2002-11-07, 14:45
Medlem
Var inne på deras sajt och kollade runt lite för att bilda mig en uppfattning om vad de pysslar med. Snacka om att bedriva en modern häxjakt. Jag är skeptisk till att deras metoder kommer att hålla. Inställningen till samhället verkar också vara lite snedvriden...

Min uppfattning är att de inte kommer att finnas kvar i sommar med tanke på hur de håller på. Någon som sätter emot?
Citera
2002-11-07, 15:16
Medlem
de kommer att finnas kvar
precis som bsa riaa mpaa etc etc etc etc kommer att finnas kvar
de finansieras av microsoft och kommer aldrig att stänga ner sin verksamhet
Citera
2002-11-07, 19:48
Medlem
Dom kan bara suga *pip*

dom använder en metod som är totalt sjuk och folk hatar dem bara mer och mer....

Hoppas att någon person lessnar på dem och skickar in en brandbomb i deras byggnad eller i snubbens hus/lgh så skulle alla jubla...

Sen så har dom ingen kunskap alls om hur det funkar med att få tag på saker och blandar ihop Crackers med Hackers vilket vi inte tycker om!!!
Citera
2002-11-10, 01:21
Medlem
Någon som kommenterade en av deras artiklar skrev att direkt efter det att han besökt deras hemsida, så rapporterade hans router en svepscanning/anslutning till vissa av hans portar (de vanligaste, TELNET, FTP osv). ifrån Antipiratbyråns IP (vilken hostas av Song Networks). Jag går in på APB's hemsida och vad tror ni händer mig? Samma sak...

Jag känner till flera sidor hostade av Song Networks tex. instrumentbolaget Clavia (www.clavia.se). Prova att gå in där, ingen portscanning där inte.

Någon slump? Skulle inte tro det...

Snacka om att, precis som ni säger, driva en modern häxjakt. Jag har förresten för mig att de flesta ISPer förbjuder portscanning om den är i syfte att göra intrång i ett datorsystem.
Citera
2002-11-10, 13:13
Medlem
Vi gjorde en liten intervju med dem:

http://www.techsajt.com/artiklar/artikel.php?page=1&id=29
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in