• 1
  • 2
2012-01-14, 17:59
Medlem
phantomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eklips
Blodsockerfall kallas det.

Blodtrycksfall är det väl du menar?
Citera
2012-01-14, 17:59
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BioTag
That makes sence!
Har inte varigt sjuk på 5 år nu!
Inte ens en förkylning.

Bara en sak jag inte förstår mig på.. Ibland så blir jag blind i någon timme. Sen när jag kan se igen så mår jag illa, spyr, sen så går det en stund (går snabbare om man "vilar ögonen") sen mår man hur bra som helst.
Kan detta ha med lågt blodtryck att göra?
Frågar de som det "svartnar" för och inte är sjuka speciellt ofta.

Det låter däremot inte bra, du har ingen underliggande sjukdom typ diabetes?

Kan vara migrän. men iom. ovanstående problem så borde du söka vårdcentralen för att få det utrett.
Citera
2012-01-14, 18:28
Medlem
Citat:
That makes sence!
Inte ens en förkylning.

Bara en sak jag inte förstår mig på.. Ibland så blir jag blind i någon timme. Sen när jag kan se igen så mår jag illa, spyr, sen så går det en stund (går snabbare om man "vilar ögonen") sen mår man hur bra som helst.

Låter inte som blodtrycksfall..
Ta kontakt med en läkare är mitt tips....
Citera
2012-01-14, 20:38
Medlem
Citat:
That makes sence!
Inte ens en förkylning.

Att du inte varit sjuk har nog inte med saken att göra. Han menade nog att lågt blodtryck är bättre mot hjärt, kärlsjukdomar mm. Inte Förkylningar och liknande.
Vad menar du med blind någon timme?
Migrän med aura startar med synbortfall eller flimmer och orsakar illamående och huvudvärk.
Det är inte alla som får varken huvudvärk eller illamående och vissa får bägge.
Men synbortfallet kan man inte säga är blindhet och det sitter inte i så länge som timmar.

Gå till en vårdcentral
Citera
2012-01-16, 09:26
Medlem
fjungen33s avatar
Blir du helt blind någon timme, du har haft så flera år säger du? och du har inte sökt för det hum. Skulle man bli blind 1 sec hade man nog sökt läkare samma dag, man vi är olika tydligen
Citera
2012-01-16, 12:57
Bannlyst
Jag får också så att det svartnar för mina ögon. Fick det igår efter jag hade böjt mig framåt för att ta en matta. Riktigt obehagligt. Har dock högt blodtryck 140-150/80-90
Citera
2012-01-16, 23:06
Medlem
BioTags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Det låter däremot inte bra, du har ingen underliggande sjukdom typ diabetes?

Kan vara migrän. men iom. ovanstående problem så borde du söka vårdcentralen för att få det utrett.

Jag har inte diabetes, jag är inte allergisk mot något heller... kanske lite katt, men det är så lite. För kanske 7 år sen så tog jag ett blodprov och så hitta man någon ärvd sjukdom som ska ge smärta i leder och muskler. Kommer dock inte ihåg vad sjukdomen heter. Men den har ju aldrig stört mig något. Mina leder mår hel-bra.

Citat:
Ursprungligen postat av fjungen33
Blir du helt blind någon timme, du har haft så flera år säger du? och du har inte sökt för det hum. Skulle man bli blind 1 sec hade man nog sökt läkare samma dag, man vi är olika tydligen

Flera år... kanske 2, 3 år har det varigt.
Händer 1, 2 gånger varannan månad.
Det kan tar 30-45 minuter för mig att bli "blind". Sedan är jag blind i ytterligare 30-45 min innan det avtar och du ser solljuset igen. :..) (Det sista där var en metafor)

Man blir inte 100% blind. Det börjar som en solfläck. (som när man har tittat rakt in i solen eller in i ett stark lyse). Denna "fläcken" växer och växer tills den täcker nästan hela ögat. Nu, tänkt att solfläcken är som ett hölje runt ögat, du tar den smalaste synålen du har i hemmet och sticker ett hål i mitten av ögat på detta höljet. Så mycket ser jag. Samt att om du blinkar så får du en väldigt snabb bild om hur din omgivning ser ut. Så du kan fortfarande orientera runt dig. Men att försöka se en film eller fånga en fotboll som någon kastar till dig är helt lönlöst.

Mänskor är olika. Vissa behöver hjälp med mycket andra (som jag) vill helst bara klara sig själva även fast man egentligen behöver hjälp. Känns inte som jag kommer gå till någon doktor om jag inte börja tycka det blir problem eller dem vill dissekera en och experimentera så man får pengar. Men det tror jag inte dem gör.
Senast redigerad av BioTag 2012-01-16 kl. 23:16.
Citera
2012-01-16, 23:28
Medlem
Vikingsdotters avatar
Händer lite skumma saker för mig också ibland. Dels att det svartnar när jag ställer mig upp och svartnaden sitter dessutom kvar längre i höger öga. Sen ibland på natten om jag ställer mig upp från sängen och sen lägger mig ner igen känns det som hjärtat slutar slå. Kanske ett väldigt hårt slag varannan sekund samtidigt som det känns som att allt blod plötsligt åker upp i huvudet Då brukar jag vifta lite på armarna och benen så blir det normalt igen Så jag antar att det inte är så ovanligt att ha sina små defekter.
Citera
2012-01-17, 18:38
Medlem
BioTags avatar
Citat:
Kommer dock inte ihåg vad sjukdomen heter. Men den har ju aldrig stört mig något. Mina leder mår hel-bra.

Kolla upp det! Reumatism...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Reumatism
Citera
2012-01-17, 21:39
Avstängd
Eftersom du är lång kan det vara så att blodtrycket ökar för att kompensera längden blodet måste färdas till hjärnan då du är lång. Tror det är mer troligt än lågt blodtryck. Min teori är långa personer får lite förhöjt blodtryck i stående läge tills det stabiliseras.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in