Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-25, 09:15
  #217
Medlem
Pulpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSGuy
Har en fråga om vad jag kan göra.

Jag jobbar som behovare för securitas och har gjort bort mig några gånger. T.ex. tackat nej när de behöver hjälp osv, bokat in mig och avbokat några gånger osv. Nu är det så att jag inte får några timmar alls och att min chef sa att antingen säger jag upp mig eller är anställd men inte får några pass/jobb.

Vad bör jag göra?

Det sista jag gjorde var att avboka mig en dag innan mitt pass pga sjuka.

Hjälp?

Ja du, det är nog bara o byta bolag som gäller för din del. Har man som behovare hamnat i ditt fack, är det rätt kört!
Citera
2014-07-25, 09:42
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulpa
Ja du, det är nog bara o byta bolag som gäller för din del. Har man som behovare hamnat i ditt fack, är det rätt kört!

Finns det inget jag kan göra? Vänta ut nån viss tid/byta avdelning eller något?

Mitt väktar id går ju ut 2018
Citera
2014-07-25, 10:23
  #219
Medlem
Pulpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSGuy
Finns det inget jag kan göra? Vänta ut nån viss tid/byta avdelning eller något?

Mitt väktar id går ju ut 2018

Byta avdelning möjligen. Nu har jag bara jobbat i sthlm visserligen, men hade en behovare hamnat på "svarta listan" då var det väldigt svårt att komma därifrån. Har dessutom chefen sagt, det han sagt så skulle jag def sagt upp mig. I stora städer, sthlm, gbg, malmö iaf kommer du få jobb direkt om du har Vu1-Vu2 och pyt.
Citera
2014-07-25, 10:25
  #220
Medlem
Pulpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combat
Sen är väl frågan hur många företag/kunder som har det som önskemål att beställa så många skyddsvakter. Tror inte att det är många som väljer Sec just pga av det.
Men även stora beställningar på 30 väktare inom kort brukar Securitas ha förmågan att lösa. Det är det som är skillnaden.
Citera
2014-07-26, 10:45
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulpa
Men även stora beställningar på 30 väktare inom kort brukar Securitas ha förmågan att lösa. Det är det som är skillnaden.


Ja har man 9000 anställda och är 4 gånger större än Sveriges näst största bevakningsbolag så vore det katastrof om det inte gick att lösa 30 man på kort varsel.
På Skandia bevakning för flera år sedan så löste vi på kort varsel en beställning med 30 personer dygnet runt i nästan en vecka, med tanke på att vi bara hade 200 anställde så var det jävligt bra att lösa det.
Citera
2014-07-28, 08:17
  #222
Medlem
Pulpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinthunden85
Ja har man 9000 anställda och är 4 gånger större än Sveriges näst största bevakningsbolag så vore det katastrof om det inte gick att lösa 30 man på kort varsel.
På Skandia bevakning för flera år sedan så löste vi på kort varsel en beställning med 30 personer dygnet runt i nästan en vecka, med tanke på att vi bara hade 200 anställde så var det jävligt bra att lösa det.
Precis, men det är sådana beställningar Securitas klarar dagligen.- utan att man minns det flera år senare, det är det som är skillnaden och därför K-män med ansvar för kedjor väljer Securitas.
Citera
2014-10-17, 20:48
  #223
Medlem
Nu går det åt helvete för Securitas.

Jag har varit på detta bolag länge men snart hoppar jag av.

Ordning Stockholm är Sveriges största skämt!!!
Citera
2014-10-25, 22:46
  #224
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelini
Nu går det åt helvete för Securitas.

Jag har varit på detta bolag länge men snart hoppar jag av.

Ordning Stockholm är Sveriges största skämt!!!

Ja det har det varit sedan flera år. Har det hänt något nytt?
Citera
2014-10-26, 00:30
  #225
Medlem
Jag kan forfarande, nu efter några år efter mitt avhopp, inte förstå hur i helvete man lyckas hålla det rullande när jag får höra vilket jävla skämt allt är, och framför allt blir värre för varje jävla år som går.

En sak jag alltid funderat på är om det ens finns någon insyn från HK på de olika avdelningarna, eller om AC ljuger så in i helvete bra att man lyckas lägga en ridå år efter år.... samtidigt slår det mig att det vore omöjligt att bedriva en sådan cirkus om och om igen om de på högre ort är lika korkade som de som sitter som AL/AC/DC ute i landet.

Detta är fan ett mysterium. 9/10 inser att det är ett dårhus när man varit inne i svängen säg ett halvår, än mindre begripligt hur fan alla K-män inte verkar bry sig mer nämnvärt över vissa saker. Jag menar det kostar ju fortfarande pengar att ha sec skylten på staketet?!
Citera
2014-10-26, 12:26
  #226
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Jag kan forfarande, nu efter några år efter mitt avhopp, inte förstå hur i helvete man lyckas hålla det rullande när jag får höra vilket jävla skämt allt är, och framför allt blir värre för varje jävla år som går.

En sak jag alltid funderat på är om det ens finns någon insyn från HK på de olika avdelningarna, eller om AC ljuger så in i helvete bra att man lyckas lägga en ridå år efter år.... samtidigt slår det mig att det vore omöjligt att bedriva en sådan cirkus om och om igen om de på högre ort är lika korkade som de som sitter som AL/AC/DC ute i landet.

Detta är fan ett mysterium. 9/10 inser att det är ett dårhus när man varit inne i svängen säg ett halvår, än mindre begripligt hur fan alla K-män inte verkar bry sig mer nämnvärt över vissa saker. Jag menar det kostar ju fortfarande pengar att ha sec skylten på staketet?!

Som f.d. avdelningschef(rond) kan jag intyga att den "insyn" som finns är om du levererar pengar eller inte och i vissa fall om du har speciellt stora utgifter. Någon annan slags insyn finns ej.

K-männen bryr sig inte för att oftast är vakterna faktiskt väldigt bra människor och levererar det företagen betalar för.. trots allt.

Jag tycker personligen Securitas har VÄLDIGT bra reception/museer/personskydd och i särklass enormt bra skyddsvakt jämfört med andra.

Däremot är deras ordning helt makalöst bajsdålig med det ena skämtet till chef efter den andra. Jag skulle ALDRIG NÅGONSIN anlita Securitas för ordningsvakt, dels för att alla bra ordningsvakter (eller de som inte har 10- år till pension) lämnar Securitas så fort de kan, samt att de helt enkelt inte verkar bry sig. Man kan INTE behandla ordning som man behandlar stationära men aja döva öron
Securitas handel är typ lika dålig som ordning men mest för att de ofta jobbar med ordning.

Securitas hotell var jättedåligt av precis samma skäl som ordning, mycket pga inkompetenta chefer men också för att hotell är väldigt pekuliära kunder och man kan inte behandla hotell som man behandlar t ex en myndighet. Av vad jag hört har Securitas dock tappat 99% av alla hotell ändå och avdelningen existerar inte längre.

Securitas rond är "ok" men med TOK för mycket för varje bil att köra därför blir typ allt lite lidande.

Stat är ok men inget mer.
Citera
2015-04-08, 21:00
  #227
Medlem
Jag har en vän som börjat på en mindre ort.

Det han berättar låter helt vansinnigt. Värre skämt till arbete får man nog leta efter, deras arbetsuppgifter är förvisso seriösa - i teorin.

Mycket som jag läst i ämnet här kring företaget stämmer exakt in på det han berättat.

Förutom de mest banala sakerna finner jag mest vrede mot deras sätt att planera, bodde jag i den delen av länet skulle jag inte ha larmet kopplat till dem för ryck då det dels inte finns någon som kan åka alls ibland - än mindre att det vid flera tillfällen inte kan åka någon förrän efter 4 timmar efter att larmet kommer in för åtgärd.

Nu är det inte norrlands inland vi snackar om heller.

Tydligen kommer det in klagomål från t.ex securitas direct/verisure men hans arbetsledare bara rycker axlarna åt det och skämtar bort det. Enligt flera av hans kollegor är det katastrof varje år som går.

Och på något, som sagts, mysteriskt vis rullar det på..
Citera
2015-04-08, 21:41
  #228
Medlem
itsallalies avatar
Hälsa din vän att leta efter nytt jobb efter sommaren, någon etik och moral existrerar inte på det företaget längre.

Man jagar kostnader överallt idag, man skiter i det om folk blir lidande eller blåsta. Arbetsledarna och olika chefer av rang, försäljare spyr ur sig lögner och skit mer än politiker.

Men visst är det ett hån mot folk som är helt ovetandes, som förlitar sig på tjänsten.

Jag har själv sett hur det var, på ett ställe var man uppbunden mellan 19 - 24 utan att kunna åka på åtgärd, sen hade man en fullsmetad körlista att avverka också, det blev ju bara att jaga tid, dra märken, fullt ös.

Sådär ja, ännu ett positivt inlägg om jobbet som väktare på Securitas
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback