? Jag menar, de har ju redan pengar, så att en vanlig människa skulle klara sig i flera livstider - men de är inte vana vid att leva på en normal nivå, sköta sig själva, sitt barn och sitt hushåll utan tjänare till allting, eller att göra upp en budget - och hålla sig till den.
Citera
2020-02-23, 17:37
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag förstår dem. Först ska Meghan och Harry inte vara kungliga längre, sedan ska de ändå tjäna sitt levebröd på att kränga typiska kräng-varor som t-shirts och pennor, med hjälp av ordet "kunglig". Någon måtta får det väl ändå lov att vara..?

Läste förresten någonstans, att H hade försökt övertala någon Disney-mogul som han känner, att låta M läsa in röster i Disneyfilmer... Verkar som de börjar bli desperata..? Jag menar, de har ju redan pengar, så att en vanlig människa skulle klara sig i flera livstider - men de är inte vana vid att leva på en normal nivå, sköta sig själva, sitt barn och sitt hushåll utan tjänare till allting, eller att göra upp en budget - och hålla sig till den.
Seriös media har rapporterat att Meghan skrivit kontrakt med Disney gällande voice overs mot donationer till välgörenhet. Inte en krona till hennes egen kassa, alltså.
Citera
2020-02-23, 17:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Seriös media har rapporterat att Meghan skrivit kontrakt med Disney gällande voice overs mot donationer till välgörenhet. Inte en krona till hennes egen kassa, alltså.

Jaså minsann.

Nå, hon kan ju börja där. Och sedan få fler uppdrag - till sin egen kassa... Jag tror inte, att denna ishårda människa gör någonting, som hon inte kan tjäna på i längden. Hon är mycket lik "vår" Sofia på det sättet... bara i vackrare och lyxigare förpackning.
Senast redigerad av Merwinna 2020-02-23 kl. 18:18.
Citera
2020-02-23, 17:49
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Jaså minsann.

Nå, hon kan ju börja där. Och sedan få fler uppdrag - till sin egen kassa... Jag tror inte, att denna ishårda människa gör någonting, som hon inte kan tjäna på i längden. Hon är mycket lik "vår" Sofia... bara i vackrare och lyxigare förpackning.
Fast haken är ju att varken hon eller Harry kan göra något eller ta några arbeten som går emot drottningen.
Om de väljer att trotsa drottningen kommer hon att kapa bandet för all framtid. Då finns det ingen väg tillbaka för Harry och lille Archie blir helt avskuren från sitt kungliga arv.
Meghan och Harry vill både äta kakan och ha den kvar, men det är inte möjligt.
Senast redigerad av DoraF 2020-02-23 kl. 17:53.
Citera
2020-02-23, 17:59
Medlem
Citat:

Jo, och sådana där upplägg har vi redan sett tidigare. Man behöver vara rejält naiv och historielös om man tror att allt arvode går oavkortat till välgörenhet. Hon kommer att dra av resor, kläder, boenden, transporter och andra "omkostnader". Hon kommer se till att få en stor del av kakan. Resten, en liten del, går sedan till välgörenhet.
Citera
2020-02-23, 18:02
Medlem
Citat:
Jaså minsann.

Nå, hon kan ju börja där. Och sedan få fler uppdrag - till sin egen kassa... Jag tror inte, att denna ishårda människa gör någonting, som hon inte kan tjäna på i längden. Hon är mycket lik "vår" Sofia... bara i vackrare och lyxigare förpackning.

Instämmer i detta. En egoistisk tjej, som givetvis kommer se till att roffa åt sig allt hon bara kan. Men maskera det som "välgörenhet". Dock utan någon som helst insyn.

Och som du säger, hon är som vår egen lilla Sofia. Snärjer flata, undfallande och icke-skärpta killar. Allt för egen vinning.
Citera
2020-02-23, 18:02
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Jo, och sådana där upplägg har vi redan sett tidigare. Man behöver vara rejält naiv och historielös om man tror att allt arvode går oavkortat till välgörenhet. Hon kommer att dra av resor, kläder, boenden, transporter och andra "omkostnader". Hon kommer se till att få en stor del av kakan. Resten, en liten del, går sedan till välgörenhet.
Ja, det har du rätt i. Är det förenligt med drottningens vilja 🤔?!?
Citera
2020-02-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ja, det har du rätt i. Är det förenligt med drottningens vilja 🤔?!?

Drottningen går inte att räkna med numera. Bara att se hur hon har agerat i hela denna soppa. Undfallande och passiv. Låter Meghan styra och ställa i praktiken. Hade drottningen haft något jävlar anamma kvar så hade hon:

1. Inte tillåtit detta giftiga giftermål
2. Kastat ut Harry som tror att han kan både äta kakan och behålla den.

Harry har gjort sitt val. Det bör rimligtvis få konsekvenser. Och inte de konsekvenser som drottningen nu bidragit till genom sitt beslut. "Kom tillbaka om ni ångrar er - Kungahuset står öppet när ni vill". Det är sinnessjukt!

Meg och Harry pissar på Kungahuset. De pissar på den kungliga värdigheten.

Vill de vara "vanliga", så visst - varsågod! Men då ska banden klippas, alla pengar ryka och inga vägar tillbaka till Kungahuset skall vara möjliga. De har skämt ut Kungahuset fullständigt!
Citera
2020-02-23, 18:28
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Drottningen går inte att räkna med numera. Bara att se hur hon har agerat i hela denna soppa. Undfallande och passiv. Låter Meghan styra och ställa i praktiken. Hade drottningen haft något jävlar anamma kvar så hade hon:

1. Inte tillåtit detta giftiga giftermål
2. Kastat ut Harry som tror att han kan både äta kakan och behålla den.

Harry har gjort sitt val. Det bör rimligtvis få konsekvenser. Och inte de konsekvenser som drottningen nu bidragit till genom sitt beslut. "Kom tillbaka om ni ångrar er - Kungahuset står öppet när ni vill". Det är sinnessjukt!

Meg och Harry pissar på Kungahuset. De pissar på den kungliga värdigheten.

Vill de vara "vanliga", så visst - varsågod! Men då ska banden klippas, alla pengar ryka och inga vägar tillbaka till Kungahuset skall vara möjliga. De har skämt ut Kungahuset fullständigt!
När jag skriver drottningen så menar jag naturligtvis kungahuset. Det är inte drottningen personligen som fattar alla beslut. Både Charles och William är i högsta grad med och fattar besluten kring Harry och Meghan.
Charles har ju sedan en tid tillbaka flyttat fram positionerna. Det påstås att han när hans mor fyller 95 år kommer att bli prinsregent.
Citera
2020-02-23, 18:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Charles har ju sedan en tid tillbaka flyttat fram positionerna. Det påstås att han när hans mor fyller 95 år kommer att bli prinsregent.

Hmm..

Men att "klippa av" bandet till sin egen son ?

Inte lätt att göra.., och det vet nog Meghan !
Citera
2020-02-23, 18:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
När jag skriver drottningen så menar jag naturligtvis kungahuset. Det är inte drottningen personligen som fattar alla beslut. Både Charles och William är i högsta grad med och fattar besluten kring Harry och Meghan.

Tror jag inte E kommer att göra. I hennes ögon är C bara barnet!
Citera
2020-02-23, 19:24
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm..

Men att "klippa av" bandet till sin egen son ?

Inte lätt att göra.., och det vet nog Meghan !
Kungahuset gör allt för att rädda situation. Det kan alla se.
Men ingen av dem är suveräner utan i slutänden måste de fatta beslut som syftar till att bevara institutionen. Om Harry och Meghan agerar tillräckligt vårdslöst har kungahuset i praktiken inget annat val än att klippa banden och utesluta dem ur kungahuset.
Ingen vill att det brittiska folket ska börja ifrågasätta monarkin.
Charles är i första hand kronprins. Det kommer före allt annat. Hans mor har vigt sitt liv åt att vara regent. De tänker inte riktigt som andra gör.

Citat:
Tror jag inte E kommer att göra. I hennes ögon är C bara barnet!
Vi får se. Det är hursomhelst så spekulationerna går.
Charles har stort inflytande.
Citera
  • 23
  • 32
  • 33
  • 34
  • 43
  • 83
  • 133

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto