Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-31, 12:35
Medlem
Jag söker för närvarande bostad i Kristianstad. Kanske någon som har erfarenhet av hur lång tid det brukar ta innan man får tag i en större etta eller mindre tvåa? Givetvis beror det på hur många som söker den aktuella lägenheten. Men inte kan det väl ta mer än två till tre månader?
Citera
2012-10-31, 13:12
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beermeup2012
Jag söker för närvarande bostad i Kristianstad. Kanske någon som har erfarenhet av hur lång tid det brukar ta innan man får tag i en större etta eller mindre tvåa? Givetvis beror det på hur många som söker den aktuella lägenheten. Men inte kan det väl ta mer än två till tre månader?

Jag har inte hört om någon som har haft problem med att hitta en lya här.

Men du får vad betalar för, vill du bo hyfsat centralt (läs: inte Gamlegården, "Challan" eller något annat skabbområde) så tycker iaf jag att hyrorna är ganska höga för en småstad.
Citera
2012-11-01, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean

Men du får vad betalar för, vill du bo hyfsat centralt (läs: inte Gamlegården, "Challan" eller något annat skabbområde) så tycker iaf jag att hyrorna är ganska höga för en småstad.

Tack för svaret. Att hyrorna är höga för centralt belägna lägenheter tycker jag inte i jämförelse med de pinsamt höga hyrorna i förhållande till standarden i vissa områden i Malmö och Lund. Men det är klart: ABK har av vad jag sett väsentligt lägre hyror än de andra fastighetsbolagen i Kristianstad. Dessutom får jag en tvåa för ett par hundralappar mer per månad än vad en etta med låg standard kostar i exempelvis Slottsstaden i Malmö.
Citera
2012-12-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean

Angående månadshyran på min blivande lägenhet blev jag positivt överraskad: 4600 :-/mån för en centralt belägen tvåa på Söder. Inte illa att få flytta tillbaka till sin hemstad och dessutom få en nästan dubbelt så stor lägenhet med balkong och på ett utmärkt läge på köpet. Inflyttningen sker om en och en halv månad.
Citera
2021-03-29, 21:00
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Kepsmannen! En riktig Kristianstadsprofil.. alla vet vem han är i princip.
Hur såg han ut?
Citera
2021-03-30, 05:45
Moderator
evilhoneys avatar
Bostad, hem och trädgård --> Bostadsorter och områden
/Moderator
Citera
2021-03-30, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hur såg han ut?
Han hade keps.
Citera
2024-11-12, 23:28
Medlem
Lala.s avatar
Det har inte skrivits i tråden på några år så jag hoppas att den blir aktiv igen. Jag funderar på hur det skulle vara att flytta till Kristianstad i framtiden. Har aldrig bott i Skåne och det är ju vacker natur, vackra stränder och Kristianstad ligger ju nära fina Österlen och därför känns staden lockande.

Därför undrar jag hur det är att bo där, skulle ni rekommendera det? Varför/varför inte?

Är det tryggt och trevligt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in