Hej!
Är nyss hemkommen från en arbetsintverju. Intverjun var alltså om en tjänst som innesäljare internt inom ett bemanningsföretag. I korta drag uppgiften att ringa upp en potentiell kund (företag) och marknadsföra företaget i helhet och även dess tjänst (ung arbetskraft). Intverjun gick över mina förväntningar och allt flöt på bra!
Nu är det så att rekryteraren har gett mig ett s.k "Case" som jag ska lösa tills imorgon.
Jag ska alltså ha ett provsamtal med försäljnings chefen imorgon bitti, där jag som ovan förklarat vad jobbet går ut på, presentera och marknadsföra vårat företag och vad vi har att erbjuda. Tycker jag fått väldigt dåligt med info, så därför vänder jag mer till er! Kära FBare.
Är det någon som har eller jobbar med något liknande? Har tidigare jobbat som säljare, där jag alltid utgick från ett färdigskrivet manus, och där jag endast sålde produkter eller lättare tjänster.
Den stora frågan är väl lite hur ett sådant här samtal ser ut i praktiken?
Hur inleder jag?
Har även en fråga ang. frågor och förebyggande frågor/svar?
tex : för jag antar att du också vill undgå den här långa rekryterings processen som både tar tid och är kostsamt för företaget idag. Etc.
Mvh!
VÄLDIGT tacksam för svar snarast då jag har mitt samtal imorgon!!!
P.S
Har ni frågor så fråga på bara. Har säkert glömt något!
Senast redigerad av Oscar-Efraim 2012-01-09 kl. 23:58.