• 2
  • 3
2012-01-09, 09:33
Medlem
ormtjusarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbusen
Jag beklagar den felaktiga positionen jag gav ur huvudet efter senaste hstens svampplockning. Nu har jag varit p plats och sett efter. Enligt min GPS p Haningeleden
Lat 59,1736
Long 18,0537
r en avtagsvg in sderut, det finns en bom fr, 200m in p den ligger ett bergrum. Vad som ndrats sedan hsten r att det tillkommit tv bevakningskamror s ngon aktivitet mste finnas hr, vad kan detta vara?
Vad jag ocks kommer ihg frn svampplockningen r att det ver anlggningen finns lsa luckor.
En frga... vad var det som gjorde det s svrt att ta ngra bilder. Om det finns SO-skyltar s hajjjar jag. men du kunde vll tminstnde tagit nn bild eller fnga en p E-Google. Du har nu ftt en svag Troll-varning av ivartfall av mig, tills mer n text kommer.
Citera
2012-01-09, 09:39
Medlem
The Dudes avatar
Citat:
Jag beklagar den felaktiga positionen jag gav ur huvudet efter senaste hstens svampplockning. Nu har jag varit p plats och sett efter. Enligt min GPS p Haningeleden
Lat 59,1736
Long 18,0537
r en avtagsvg in sderut, det finns en bom fr, 200m in p den ligger ett bergrum. Vad som ndrats sedan hsten r att det tillkommit tv bevakningskamror s ngon aktivitet mste finnas hr, vad kan detta vara?
Vad jag ocks kommer ihg frn svampplockningen r att det ver anlggningen finns lsa luckor.

Det r Vargen.
Finns en trd dr den avhandlas redan.
Citera
2012-01-09, 15:04
Medlem
Dumbusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Dude
Det r Vargen.
Finns en trd dr den avhandlas redan.

Var hittar jag den??
Citera
2012-01-09, 15:25
Medlem
dismembers avatar
Citat:
Var hittar jag den??

Prva kordinaterna du angav kanske?

Troligtvis menar du trden om Vargen, men jag kunde inte lta bli.

Sk, till och med jag klarar det.
Citera
2012-01-15, 12:37
Medlem
sniffdogs avatar
Citat:
Lat 59,1736
Long 18,0537

Det " bergrum " du " hittat " r HC Vargen. Det byggdes ett likadant (nja) i Sollentuna, HC Elefanten.
"Vad som ndrats sedan hsten" , det har inte ndrats ngonting. Bevakningskamerorna tillkom betydligt tidigare. De " lsa luckor" du nmner r ett vanligt skyttevrn. finns ett likadant th. vid infarten mot huvudentren. Masten som r synlig vida omkling r ju typisk fr en HC.
Anlggningen r numera i privat go och inrymmer en serverhall. Vargen, kan kanske enl. garen Joakim Jarstorp komma att bli SO.

Var lite restriktiv med att lgga ut koordinater o vgbeskrivningar till " saker " du hittar d det tyvrr snabbt blir nedklottrat och p annat stt traschat.
Citera
2020-11-18, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormtjusaren
Jpp, skall vara dalarvgen. frsker lgga in lnken igen.
http://s653.photobucket.com/albums/u...=dalarvgen.jpg
va vll fa... om de inte skulle funka nur

Jag undrar hur den dr sandsilon ser ut och vart den ligger? Skulle du kunna skicka koordinater p pm kanske?
Sjvklart vet jag vart HC Vargen ligger s det r inte den jag menar.
Citera
2020-11-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axelofb
Jag undrar hur den dr sandsilon ser ut och vart den ligger? Skulle du kunna skicka koordinater p pm kanske?
Sjvklart vet jag vart HC Vargen ligger s det r inte den jag menar.
Flj Dalarvgen s kommer du se den. Det r bara ngra f km frn Nynsvgen.
Citera
2020-11-25, 18:12
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelofb
Dessa bergrum hade alltid vganslutning d man lmnade/hmtade sanden med lastbil. S det finns en vg fram till inslaget d man brukade backa in lastbilarna i dessa.

Nr man lmnade sand s var man uppe p berget med lastbilen och i princip tippade ner sanden genom ett galler rakt ovanfr bergrummet s att den hamnade i silon(som sen tmdes underifrn).

Inget jttespnnande men ett bergrum r alltid ett bergrum. Mnga av sandsilosarna bev avvecklade/plomberade d dom antingen ansgs omoderna eller fr att lastbilarna blev strre och fick inte lngre plats i dessa relativt sm bergrum.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in