2012-02-06, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emiliosa67
Vet ngon om socialdemokraterna r fr eller emot ACTA?
Det r vl antagligen fr eftersom man inte hrt ngonting. Det finns risk fr att S & M "samarbetar fr att stoppa SD" och tillsammans rstar fr ACTA.
S om du r vnster borde du vlja V/MP istllet fr S. Kommer du ihg nr sossarna och moderaterna gjorde upp fr att strka FRA-lagen? Eller nr de kom verens om europakten?
Socialmoderaterna kommer gra allt fr att f igenom ACTA ocks, glm inte bort att media r p deras sida.
Citera
2012-02-06, 08:13
Medlem
Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Jaha s det blev som jag trodde. Ngra demonstranter gick till plattan sa ngra slagord och gick sedan hem njda, hur stor skillnad har denna demonstration gjort? Har denna demonstration verhuvudtaget pverkat politrukerna i riksdagen?

Fan vad jag brjar bli trtt p den hr rosenskimrande tanke om att bara man demonstrerar i grupp fredligt och frsker sprida ordet s kommer de som sitter i maktposition att ndra sig. Men vet ni vad? Om de vill genomfra en lag s gr det de, de har fr helvete lyckats smyga igenom grundlagsndringarna dr militren fr sttas in mot befolkningen och att EU-medlemskapet str med i grundlagen. De kommer att kra ver folket tills dess att folket sger stopp men inte genom fredliga protester med plakat eller genom att stoppa en meningsls lapp i en sketen lda vart fjrde r.

Det r kanske dags att inse att om vi ska f behlla ngot utav vrde i detta land utan att vi ska reduceras till en stor massa vervakade konsumenter utan ngon som helst identitet. S mste vi fr fan sluta agera s satans pacificerade och naiva. Det kommer krvas blodsutgjutelse eller tminstone hot om blodutgjutelse fr att vi ska stadkomma ngot.

Tro inte att jag tycker att denna lag r vettig. Jag r ocks emot den men samtidigt r jag fruktansvrt trtt p den hr idiotiskt dumnaiva idn om att ngon liten fredlig demonstration kommer att pverka politikers stndpunkt. Fan ta av er Hollywood-glasgonen om hur man pverkar frndringar och inse hur verkligheten ser ut.

Frlt fr OT men va?!?! Lnk?
Citera
2012-02-06, 09:11
Medlem
konanes avatar
Bilder frn i lrdags:
Begrnsat antal:
http://ikonane.wordpress.com/

Fler:
http://www.facebook.com/media/set/?s...4430078&type=3

Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle
Frlt fr OT men va?!?! Lnk?
Det frsta stmmer det andra sdr.
Citera
2012-02-06, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Inget har sagt och inget lr sgas. Han bryr sig inte fr fem re om vad "internetfolket" har fr tycke och talan.

Nej, och om MEDIA inte stller svra frgor och insisterar p svar s kommer han heller inte att svara.
Vi behver verkligen ngra hrda journalister i det hr landet som inte tramsar runt med kndisar och annat oviktigt.
Jon Stewart, var r du?
Citera
2012-02-06, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloodysamurai
Knner en strre hopplshet varje gng ett gng arga ungdomar drar igng demonstrationer likt denna i hopp om en frndring. Nr ska folk inse att det inte gr ngon skillnad? Tror knappast att herr statsminister gnar en tanke t dessa och detta.

/mitt liv som cyniker

Nej, men det R nd bttre att ngon reagerar n att alla bara sitter och finner sig i allt. Jag tycker tvrtom, ju fler som visar vad de tycker, desto fler kan pverkas av det.
Majoriteten har en makt som vi sjlva inte frstr. Tyvrr har vi nog blivit indoktrinerade i att knna oss maktlsa, fr om vi ville s skulle vi kunna genomfra massor av saker, men om vi alltid tror att vi inte kan s har vi ju gett upp innan.
Citera
2012-02-06, 18:38
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantNerdSnusk
Nej, och om MEDIA inte stller svra frgor och insisterar p svar s kommer han heller inte att svara.
Vi behver verkligen ngra hrda journalister i det hr landet som inte tramsar runt med kndisar och annat oviktigt.
Jon Stewart, var r du?

Skribenterna p Realisten borde ge sig ut p jakt efter svaren
Citera
2012-02-08, 12:14
Medlem
Room531s avatar
Nr r nsta demonstration? G ut en gng och visa ett ltt missnje fr att sedan slppa det rcker inte, r det igen den 25e som i Gteborg eller tidigare? D ska det vl ocks hinna n ut till fler s att demonstationerna blir strre, men jag ser ingen trd drfr frgar jag.
Citera
2012-02-08, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Nr r nsta demonstration? G ut en gng och visa ett ltt missnje fr att sedan slppa det rcker inte, r det igen den 25e som i Gteborg eller tidigare? D ska det vl ocks hinna n ut till fler s att demonstationerna blir strre, men jag ser ingen trd drfr frgar jag.
Ls p lite bttre...
Nsta demonstration r den 11 februari i stockholm och helsingborg.

https://www.facebook.com/events/239284842817072/
https://www.facebook.com/events/158214157627614/

Det kommer skert bli betydligt fler i helsingborg ven om fler sagt att de kommer till plattan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in