2012-01-12, 10:34
Medlem
Hej,
Jag är en kille på 19år som gick ut gymnasiet nu i somras.
Jag gick energiprogrammet för att bli vvsare, men som jag märkte är det nästintill omöjligt att få jobb.
Jag har inte imponerande betyg men endå g i allt.

Just nu sitter jag på ett skit jobb, och därför känner jag mig lite sugen på att plugga vidare.
Vad tror ni att jag skulle kunna komma in på för utbildning med endast
Matte, eng, svenska, historia, samhällskunskap, och alla andra "standard" kurser.
Mvh
Citera
2012-01-12, 10:43
Medlem
Ingen utbildning.

Vill du ha hjälp får du väl ta och berätta lite mera, har du läst bara matte A eller har du läst till matte C, och andra relevanta kurser som du har läst för utbildningar som du kan tänka dig gå.

Du kan ju berätta vad du är intresserad utav istället. Någon utbildning på någon högskola/universitet kommer man alltid in på om det sen är någon utbildning som intresserar dig de minsta kan ju inte jag svara på.
Citera
2012-01-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Ingen utbildning.

Vill du ha hjälp får du väl ta och berätta lite mera, har du läst bara matte A eller har du läst till matte C, och andra relevanta kurser som du har läst för utbildningar som du kan tänka dig gå.

Du kan ju berätta vad du är intresserad utav istället. Någon utbildning på någon högskola/universitet kommer man alltid in på om det sen är någon utbildning som intresserar dig de minsta kan ju inte jag svara på.
Okej jag kan kolla upp mina betyg när jag kommer hem.
Intressen, jadu bra fråga.
Citera
2012-01-12, 12:10
Medlem
InkMeBabys avatar
Lärarprogrammet? Har man inte så bra betyg brukar det vara få utbildningar som man kommer in på. Lärarprogrammet har olika inriktningar som kanske passar dina intressen? Eller så gör du något ännu bättre, ta ett år på Komvux och läs upp de betyg som behövs för att komma in på den utbildning du verkligen vill komma in på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in