2005-01-17, 00:33
Jag har otroliga problem med ilska och har i princip alltid haft det. Det r ungefr som sna dr ntter som brjar slss med medtrafikanter och liknande men jag vnder det mest int, vilket gr det nnu mer destruktivt... Har haft alla mjliga olika sorts psykosomatiska symptom. Dessutom blockerar det eller dmpar typ allting annat... iaf i kontakt med andra mnniskor. Jag har berttat det fr psykologen och han log typ lite verlgset och frgade nt i stil med " har du blivit arg nn gng d?" " ja " svarar jag "kndes det inte bra eftert d?". Eftert blev jag rtt irriterad, jag hajjar vl att det knns bra att ltta lite p trycket men det r vl fan inte en permanent lsning? Ska man g omkring hela tiden och gradvis bygga upp ilska tills man slpper ut det i nn slags idiothandling vid nt lmpligt tillflle och sen brja om hela processen? Jag vill fan inte ha det s... S vitt jag frstr r det massor av folk som knappt blir arga ver huvudtaget... Den enda person som blir arg rtt ofta som visar det r nog morsan faktist. Sen finns det frsts enstaka tillfllen nr folk blir arga men jag r liksom irriterad och hatisk nstan alltid och extremt lttprovocerad. Det var inte frrn nu nyligen som jag tnkte lite p detta och insg att de flesta inte fungerar som mig. Nr nn gr nt mot mig som jag uppfattar som orttvist eller krnkande vill jag nstan bokstavligt talat frinta personen ifrga! Dessutom kommer jag inte ver dessa grejjer helt och hllet heller... Var nt tillflle i skolan frut med nn snubbe jag knappt knde tog strypgrepp p mig och jag gjorde inte nt tillbaka och jag har gtt igenom den dr hndelsen i flera r och tnkt att jag kanske borde ha spat skiten ur honom infr hela klassen. Att anvnda ord knns otillrckligt... nr jag blir arg frlorar jag dessutom nstan talfrmgan, jag vill bara anvnda grovt vld. Br ppekas att jag aldrig har gjort det... Men det har varit fett nra ett antal gnger, men jag r ingen idiot liksom... Jag vill inte dda nn eller hamna i fngelse fr nn skitgrej. Ett annat exempel, lt sga att jag sitter med en ny grupp mnniskor och nn snubbe frsker hvda sig i gruppen genom att dissa och trycka ner mig... jag vet inte hur andra skulle reagera... men jag skulle antagligen frska dissa honom tillbaka lite och frska ignorera honom... men egentligen skulle jag tnka att jag ville stta en kniv i halsen p honom och ha svrt att nnsin frlta eller glmma hndelsen. Det hr r som en jvla cancer allts. Ni tnker kanske "stackarn behver bara en flickvn ju" men hur jvla ltt r det liksom nr man verkar som en jvla psykopat. Lite blygsel kan ju vara lite charmigt men nr den hr ilskan ligger bakom s tror jag varningsklockorna brjar ringa p tjejer, dessutom r det fan svrt att ens g in fr att skaffa en brud nr det r s hr... Ni tnker kanske "vad r du arg p d?" tja svr frga egentligen.... knns som jag r arg p nstan allt och alla i nulget... detta suger ju s jvla hrt och har fan frstrt stora delar av mitt liv... Jag vill inte att det ska sluta med att man gr en "columbine" nnstans, what the fuck shall I do? Och ja jag har snackat med folk i min omgivning om problemet och ja de stller sig ganska lakoniska till det... Vad kan dom gra liksom? Jag vill tycka om folk, jag vill inte vara hatisk, samtidigt vill man ju inte vara typ som ett oskyldigt barn utan nt skinn p nsan alls (vilket jag knner mig lite som om det inte vore fr det mordiska raseriet inombords). Jag gr liksom frn 0-100 direkt nr jag blir frbannad... Det r som nn slags svart olja liksom... det svartnar nstan fr gonen... Jag ska brja boxning men jag tror fan inte (har en knsla av) att det kommer hjlpa nmnvrt... Nr jag brjar trna kan det p stt och vis knnas vrre fr att testosteronhalten kar.