Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-11-16, 18:23
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
i och med ett Uppdrag Granskning-avsnitt för några år sen

Det har jag lyckats missa helt. Berätta mer! Vad kritiserades av UG?
Citera
2015-11-16, 18:27
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det har jag lyckats missa helt. Berätta mer! Vad kritiserades av UG?
De pressade småföretagare genom luriga avtal som tvingade dem att gå på knäna om jag inte minns fel. Minns någon frisör som var drabbad. Hon tvingades jobba så hon gick minus, inte för konkurrensens skull, utan för ett avtal hon inte förstod att hon ingått.

Jag är i alla fall ganska säker på att det var något i den stilen. Är inte heller säker på att det var UG, men det var något svenskt granskningsprogram på SVT
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-11-16 kl. 18:31.
Citera
2015-11-16, 18:45
Medlem
Det har också varit väldig turbulens på huvudkontoret i Sthlm. Chefer som är svin, anställda som tvingas ta fram erbjudanden där företagaren/den som erbjuder förlorar stora pengar, slavliknande kontrakt osv. Nedläggningen har varit på gång länge...
Citera
2015-11-16, 19:15
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det har också varit väldig turbulens på huvudkontoret i Sthlm. Chefer som är svin, anställda som tvingas ta fram erbjudanden där företagaren/den som erbjuder förlorar stora pengar, slavliknande kontrakt osv. Nedläggningen har varit på gång länge...

Intressant! Hur vet du allt detta? Har du jobbat där?
Citera
2015-11-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Groupon har ju haft omfattande problem även globalt och stängt ner i ett antal andra länder. Enligt uppgift stänger de även de övriga nordiska länderna nu. Och som du säger har det varit totalt kaos inom den svenska verksamheten. Det verkar som Schibsted-ägda Let`s Deal gått segrande ur striden...
Citera
2015-11-16, 20:21
Medlem
Novus4212s avatar
Mer info om andra berörda länder finns här: http://uk.businessinsider.com/groupo...15-9?r=US&IR=T
Citera
2015-11-16, 22:41
Medlem
framtands avatar
Köpte precis någon typ av "Lyckopåse" som jag tänkte ge bort till jul (ett long running gag med lyckopåsar vi har inom familjen). Påverkas redan köpta deals av nedläggningen tro? Det är ju trots allt ingen konkurs vad jag kan se. En tusenlapp åt helvete annars, mycket olämpligt.
Citera
2015-11-20, 08:20
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Köpte precis någon typ av "Lyckopåse" som jag tänkte ge bort till jul (ett long running gag med lyckopåsar vi har inom familjen). Påverkas redan köpta deals av nedläggningen tro? Det är ju trots allt ingen konkurs vad jag kan se. En tusenlapp åt helvete annars, mycket olämpligt.

Det finns kontaktuppgifter på hemsidan (förstasidan) för frågor gällande redan köpta produkter.

Synd att sidan lades ned, jag tycker den va bra. Köpte där lite då och då. Mycket bättre sajt än konkurrenten letsdeal.
Citera
2016-03-03, 15:46
Medlem
Jag köpte en deal som skulle återbetalas, allt var fixat men inga pengar kom och detta var 2-3 veckor innan de "stängde ner". Det finns dessutom inget "huvudkontor" - dvs någon "ansvarig" nu när Groupon Sverige är gone. Skickar man mejl till Groupon.com så svarar någon på dålig engelska (utan att låta fördomsfull), troligen outsourcing till Indien (vilket många företag i USA är flitiga med att göra).
Samma svar varje gång, "kontakta Groupon Sverige".
Efter att ha läst lite på forumet och pratat med bekanta så är mina 3000kr inte den största förlusten man råkat ut för. Men ack så djävulusiskt irriterande oavsett.
Tack för ordet.
Citera
2016-03-04, 20:51
Medlem
kato85s avatar
Parasitföretag som Groupon och lets deal fungerar aldrig i längden, det är ett pyramidspel utan dess like och jag förstår inte att de fårhålla på öht.

De som sysslar med sånt här borde skämmas.
Citera
2016-03-05, 10:29
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Parasitföretag som Groupon och lets deal fungerar aldrig i längden, det är ett pyramidspel utan dess like och jag förstår inte att de fårhålla på öht.

De som sysslar med sånt här borde skämmas.

Hur menar du att Groupon och Lets Deal är ett pyramidspel?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in