2013-06-28, 10:18
Medlem
Battery6s avatar
Tror ingen har fått ett bättre liv som direkt verkan av att bruka cb, å andra sidan behöver man inte få ett sämre liv heller. Måtta är nyckeln skulle ja säga, tro inte att du kan vara Snoop Dogg så länge du nu inte tänkt att bli världsartist. Men har du ett jobb kan du utan problem röka all din fritid så länge du går dit på mornarna men din fritid kan ju då bli jävligt lam i längden då man inte tar för sig mycket om man är konstant bäng. Slutligen så här vi ju snuten också, om något med cb kan förstöra ditt liv så är det just när du åker dit, ett ringa behöver inte vara katastrof men åker du på det kan du få ge upp rökat helt efter om du vill leva fri från körkortsnojja och liknande skit.
Citera
2013-06-28, 11:21
Medlem
chilipreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Tror ingen har fått ett bättre liv som direkt verkan av att bruka cb, å andra sidan behöver man inte få ett sämre liv heller. Måtta är nyckeln skulle ja säga, tro inte att du kan vara Snoop Dogg så länge du nu inte tänkt att bli världsartist. Men har du ett jobb kan du utan problem röka all din fritid så länge du går dit på mornarna men din fritid kan ju då bli jävligt lam i längden då man inte tar för sig mycket om man är konstant bäng. Slutligen så här vi ju snuten också, om något med cb kan förstöra ditt liv så är det just när du åker dit, ett ringa behöver inte vara katastrof men åker du på det kan du få ge upp rökat helt efter om du vill leva fri från körkortsnojja och liknande skit.

Har du något fysiskt problem som cannabis lindrar så skulle jag nog säga att cannabis indirekt gör ditt liv bättre. Jag dras med magsår så får en massa jävla halsbränna och problem emellanåt, vilket jag lätt lindrar genom att röka.
Citera
2013-06-28, 12:34
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiliprepper
Har du något fysiskt problem som cannabis lindrar så skulle jag nog säga att cannabis indirekt gör ditt liv bättre. Jag dras med magsår så får en massa jävla halsbränna och problem emellanåt, vilket jag lätt lindrar genom att röka.

Ja just, givetvis är det ju så. Tänkte inte på alla dom som faktiskt medicinerar med cb.
Citera
2013-06-28, 17:13
Medlem
chilipreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Ja just, givetvis är det ju så. Tänkte inte på alla dom som faktiskt medicinerar med cb.

Tänk dig vad cb skulle kunna göra med en migrän :) har kollegor som tvingas vara hemma i dagar pga stark huvudvärk som ger illamående
Citera
2013-06-30, 02:14
Medlem
Började självmedicinera för 6 år sedan mot min tryckande ADHD, har nekat tabletter i form av Concerta/Ritalin/allt annat skit dom erbjudit mig för jag aldrig velat bli avstängd.
Min mor som tog hand om mig under och efter utredningarna har själv stöttat mitt beslut och varit en stor grundpelare i det.

2 år senare åkte jag på torsk(ringa narkotikabrott) i samband med alkohol, en grov misshandel och festival(adhd+alkohol+festival=hejdå medvetandet). Hade dock inte rökt utan hade det kvar i blodet när jag vägrade att pissa.

Detta fick socialen i min hemstad att öppna ögonen för mig, dom tvingade mig att gå till ART(Aggression Replacement Training)möten samt lämna urinprov 1 gång i veckan.

Jag försökte hålla mig ren från CB och byta ut det lite lätt mot alkohol, men tillslut satt jag där i spindelnätet endå och rökte. Lämnade varannat prov rent i princip.

Efter ytterligare en misshandel under alkohol så fick dom nog och skickade mig vidare uppåt i landet för en behandling mot alkohol, droger och kriminalitet.
Behandlingshemmet var inriktat på dom 12-stegen och vi fick göra steg 1-3 samt åka på möten.

Själva rehab-grejen var fascinerande, för jag möttes av 7 andra likasinnade och vi hade 6 roliga månader tillsammans, som ni säkerligen förstår så togs droger in ibland och det boostade bara på våran nyfunna vänskap.

Efter en 6-månaders primärbehandling åkte jag tillbaks till min hemstad, för att bara efter några månader bli ivägskickad igen till en ny 12-stegs behandling på 6 månader.
Samma sak här, kunde det mesta så var inte lika mottaglig som första vändan, 6 månader gick segt men sen så öppnades en helt ny värld för mig!

Behandlingshemmet hade en eftervård som utgjordes av 5-7 boende, i en helt ny stad, i en egen lägenhet(alltså inte kollektivt något mer, utan du hade ditt egna space), 1000 kronor i veckan och möjlighet till sysselsättning såsom arbetspraktik/utbildning.

Jag valde en utbildning samtidigt som jag höll mig ren i lite mer än 1,5 år från allt som droger innefattade för att för en gångs skull ta tag i gymnasieutbildningen.

Flyttade till min hemstad i April och har sedan dess gymnasiekompetens, två jobb(ett på ett bemanningsföretag samt timvikariat inom Personlig assistent), en egen lägenhet, bra kontakt med familjen och många dåliga vänner utbytta.

Sådanna vänner som fick mig att spåra ur förr i tiden, jag är en fredlig människa nu och försöker hålla mina bruk på en bra nivå.

Festar till det ibland med lite alkohol och uppåt för att hålla mina nerver i styr, samt röker endast kvällar(ibland bara helger).

Så ja, mitt liv gick från bajs till bra, och jag har CB't och säkerligen vissa av mina gamla vänner att tacka för att jag fick bo och leva i en helt ny stad i 1,5 år, att jag fick klart på min gymnasieutbildning samt att jag fått en helt ny syn på livet och mina huvuddroger tack vare dom 12-stegen!

Mvh
Citera
2013-07-19, 01:22
Medlem
Klart som fan Cannabis förbättrat folks liv. Det är ju för fan det skiten är till för. Det har hjälpt många att må bra, och att må bra är INTE en självklarhet i denna värld!
Citera
2013-07-27, 23:12
Medlem
Revisos avatar
Jag är en väldigt stressad människa som bryr mig för mycket om allt.
Cannabisen har gjort mig mer lugn, och jag känner en högre tolerans för idioter.

Mitt förhållande har blivit mycket djupare och mer intimt, sexlivet är fantastiskt
Citera
2013-08-07, 19:09
Medlem
Parrehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av todayitsfriday.
Hur många av er som använt cannabis måttligt har fått ett BÄTTRE liv än tidigare?
Vad är ett bättre liv? Jämfört med vadå? Tidigare? Sedan jag började bruka cannabis regelbundet har väl livet både blivit positivare och negativare. Det positiva är väl att jag är utomhus, med vänner, och gör saker tillsammans istället för att sitta hemma nedstämd och deprimerad. Jag blir dessutom kreativare och filosofisk vid berusning vilket är ett helskönt nöje! Jag ser ungefär cannabis som en krydda på livet. Om jag behöver så kan jag enkelt krydda dagen litegrann med bruket.

Cannabis får mig att känna ett lugn inombords som får mig att "andas ut", jag får äntligen slappna av efter en lång dag. Det negativa må väl vara att mitt närminne har blivit sämre, vilket givetvis blir bättre vid uppehåll, men har livet blivit sämre av det? Nej, jag är relativt obrydd.

Ha det fint!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in