Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-09, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Om Ronnie O'Sullivan vinner Players Championship s gr han upp som etta p den provisoriska vrldsrankingen.
Kan mycket vl bli Trump-Robertson-Higgins-Williams som vg till titeln om han ska vinna p sndag.

O'Sullivan och Robertson mts tydligen en gng i mnaden nufrtiden. Neil har hunnit ha covid efter German Masters, men det hindrade ju inte honom frn att vinna mot Kyren i frsta matchen.
Citera
2022-02-10, 12:18
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Kan mycket vl bli Trump-Robertson-Higgins-Williams som vg till titeln om han ska vinna p sndag.

O'Sullivan och Robertson mts tydligen en gng i mnaden nufrtiden. Neil har hunnit ha covid efter German Masters, men det hindrade ju inte honom frn att vinna mot Kyren i frsta matchen.

Det kanske blir Ricky Walden som stoppar O'Sullivans vg mot frstapositionen p rankingen. Lustigt med Walden. Han kan spela som en gud ena dagen och nsta ker han mot en hundrarankad. Lite Maguire ver honom. Samma nollstllda karisma ocks.
Citera
2022-02-11, 20:56
Medlem
Neil vann till sist ganska enkelt mot Ronnie igr kvll. Sg urstark ut innan pausen och ledde med 3-1 utan att O'Sullivan hann spela srskilt dligt. Efter paus sjnk dock nivn fr bda spelarna och Robertson kravlade sig ver linjen till 6-3.

Mer anmrkningsvrt att Jimmy Robertson vann mot Higgins i eftermiddags. S Hawkins mot Walden i semifinal nu ikvll och Robertson x2 imorgon kvll. Neil mste ses som klar favorit till titeln, men det skulle vara lite uppfriskande om ngon av de vriga tre vinner.
Citera
2022-02-11, 21:22
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Neil vann till sist ganska enkelt mot Ronnie igr kvll. Sg urstark ut innan pausen och ledde med 3-1 utan att O'Sullivan hann spela srskilt dligt. Efter paus sjnk dock nivn fr bda spelarna och Robertson kravlade sig ver linjen till 6-3.

Mer anmrkningsvrt att Jimmy Robertson vann mot Higgins i eftermiddags. S Hawkins mot Walden i semifinal nu ikvll och Robertson x2 imorgon kvll. Neil mste ses som klar favorit till titeln, men det skulle vara lite uppfriskande om ngon av de vriga tre vinner.
Jag hller tummarna fr Barry. Ganska trkig inramning av ES, det r vl bara fr att det r OS? Ingen studio men engelska kommentatorer iaf.
Citera
2022-02-11, 23:00
Medlem
TilleyHats avatar
Barry till final. Kul! Hoppas han mter Robertson! 😉
Citera
2022-02-12, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Jag hller tummarna fr Barry. Ganska trkig inramning av ES, det r vl bara fr att det r OS? Ingen studio men engelska kommentatorer iaf.
Det r ITV som snder World Grand Prix och Players Championship i UK, men i vriga Europa r det Eurosport och d blir det inte heller ngon studio fr oss. ITVs tv andra turneringar Champion og Champions och Tour Championship brukar vi svenskar f se p Viaplay och d kan vi ocks se studion.

Men kommentatorerna r nstan alltid samma. Hendon, Foulds, McManus och Yates kommenterar fr bde Eurosport och ITV, medan Doherty och Hendry kommenterar fr BBC och ITV. (ven om jag faktiskt inte hrt Hendry kommentera denna vecka.)
Citera
2022-02-12, 10:56
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Det r ITV som snder World Grand Prix och Players Championship i UK, men i vriga Europa r det Eurosport och d blir det inte heller ngon studio fr oss. ITVs tv andra turneringar Champion og Champions och Tour Championship brukar vi svenskar f se p Viaplay och d kan vi ocks se studion.

Men kommentatorerna r nstan alltid samma. Hendon, Foulds, McManus och Yates kommenterar fr bde Eurosport och ITV, medan Doherty och Hendry kommenterar fr BBC och ITV. (ven om jag faktiskt inte hrt Hendry kommentera denna vecka.)
Hendry pratade igr under sista halvan av Barry-Ricky. Han r vldigt bra, helt i klass med McManus.
Tack fr infon om ITV, frdelen med ES r att jag slipper reklamen och d fr jag nja mig utan studio😃
Citera
2022-02-14, 10:40
Medlem
TilleyHats avatar
Hawkins var terigen ett nummer fr liten i finalmatchen mot Neil Robertson i Players Championship - en tvling dr Robertson fick allt lttare motstnd mot slutet. 10-5 blev det nu efter 10-4 i Masters frra mnaden.
Citera
2022-02-14, 16:42
Medlem
terigen seglar Robertson upp som tnkbar favorit till VM-titeln. Men det kommer naturligtvis inte hnda i r heller. Eller?
Citera
2022-02-15, 11:54
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
terigen seglar Robertson upp som tnkbar favorit till VM-titeln. Men det kommer naturligtvis inte hnda i r heller. Eller?

Han r absolut en av de strsta favoriterna, vilket han varit alla r sedan 2010 egentligen. Vinner han? Nja, jag r fundersam om han orkar i s lnga matcher mot rvar som exempelvis Selby och Higgins.

Tidigt att spekulera mer men jag ser vldigt mycket fram emot att se vad Kinas nye stjrna Zhao Xintong kan gra.
Citera
2022-02-21, 12:27
Medlem
Millediablos avatar
Ng On Ye fixar sin frsta seger p pro-touren mot Wu Yize och r drmed klar fr huvudturneringen Welsh Open.
https://wst.tv/on-yee-scores-first-pro-win/
Hon fr dr njet att mta Kapten Carter.
Citera
2022-02-23, 16:59
Medlem
Selbys tunga ssong fortstter. Frlust mot Jordan Brown tidigt i European Masters. ven O'Sullivan och Trump har haft problem och vann i skiljeframe igr. Higgins ligger fr tillfllet under med 0-4 mot Tom Ford.

Neil Robertson forstter dock sin show. Igr kvll mtte han Alfie Burden och inledde med serier p 105, 101, 107 och 116 utan att Burden gjorde en boll. I femte (och sista) framet sg han ut att vara p vg mot sin femte hundraserie nr han snookrade sig sjlv p 76 pong. Han frskte sig p ngon mrklig stt p svart, men foulade rd och matchen avslutades med att Burden fick sina sju frsta pong utan att snka en enda boll.

Edit: Ser nu att Ford vann ver Higgins med 5-0.
Senast redigerad av EatableAcrobat 2022-02-23 kl. 17:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in