Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Det låter däremot inte bra, du har ingen underliggande sjukdom typ diabetes?
Kan vara migrän. men iom. ovanstående problem så borde du söka vårdcentralen för att få det utrett.
Jag har inte diabetes, jag är inte allergisk mot något heller... kanske lite katt, men det är så lite. För kanske 7 år sen så tog jag ett blodprov och så hitta man någon ärvd sjukdom som ska ge smärta i leder och muskler. Kommer dock inte ihåg vad sjukdomen heter. Men den har ju aldrig stört mig något. Mina leder mår hel-bra.
Citat:
Ursprungligen postat av fjungen33
Blir du helt blind någon timme, du har haft så flera år säger du? och du har inte sökt för det hum. Skulle man bli blind 1 sec hade man nog sökt läkare samma dag, man vi är olika tydligen
Flera år... kanske 2, 3 år har det varigt.
Händer 1, 2 gånger varannan månad.
Det kan tar 30-45 minuter för mig att bli "blind". Sedan är jag blind i ytterligare 30-45 min innan det avtar och du ser solljuset igen. :..) (Det sista där var en metafor)
Man blir inte 100% blind. Det börjar som en solfläck. (som när man har tittat rakt in i solen eller in i ett stark lyse). Denna "fläcken" växer och växer tills den täcker nästan hela ögat. Nu, tänkt att solfläcken är som ett hölje runt ögat, du tar den smalaste synålen du har i hemmet och sticker ett hål i mitten av ögat på detta höljet. Så mycket ser jag. Samt att om du blinkar så får du en väldigt snabb bild om hur din omgivning ser ut. Så du kan fortfarande orientera runt dig. Men att försöka se en film eller fånga en fotboll som någon kastar till dig är helt lönlöst.
Mänskor är olika. Vissa behöver hjälp med mycket andra (som jag) vill helst bara klara sig själva även fast man egentligen behöver hjälp. Känns inte som jag kommer gå till någon doktor om jag inte börja tycka det blir problem eller dem vill dissekera en och experimentera så man får pengar.
![Evilgrin39](https://static.flashback.org/img/smilies2/evilgrin39.gif)
Men det tror jag inte dem gör.