Citat:
Ursprungligen postat av
christallqhulaaa
Frstr inte syftet med all denna vervakning i tunnelbanan.nr jag var liten fanns inga kameror alls i t-banan och det var inte p ngot stt otryggt att ka sg i princip aldrig ntt allvarligt hnda.knns mest som dom gr detta fr att staten ska kunna vervaka oss alla med slogan "knn dig trygg" och dessa "trygghetsvrdar" och mrkligt att man inte ens fr ka nr man r lite ltt berusad.det finns nd inga resurser att avvisa alla berusade frn tunnelbanan en fredagskvll bara en brkdel hinner dom s det r helt verkningslst.
Jag hller med dig. Det finns tre stora misstag vakterna gr i sitt arbete. Om alla tre beror p dem sjlva eller p uppgifterna de tilldelas vet jag ej.
1) Frr nr det inte fanns s mnga vakter gick det jttebra fr onyktra att ta sig hem. Helt ondigt att g p de som r smvingliga.
2) Att vcka slumrande jobbpendlare r totalt ondigt. Frevndningen r att de kan bli rnade. Det r bara bullshit! Ingen blir rnad en eftermiddag i rusningstrafik nr de slumrar ett par stationer. Fyllon som sover r en annan sak. Nu pratar jag om de som r p vg hem frn sina arbeten. jag har med egna gon sett vakter sparka till ftterna p resenrer som lutar sig en stund. Helt frkastligt att sparka p folk.
3) Vakterna orsakar upptrappning av situationer. De jagar efter folk som de frt ut. En OV skall inte hrja tre hundra meter frn tunnelbanan. Larvigt att g i polemik dessutom med fylltrattar. Ofta som det blir en LOB pga att det frn lugn situation frvrras pga jiddrandet de gr sig skyldiga till.