2005-01-20, 20:48
Medlem
Hobgoblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex_kidd
haha, ja, bordet r ju s stort! Svrt att pricka hlet.

Var ngonstans har dom bord i Stockholm? Nu var det lngesen jag var dr, men dom har vl en stor biljardhall p St Eriksgatan, alldeles vid bron. Dom borde vl ha bord?

Stmmer bra att de har snookerbord vid St Eriksbron. Biljardpalatset heter stllet och det ligger p Fridhemsplanssidan. Har sjlv spelat snooker dr och det r frbannat svrt. ven fast jag spelat en del biljard s gick det knappt att f i bollarna. Om man mot frmodan lyckas f i en rd boll s behver man ett hyfsat flyt fr att f i en icke-rd. S rkna med att det tar ett bra tag att bli klara om ni inte r experter. Kul att testa, men kan bli en aning frustrerande efter ett tag ocks..

Har fr mig att snookerborden p biljardpalatset bara r ppet fr medlemmar nu fr tiden. Men ni kan ju alltid kolla.
Citera
2005-01-20, 20:55
insomnias avatar
Visste att det skulle finnas ett intresse fr detta hr p FB.

I Malm finns det ett snookerbord i nstan varenda biljardhall. Aldrig spelat det. Vgar inte. r fr kass. Mste lra mig hur man fr den vita bollen dit man vill p biljard frst.

Det r fantastiskt hur dom kan f bollen dit dom vill som ngn i trden nmnde. Hade fan hustlat i biljardhallar om jag kunnat det.
Citera
2005-01-23, 14:04
insomnias avatar
Final i Welsh Open p Eurosport idag. Mellan vrldsettan, och min favorit, Ronnie O'Sullivan och Stephen Hendry, vrldsmstare 6 eller 7 ggr under 90-talet.

Frsta sndningen brjar 14.30 och det r uppehll vid 15.15.
Sen r det frn 16.00 till 18.00 och slutligen 20.30 till 23.30.

EDIT : Fixade O'Sullivans namn.
Citera
2005-01-24, 02:16
Medlem
icys avatar
Det blev 9-8 till O'Sullivan i finalen mot Henry i finalen. Mycket jmnare kunde det knappast vinna. Och rtt man vann, han gjorde minst misstag och han r min favoritspelare i Snooker. Men jag tyckte faktiskt finalen hll rtt dlig kvalit fr att vara en final mellan s duktiga spelare. Mnga misstag frn bda sidor, bda klagade p bordet, s bordet var vl kanske inte det bsta, vilket r konstigt med tanke p vad bordet kostar. Men Snooker r i alla fall trevlig underhllning, speciellt de dagarna man r seg.
Citera
2005-01-24, 02:39
Medlem
XeroXs avatar
Jag brukar flja snooker noga och r vldigt insatt. Favoritspelaren r helt klart O'Sullivan. Ken Doherty och Tony Drago r andra favoriter.

Som du skriver hr ovanfr hller jag med om att dukarna verkade lite trga, men det kan ju ocks bero p temperatur, luftfuktighet etc. Skulle nog inte tro att det r ngra strre fel p borden som sdana.

Har ni ngot tips om vem som tar hem VM i r d? Blir det O'Sullivan igen eller tror ni p ngon annan?
Citera
2005-01-24, 02:41
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeroX
Jag brukar flja snooker noga och r vldigt insatt. Favoritspelaren r helt klart O'Sullivan. Ken Doherty och Tony Drago r andra favoriter.

Som du skriver hr ovanfr hller jag med om att dukarna verkade lite trga, men det kan ju ocks bero p temperatur, luftfuktighet etc. Skulle nog inte tro att det r ngra strre fel p borden som sdana.

Har ni ngot tips om vem som tar hem VM i r d? Blir det O'Sullivan igen eller tror ni p ngon annan?

Jag hoppas O'Sullivan. Men det r nog svrt att ta hem det tv r i rad.
Kanske kan Stephen Maguire vinna, han spelade vldigt bra i slutet av frra ret. Men man hoppas naturligtvis att O'Sullivan klarar det.
Citera
2005-01-24, 02:51
Medlem
XeroXs avatar
Jag tror, ven om jag inte gillar det, att Stephen Maguire vinner VM.
Citera
2005-01-24, 19:09
insomnias avatar
O'Sullivan har endast frlorat mot en person sen i April frra ret. Och det var Stephen Maguire, 2 gnger.

Hoppas verkligen att O'Sullivan tar hem VM i r.

Igr var det en vldigt bra match, ven om dom gjorde vissa misstag och att bordet inte var i det bsta skicket. Massa studsande bollar och dylikt. Favoriten vann.
Citera
2005-01-24, 19:16
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Jag hoppas O'Sullivan. Men det r nog svrt att ta hem det tv r i rad.
Kanske kan Stephen Maguire vinna, han spelade vldigt bra i slutet av frra ret. Men man hoppas naturligtvis att O'Sullivan klarar det.

Hendry tog hem VM 7 ggr under 90-talet. Hur svrt kan det d vara?
Citera
2005-02-07, 12:45
insomnias avatar
Ngon som fljde Malta Cup?

O'Sullivan kte ut vldigt tidigt. Har brjat f upp gonen fr Stephen Hendry. Otroligt skicklig spelare, vann dessutom hela turneringen. Mtte Graham Dott i finalen.

Nsta turnering r igng den 13:e februari (nu p sndag).
Citera
2005-02-07, 12:46
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeroX
Jag tror, ven om jag inte gillar det, att Stephen Maguire vinner VM.

Vldigt skicklig spelare som hade ftt mitt std om O'Sullivan hade kt ut. Har dessutom papper frn lkare som gr att han slipper bra fluga under matcherna.
Citera
2005-02-07, 20:15
Medlem
Cocojams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Ngon som fljde Malta Cup?

O'Sullivan kte ut vldigt tidigt. Har brjat f upp gonen fr Stephen Hendry. Otroligt skicklig spelare, vann dessutom hela turneringen. Mtte Graham Dott i finalen.

Nsta turnering r igng den 13:e februari (nu p sndag).

Grym Final .... Gillar Hendry, han spelar vldigt offensivt, deffar inte s mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in