2012-01-16, 20:07
Medlem
walloftexts avatar
tackar vare badhusbesök har jag fått fotsvamp som jag fick bukt på, men har nu upptäckt att skiten spridit sig till tånageln

Att man inte ska träna med fotsvamp fattar jag och det jag inte gjorde. Men nagelsvamp? Tar 9 månader för det att försvinna och kräver tabletter. Ska man verkligen tvingas skippa träning 9 månad? Verkar inte smitta som vanlig fotsvamp från wikipedia info.
Sökte på google och sherdog. Verkar som manga kör ändå men vill frågga svenska.

Någon haft problem med det? Hur löste ni?
Viktigast.. är det okej att träna ändå? Jag tränar grappling brassejutsu.

Tänker inte kolla med tränare i först hand. Pinsamt!
Citera
2012-01-16, 20:08
Medlem
bnks avatar
Jag antar att du inte ska träna med det, köp grapplingsockar
Citera
2012-01-16, 22:52
Medlem
Jesusdidnttaps avatar
Sockar eller brottarskor, skyll på att du har skadatfoten typ gått på en spik och måste ha skon/strumpan för att skydda såret.

VAD DU ÄN GÖR TRÄNA FÖR FAAN INTE BARFOTA OCH HÅLL DIG BORTA FRÅN DUSCHEN//DUSCHA MED FLIPFLOPS!!!!!!

Du förstår nog själv hur pinsamt det kommer vara annars när hela din klubb har svamp pga. lathet
Citera
2012-01-16, 22:57
Medlem
walloftexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusdidnttap
Sockar eller brottarskor, skyll på att du har skadatfoten typ gått på en spik och måste ha skon/strumpan för att skydda såret.

VAD DU ÄN GÖR TRÄNA FÖR FAAN INTE BARFOTA OCH HÅLL DIG BORTA FRÅN DUSCHEN//DUSCHA MED FLIPFLOPS!!!!!!

Du förstår nog själv hur pinsamt det kommer vara annars när hela din klubb har svamp pga. lathet
ja men jag ser även ufc proffs har nagelsvamp. det påstås inte smitta enligt google.
skillnad på vart man har smitta. fotsvamp, ringorm mycket smittsamt.

något sår ej finns. det är en spröd nagel bara.

10% har tånagelsvamp. väldigt sällan som läkare rekommendera behandling.

som jag skrev. någon som har erfarenhet? hur löste ni? 9 månader med skor eller utanför mattan känns knepigt.

För information såhär ser nagelsvamp ut. http://3.bp.blogspot.com/-dIXeUqhKju...0/IMG_3047.jpg

strunta i såret. det är en trasig nagel. titta på nagelns form och yta. jag har också inte kvinna tå.
Senast redigerad av walloftext 2012-01-16 kl. 22:59.
Citera
2012-01-17, 18:12
Medlem
walloftexts avatar
jag ska på årets första pass ikväll. jag går dit och ser om någon upptäcker något. jag tror inte det smittar med tånagelsvamp. ser många "proffs" som har det.

återkommer med rapport.
Citera
2012-01-17, 23:12
Medlem
walloftexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walloftext
jag ska på årets första pass ikväll. jag går dit och ser om någon upptäcker något. jag tror inte det smittar med tånagelsvamp. ser många "proffs" som har det.

återkommer med rapport.
det gick bra. såg flera med trolig tånagelsvamp så det är nog vida utbrett.
Citera
2012-01-19, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walloftext
tackar vare badhusbesök har jag fått fotsvamp som jag fick bukt på, men har nu upptäckt att skiten spridit sig till tånageln

Att man inte ska träna med fotsvamp fattar jag och det jag inte gjorde. Men nagelsvamp? Tar 9 månader för det att försvinna och kräver tabletter. Ska man verkligen tvingas skippa träning 9 månad? Verkar inte smitta som vanlig fotsvamp från wikipedia info.
Sökte på google och sherdog. Verkar som manga kör ändå men vill frågga svenska.

Någon haft problem med det? Hur löste ni?
Viktigast.. är det okej att träna ändå? Jag tränar grappling brassejutsu.

Tänker inte kolla med tränare i först hand. Pinsamt!

Det är lugnt! Träna på.. bästa är att du går och laserbehandlar svampen. Kostar några tusen men är helt klart värt det! Försvinner direkt och det enda du behöver vänta på är att nya friska naglar växer ut (kan ta upp till ett år med stortånageln, de andra ett par månader).
Citera
2012-01-19, 19:37
Medlem
walloftexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puangsawan
Bög.
vad menas?

Citat:
Ursprungligen postat av vemvardet
Det är lugnt! Träna på.. bästa är att du går och laserbehandlar svampen. Kostar några tusen men är helt klart värt det! Försvinner direkt och det enda du behöver vänta på är att nya friska naglar växer ut (kan ta upp till ett år med stortånageln, de andra ett par månader).
ja tack för svar. som skrivet jag har svårt att se någon sluta träna nästan 1 år för nagelsvamp. folk är upprörd och menar det smittar men det är inte som andra infektioner som sitter i hud.

så så många har nagelsvamp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in