Jag tror och hoppas att han menar: varför är det mest bara lokala fighters som resten av Sverige inte har så bra koll på. Och varför tar man inte in mer internationella fighters likt tex superior challenge?
Jag har också funderat på det. Jag ser nästan all mma jag kommer över oabsett om det är lokala tillstälningar eller större internationella galor och jag måste tyvärr säga att the zone är för min del totalt ointressant. Det verkar inte ens som att de vill ha publik som bor utanför Göteborg då det är minimalt med reklam på diverse sidor eller info som gör att man vill lära känna eller följa deras fighters.
Det är möjligt att det är världens drag inför galorna i Göteborg och att det snackas om det lokalt. Men i staden där jag bor så är det ingen som är intresserad av att åka dit och tittanär jag föreslår det, det är ingen som känner igen deras fighters på fightcardet och det är i princip ingen som ens vet att det är en gala.
Är det istället prat om rumble of the king, eller superior challange så vet de allra flesta minst en fighter som de verkligen vill se.
Antar att jesperg kommer in snart och förklarar
Hoppas bara att arrangörerna kan ta inlägget som en fråga och inte som en total sågning. För jag har sett the zone på plats och tycker att arangemanget var bra men att galorna blir ointressanta när det handlar om mindre kända fighters.