Citat:
Ursprungligen postat av blackface
hahahaha
"nä jag är inte rasist för jag är inte helsvensk"
ser du inte själv hur du spyr dynga på muslimer? Nu är du väl inte rasist utan snarare inskränkt och fördomsfull, då muslimer inte är en ras, men likväl.
ditt argument är snudd på identiskt med smygrasisten i någon bondhåla som säger "Alla invandrare är inte problematiska, men väldigt många är det"
Nu tycker jag för all del att du kan ha vilka åsikter du vill. Jag gissar att jag delar många av dina fördomar mot muslimer. Men sätt dig inte på någon hög häst först och förkasta hemska rasister när du själv är lika jävla inskränkt.
Inskränkt och fördomsfull är det sista jag är amigo. Har många kompisar som är muslimer, dock är de flesta sekulariserade (men likväl troende) och avskärmade från den framåtgående och aggressiva formen av Islam som tar allt större utrymme.
Jag drar aldrig en hel folkgrupp över en kamm, utan baserar mina uttalanden på sådant jag har fakta kring och upplevelser med...
De jag talar om är den relativt nya islamistiska extremism som översköljer och hjärntvättar de unga muslimernas hjärnor. Många, inte alla muslimer jag känner och umgås med, strävar efter att följa orden i koranen. En text som folk hittar kryphål i och missbrukar i Allahs namn. Mina vänner håller med mig om detta och det är främst genom dom som jag fått mina uppgifter om de fundamentalistiska muslimernas lära som lavinartat ökar i Sverige och Europa.
Jaja, skitsamma, denna diskussion får väl vi ha i ngn religiontråd ist även om jag inte är särskilt intresserad av att diskutera ämnet... Men inskränkt och fördomsfull är nog det sista jag är, tolka det jag skrivit hur du/ni vill.