Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-21, 15:13
  #133
Medlem
Olaths avatar
Testa att blanda in tunga vikter där du pressar vikterna i exempel pressövningar som bänkpress, lutande bänkpress, militär/axelpress och sen köra mycket lägre vikter men väldigt många reps, har verkligen gjort underverk med min träning, ökar i styrka men även uthållighet och massa som fan, kramar ur den sista lilla juicen ur musklerna varje pass på ett helt annat sätt än när jag bara körde tungt.
Citera
2013-10-16, 01:36
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-beast
Jag har fullständigt massakrerat armarna och gett de jävligt mycket träning under året som gått men fan de vägrar ändå växa.
Kör ofta biceps/triceps separat numera och kör 20+set på varje muskle, varierar övningar / reps jävligt mycket och får extrem pump och kontakt.
Man blir fan less när man tar fram måttbandet...

Som jag nog skrev i början av tråden körde jag när jag började träna biceps på ryggdagen och triceps på bröstdagen, då var det 3-5 set biceps och några fler på triceps, då växte fan armarna jävligt bra.
Men kroppen svara på all träning i början sen blir den mer kräsen allt eftersom.


Men då har du ju svaret där? Du har ju fullständigt massakerat armarna med 20?! set var på både triceps och biceps på en separat dag.
Både biceps och triceps får ju bra med stryk av rygg och bröstpassen, om du verkligen vill köra armar en separat dag rekommenderar jag dig till att dra ner på seten rejält och ta det lite lugnt.
Mycket är inte alltid bra.
(Bröst och övre rygg samma dag skulle jag rekommendera om man vill köra armar separat)


Jag tycker du ska göra som jag sa tidigare i tråden, kör ett Simpelt rygg biceps och bröst triceps schema, då kan du verklgein massakera armarna så som du verkligen vill, jag kör ca 9 set på både triceps och biceps med det schemat och nästan alltid till fail.
(Dom får ju trots allt en hel veckas vila på sig)
Citera
2013-10-16, 01:53
  #135
Medlem
Jag har kört armarna 1 gång i veckan respektive 2 ggr /vecka. Började köra 2ggr i veckan efter en intervju av Rich Piana. De fungerar riktigt bra för mig. Du kan ju prova iaf o se om de hjälper. Är ju som sagt indviduellt.

Mvh
Citera
2013-10-16, 08:36
  #136
Medlem
cnbs avatar
Sen så är deca nästan alltid bundet till en långsam ester och brukar ta några veckor att ens märka av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback